יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:52

לובין: טביב לבית"ר? זה יתחיל טוב ואח"כ לא יודע

מנכ"ל הפועל דיבר בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE על הבעלים לשעבר: "אולי שינה גישה". אבוחצירא: "לא אוותר עד שאגיע לנבחרת"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

אמיר לובין: "בתום הבוררות, אביחי ידין יבין שהוא שחקן שלנו"
מנכ"ל הפועל ת"א, אמיר לובין, עלה לשידור ודיבר על המצב בקבוצה - ממצבו של המאמן ניצן שירזי ועד לענייני השחקנים: "ניצן שירזי הוא המאמן של הפועל ת"א, הרופאים נתנו לו את האישור לאמן וכל השאר - שמועות. המאמן העביר כבר אימון, צפה בקלטות להכין את הקבוצה, הצד המקצועי מטופל. הוא עומד על הקווים, לא התחיל טיפולים". 

"אני אוהד הפועל, תנו לי רק לעבור כל משחק בשלום. יש לנו סגל מצוין וצוות מקצועי מצוין", הבהיר לובין. "אני לא בקיא בחומר השחקנים של אתלטיקו שיהגיע או לא, בשביל זה יש צוות מקצועי".

לובין (שי לוי)
לובין. "יש לנו סגל מצוין" (שי לוי)
 

"אביחי ידין הוא לא בשוק ההעברות. ב-27 בחודש מסתיים מועד ההעברות וגם אז הוא יבין שהוא שחקן שלנו וננסה להאריך איתו את החוזה", אמר לובין על הקשר. "טוטו תמוז הוא שחקן שלנו. יהיה כתב תביעה נגד מכבי ת"א. קיבלנו פניה על כך שידין לא רוצה להמשיך בהפועל ואת הפניה קיבלנו מהסוכן שלו לפני שבוע-שבועיים ביקשו ממכבי חיפה לנהל איתו משא ומתן, מה שבסופו של דבר לא קרה".

"לגבי אביחי ידין, למה שרונן קצב אמר אין משמעות, אז הוא אמר (כזכור, אמר הסוכן כי אביחי ידין סיים את דרכו בהפועל ת"א). בבוררות, הדברים שיתבררו לבורר יהיו חד משמעיים. נשמח מאוד אם אביחי ישחק בהפועל ונקווה להאריך את החוזה שלו. בסוף השנה נגמר לו החוזה ואנחנו רוצים להאריך לו אותו. אם הוא לא יאריך הוא יהיה חלק מהסגל של המאמן שיעשה בו כראות עיניו".

אביחי ידין.  (משה חרמון)
אביחי ידין. לובין: "מה שיתברר לבורר יהיה חד משמעי" (משה חרמון)
 

על אפשרות רכישת בית"ר על ידי אלי טביב הוסיף לובין: "בהתחלה, האוהדים שם ישמחו. אולי הוא שינה את הגישה שלו. אנחנו צריכים לשלם לטביב צ'ק ראשון של שישה מיליון שקלים ונשלם לו בזמן".

יואב כץ: "ניקוליץ' קילל? זה חלק מהספורט, יש הרבה עצבים"
בעלי הפועל חיפה, יואב כץ, עלה לשידור ושוחח על פתיחת העונה הגרועה של קבוצתו: "נקודה אחת זו לא פתיחת העונה שרציתי וגם מכבי חיפה לא רצתה. גם ריאל מדריד לא רצתה ארבע מ-12 נקודות. שיחקנו נגד שלוש יריבות חזקות, אנחנו נתקדם ונגיע למעל 50 אחוז מהנקודות".

לגבי הבלם דנילו ניקוליץ', שלכאורה התעמת עם ניר קלינגר, אמר כץ: "זה חלק מהספורט, יש הרבה עצבים. זו אולי הפעם הראשונה ותמיד יש הזדמנות שניה". על הטענה לפיה ניר קלינגר מעוניין לזרוק אותו מהקבוצה וכץ מעוניין להשאירו, אמר הבעלים: "יש חילוקי דעות. במקרה הזה אין חילוקי דעות. אנחנו עובדים בצוות שבו יש החלטה משותפת. קלינגר לא בהכרח רוצה לשלוח אותו הביתה. הוא חשב כמו כל מאמן שחושב. המועדון נוטה להיות סלחן והומני".

יואב כץ (עמית מצפה)
יואב כץ. "עובדים בצוות שבו החלטה משותפת" (עמית מצפה)
 

כשנשאל אם הקבוצה נמצאת בתוהו ובוהו השיב כץ: "אלו רק שלושה משחקים ומול קבוצות חזקות. אני לא דואג, יש לנו מאמן מצוין וקבוצה מצוינת שתנצח במשחק הבא. אני חושב שנהיה בחלק העליון. יש עוד 30 משחקים שבהם נתייצב". כץ נשאל על המצב במכבי חיפה: "אני לא מתנחם במצב שם ואפילו לא במצב של ריאל. יש לנו קבוצה טובה. גם בשנה שעברה דיברו על קריית שמונה כעל יורדת בטוחה אחרי שלושה מחזורים".

"קחו את ניצן שירזי, אני אמרתי שהוא מאמן מצוין. הוא הצליח בהפועל ת"א למשל", הסביר כץ. כשדיבר על הסגל ועל תום מועד ההעברות, השיב הבעלים: "אני מקווה שלא נצטרך שחקנים חדשים ושהשחקנים שנמצאים במועדון יגיעו להישגים גדולים".

אבוחצירא: "התאכזבתי כשלא זומנתי לנבחרת, לא אוותר"
חלוץ עירוני קריית שמונה, שמעון אבוחצירא, שקבוצתו תפגוש את אתלטיק בילבאו, עלה לשידור מספרד: "הייתה לנו טיסה ארוכה ואנחנו יוצאים בקרוב מאוד לאימון המסכם". כשנשאל על ההבדל בין גילי לנדאו לרן בן שמעון הסביר החלוץ: "רן זה רן ומה שהוא עשה בעונה שעברה זה דבר מיוחד. גם עם גילי התחברנו טוב מההתחלה. למדנו אותו והוא לומד אותנו. הוא מצרף שחקנים ומשנה שיטות וככה זה בכדורגל".

שמעון אבוחצירא. יפגוש את אתלטיק בילבאו (יניב גונן)
שמעון אבוחצירא. יפגוש את אתלטיק בילבאו (יניב גונן)
 

אבוחצירא דיבר על הטענה שהקריה היא מועדון קטן בישראל ולמרות זאת רמת הציפיות גבוהה: "בשנתיים האחרונות אנחנו בצמרת הגבוהה של הכדורגל. אבל אין ספק. צריך לצפות מאיתנו תמיד, כי גרמנו לאנשים לצפות. הבוס שלנו יכול לדרוש מה שהוא רוצה, כי הוא הבוס וזו זכותו. מבחינתנו, ננסה לשחזר את העונה שעברה. אנחנו קבוצה טובה ונראה איך אנחנו נתקדם".

החלוץ דיבר על נבחרת ישראל ועל הטענה שמקומו שם: "זה אחד החלומות הגדולים שלי. השגתי הרבה דברים, אבל את זה לא השגתי. אי אפשר להגיד שאני לא מאוכזב. ברור שהתאכזבתי, אבל אין מה לעשות ואני אקבל את זה כמו גבר. אני סיימתי את העונה בצורה שכולם יודעים. נקווה שבסוף זה יגיע. אני לא אוותר עד שאגיע לנבחרת".

אנדי רם: "כרגע אין עתיד לטניס הישראלי"
שחקן נבחרת הדייויס של ישראל, אנדי רם, דיבר על ההגרלה הקשה שזימנה לנבחרת את צרפת, אחרי הניצחון הגדול והמרגש על יפן: "היו לי רגשות מעורבים בניצחון ביפן. כאבה לי הרגל בניצחון וגם יוני ארליך הציל אותי. זה היה מרגש מאוד. אני מקווה שלא גמרתי את הקריירה. אני לא יודע מאיפה הנבחרת הזו מצליחה, אבל היא עושה פלאים".

אנדי רם (יניב גונן)
אנדי רם. "מקווה שלא גמרתי את הקריירה" (יניב גונן)
 

"לכל מפגש דייויס אנחנו מגיעים כאנדרדוג, אנחנו מגיעים ממקום נמוך יותר", הבהיר רם. כשנשאל אם הוא בסוף הקריירה הוא השיב: "אעשה MRI ואבדוק את הדברים. אני לא רוצה לחשוב על זה. בינתיים אני הולך בצליעה. אני בן 32, ושחקני זוגות משחקים המון שנים. זה לא כיף להיות במצב הזה. אני מנסה ליהנות ממה שיש לי. היום הוגרלנו מול צרפת שהיא אחת הנבחרות החזקות בגביע דייויס. זו נבחרת עם מסורת, ואני מקווה שנצליח איכשהו לגרום לנו לשחק בארץ מול הקהל".

רם נשאל על התנאים הרעים מאוד עליהם דיבר אמיר וינטרוב וענה: "זה ספורט יקר מאוד, וקשה לך מאוד אם אתה לא נמצא בין 100 המדורגים הראשונים. כנבחרת אנחנו מקבלים את התנאים, אבל שבוע לאחר מכן וינטרוב צריך לעשות הכל לבד. זה עניין של ספונסר שצריך לעשות מהלך פילנטרופי".

"מאז 2005 מי שסחב אותנו על הגב הוא דודי סלע, ועכשיו תורו של וינטרוב", אמר רם. "אני סקפטי לגבי הסיכויים להיות בבית העליון. אחרי שאחד מאיתנו יפרוש, יאבד האיזון. כרגע אין עתיד לטניס הישראלי, אין שחקנים שיכולים להציל את הטניס. קשה לי מאוד לראות את זה. מצד שני, גם אחרי שמנסדורף פרש אמרו זאת".

וינטרוב. רם: &qout;עכשיו הגיע תורו&qout; (יניב גונן)
וינטרוב. רם: "עכשיו הגיע תורו" (יניב גונן)
 

יושב-ראש איגוד הטניס, אסי טוכמאייר, הגיב לדברים: "אני מקווה שאנדי ויוני יהיו איתנו לעד. אני לא מסכים עם הקביעה הזו. אמיר וינטרוב הפך לכוכב. יש לנו את בר בוצר למשל. אנחנו לא ארצות הברית עם מיליוני שחקנים. אני מאמין שיש לנו בארץ 25,000 שחקני טניס. זה הענף הטוב ביותר שלנו בתור ישראלים".

"להיות בין עשרת הטובים בעולם זה דבר ענק. בכל שנה יש לנו שחקן או שניים שנמצאים בין המקומות הגבוהים בעולם. הנבחרת הזו היא בין 16 הנבחרות הטובות בעולם", אמר טוכמאייר. "כדי להיות טניסאי מצליח ממש לא צריך לבוא ממשפחה עשירה. לא דודי סלע, לא עמוס מנסדורף ולא שלמה גליקשטיין באו ממשפחות עשירות. לא יכול להיות שענף שלם יקבל שניים וחצי מיליון שקלים. בכל מדינה נורמלית יש תקציב. אין במדינת ישראל שחקן שיכול להגיד שחסר לו מחבט או נעליים. מי שטוב, יש לו כיסוי כמעט מלא. שחקנים כמו אמיר וינטרוב או יוליה גלושקו, אלו מקרים בעייתיים שמתחילים מגיל 18".

אסי טוכמאייר. &qout;בכל מדינה נורמלית יש תקציב&qout; (יניב גונן)
אסי טוכמאייר. "בכל מדינה נורמלית יש תקציב" (יניב גונן)
 

על מצבה של שחר פאר, טען טוכמאייר: "היא לא מצליחה, אבל זה קורה וזה חלק מהספורט. לפני שנה וחצי היא הייתה במקום גבוה מאוד. יש לה יכולות לחזור. עם השקעה ורוח גבית היא תחזור למקום הגבוה שלה".

בן זקן: "כשאין מטרה לנבחרת הבוגרת, יש להתרכז בצעירה"
בעלי מ.ס. אשדוד, ג'קי בן זקן, עלה לשידור ודיבר על הטור שכתב לפני מספר ימים ב-ONE, שבו טען כי אלי גוטמן ויוסי אבוקסיס דרדרו את הכדורגל: "לא אמרתי שיוסי אבוקסיס ואלי גוטמן הרסו את הכדורגל. כתבתי שהכדורגל שלנו הידרדר בפחות מ-110 דקות הידרדר למצולות. אם הייתה תקווה להעפיל, זו הפעם הראשונה אחרי הרבה זמן שחלום הקמפיין נגמר".

מה קרה בנוגע ליחס לגוטמן?
"גוטמן היה ועדיין מאמן מצוין, כמו גם אבוקסיס. יש לי הזדמנות להסביר למי שלא הבין את הטור. יתרה מזאת, היו לי עבור השניים בעבר הצעות אימון באשדוד. אני מעריך אותם. זה לא מבטל את העובדה שגם הטובים ביותר נכשלים כישלון חרוץ. גוטמן ואבוקסיס נכשלו כישלון חרוץ".

ג´קי בן זקן (יניב גונן)
ג´קי בן זקן. "גם הטובים ביותר נכשלים כישלון חרוץ" (יניב גונן)
 

אבל יש פה הרגשה של אינטרס. מאיפה זה בא?
"חרה לי מאוד מה שקרה בכדורגל הישראלי וחששתי מכל הידיעות שהיו בשבוע האחרון, על כך שהולכים לבנות נבחרת וזה הזמן לזמן את הצעירים. עכשיו כבר מאוחר לזמן את ניר ביטון ואחרים".

למה מאוחר?
"עכשיו המטרה של הכדורגל הישראלי הוא להצליח ביורו הצעירות שישראל תארח".

הנבחרת הבוגרת קודמת לכל.
"אני חושב שאתה טועה. כשאין מטרות לנבחרת הבוגרת, המטרה החשובה ביותר בכדורגל הישראלי הוא אירוח היורו הקרוב. אני לא מתחנף לאבי לוזון ולא חבר שלו, וגם לא אעשה זאת עבור גיא לוזון. אל תיקחו את ביטון היום. הייתם צריכים לקחת אותו לפני תחילת הקמפיין. כמו ביטון, על שחקנים כאלו היו צריכים לסמוך לקראת הקמפיין. יצאו בהצהרות וזו הייתה טעות. כשאתה נכשל אתה צריך להתמודד עם הביקורות. כל אחד שנמצא בתחום הזה צריך להתמודד עם הטוב ועם הרע".

ניר ביטון. בן זקן: &qout;היו צריכים לקחת אותו לפני תחילת הקמפיין&qout; (יניב גונן)
ניר ביטון. בן זקן: "היו צריכים לקחת אותו לפני תחילת הקמפיין" (יניב גונן)
 

"אם נבחרת ישראל תצליח להתברג ליורו הקרוב, עם הנבחרות הגדולות באירופה, מי שצריך להמשיך עם הסגל הזה הוא גיא לוזון, אם הוא באמת יצליח עם השחקנים הצעירים שלו כיום", טען בן זקן. "היו בנבחרת מלחמות של אגו ולא היה לאלי גוטמן חדר הלבשה. גיא לוזון מייצר חבורה מאוחדת ולוחמת. הוא עשוי להצעיד אותנו להישגים שלא הכרנו".

מה יקרה אם יהיו לנו שחקנים כמו שכטר וחמד שיככבו בליגות בכירות, לא יהיה טוב לזמן אותם?
"הבסיס לנבחרת הוא שחקנים שמשחקים ביחד ומתאמנים ביחד. צריך להזמין את הליגיונרים הכי טובים. זה שאחד השחקנים שיחק חמישה משחקים ברצף בפולין, זה לא אמור להקנות לו את הכרטיס לנבחרת הבוגרת. אם השחקנים של הנבחרת הצעירה יביאו אותנו להצלחות, לא יהיה נכון לפרק אותם".

גיא לוזון (ליאור טימור)
גיא לוזון. בן זקן: "לא יהיה נכון לפרק את הבסיס של הצעירה" (ליאור טימור)
 

ומה לגבי ניגוד העניינים שמגיע מאבי לוזון וגיא לוזון?
"אני חלק מהכדורגל הישראלי. כואב לי שהגענו לאן שהגענו, אנחנו כמו מלטה ולוקסמבורג".

אם כואב לך, למה הפסקת את עניין מנהלת הליגה?
"המנהלת תקום השנה ותתחיל לפעול בשנה הבאה. אנחנו כולנו בהסכמה. יש סיכום עם יעקב שחר, איזי שירצקי ואלונה ברקת. ההמלצה העיקרית היא מנהלת ליגה, וגם אבי לוזון אמר שיקבל חלק גדול מההמלצות. אני לא מחפש קרדיט, אלא שהמנהלת תקום".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */