יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:50

הדרבי של מרמורק עם 0:1 על שעריים בדקה ה-90

4,000 צופים, מלחמה, רגשות וקצת הומור הסתיימו עם שער של פדידה שקבע מי היפה בעיר רחובות. חיים: "כך חלמתי שזה ייראה". עדני: "שנה טובה לשערוקים"

|
שחקני מרמורק בטירוף. הרחובות שלהם (יוסי ציפקיס)
שחקני מרמורק בטירוף. הרחובות שלהם (יוסי ציפקיס)

הדרבי של רחובות תמיד סיפק רגעים מיוחדים בנוף של הכדורגל הישראלי. הערב (שישי), הוא חזר במלוא תפארתו במסגרת משחק ליגה א' דרום עם שער דרמטי של חלוץ הפועל מרמורק חנן פדידה בדקה ה-90 שקבע 0:1 מול מכבי שעריים.

זר לא יבין כמה המפגש הזה היה חסר לעיר. שתי הקבוצות מייצגות שתי שכונות מקבילות של העדה התימנית והיריבות ביניהן גדולה. במרמורק מכנים את השערוקים "ירדנים", ואילו בצד השני יש מי שטוענים שבמרמורק חיים תימנים מסוג אחר, כזה שטרם פוענח. זוהי אולי גם ההגדרה של הדרבי ברחובות, דרבי מסוג אחר.

עשר שנים לא נפגשו שתי הקבוצות והנה, קיבלנו אותן במשחק הפתיחה של ליגה א' דרום. נכון, אמנם מדובר בליגה נמוכה יחסית ובמשחק שנערך מחוץ לרחובות, באצטדיון הברפלד בראשון לציון, אך הלהט והיריבות המרה הורגשו היטב ביציעים.

רק לפני כארבעה חודשים חגגה מכבי שעריים באצטדיון הזה בדיוק את העפלתה לליגה א', לאחר שגברה 1:2 על הפועל אזור ששיחקה בליגה המקבילה במחוז דרום. בשנים האחרונות הגיעה הקבוצה עד לכדי קריסה כלכלית ונשרה לליגה ג'. אולי בגלל המגרש, האמינו השערוקים, יחזור המזל.

כאשר עלו הכחולים לחימום, הבדרן שאולי בדישי עלה על הברזלים ביציע הרועש והלהיב את הקהל. "אין דרבי כזה בכל המדינה ואולי בעולם", סיפר בין שיר לשיר. "אי אפשר להסביר אותו במילים, הוא דרבי של הקנטות עם הרבה הומור. אני מרגיש פה כמו ילד".

חנן פדידה חוגג (יוסי ציפקיס)
חנן פדידה חוגג (יוסי ציפקיס)
 

חנן פדידה חוגג (יוסי ציפקיס)
ומקפיץ את הקהל האדום (יוסי ציפקיס)
 

כ-4,000 צופים גדשו את היציעים בהברפלד, מתוכם כאלף אדומים ואייל גולן אחד. רגע לפני שריקת הפתיחה זכה ראש העיר, רחמים מלול, לעלות על הדשא ולבעוט את בעיטת הפתיחה. שנים מנסים לבנות בעיר אצטדיון כדורגל ובימים אלו, טוען הכרוז אביב איטח, מלול עושה זאת.

"אומרים שאולי יהיה איחוד, אני מקווה שזה יקרה", אמר אדיב שרעבי, שחקן עבר במרמורק שהפעם צפה מהיציע האדום במשחק. "זכיתי לעלות ליגה ולהיות הקפטן של מרמורק, הלב שלי פה. באתי לתמוך עם הקהל האדיר הזה. עשר שנים לא היה עניין בעיר".

אוהדי שעריים (יוסי ציפקיס)
אוהדי שעריים. יחכו לדרבי הבא (יוסי ציפקיס)
 

כגודל הציפייה, כך גם האכזבה. על המגרש המשחק לא התעלה לרמה גבוהה במיוחד. נפילות רבות של שחקני שתי הקבוצות ברחבה, מתוך כוונה לסחוט שריקה מהשופט ארז אטיאס, עלו בתוהו. פה ושם כדור חולף ליד הקורה, כפי שקרה בדקה ה-21 כאשר עוז ברנדויין חיפש את המסגרת מרחוק.

לירון בסיס ואלי טביב ביציע (יוסי ציפקיס)
לירון בסיס ואלי טביב ביציע (יוסי ציפקיס)
 

אופיר חיים, מאמן מרמורק, מגלה חשיבות גדולה למשחקו הראשון על הקווים. פעם שחקן עבר, היום מאמן שלא בוחל באמצעים גם בליגות נמוכות ושולח צלמת שתתעד את המשחק. במחצית השנייה מרמורק פתחה עם כיוון הרוח בסערה. חיים בוודאי לא יאמין למראה עיניו אם יצפה במהלך של הדקה ה-60, בו פדידה מסר רוחב לפיני מתנה שהסתובב על השומר שלו ובעט חזק על השוער מחמישה מטרים אך זה עצר.

פיני מתנה מול יצחק גיגי (יוסי ציפקיס)
פיני מתנה מול יצחק גיגי. שכחו לו את ההחמצה (יוסי ציפקיס)
 

הרגע שהוא בהחלט יאהב הגיע בדקה ה-90. דוד ציקושווילי משעריים ביצע עבירה מרחק 35 מטרים אלכסונית מהשער של יצחק גיגי. הקפטן חיים קנאפו הרים כדור חופשי שעלה גבוה לרחבה, חנן פדידה עלה לנגיחה ושלח את הכדור עמוק לרשת. שער דרמטי ומרהיב כמו שרק הדרבי הזה יכול לספק.

חנן עדני, שעומד בראש מרמורק, הגיע למגרש מתוח למרות גילו המופלג. בסיום התיישב ליד חדר ההלבשה השמח ונראה מותש אך מרוצה. "כל עוד אני חי במרמורק זה לא יעזור להם. כמה שמדברים ברחובות ששעריים היא הקבוצה המובילה, הם יכולים לשכוח מזה", אמר בפרץ רגשות.

חגיגות מרמורק (יוסי ציפקיס)
החגיגות באדום בסיום (יוסי ציפקיס)
 

"גם באל עריש צעקו נגד ישראל. היינו קטנים, ישבנו חודש וחצי בשקט ואז נחתנו עליהם בכל החזיתות עד שקיבלו את ה-0:1 בדקה ה-90", הוסיף לתאר עדני שלא שכח לאחל לשערוקים, "שתהיה להם שנה טובה ומתוקה".

ברגע של נחת הגיע אופיר חיים מחדר ההלבשה והתיישב ליד עדני. "זה הכי מתוק בעולם לנצח בדקה כזאת. לא ישנתי הרבה בלילה אבל כשהצלחתי לחלום, כך זה היה נראה. אין בליגה א׳ משחקים כאלה".

אופיר חיים מאמן מרמורק (יוסי ציפקיס)
אופיר חיים בטירוף. חלום מבחינתו (יוסי ציפקיס)
 

אוהדי מרמורק (יוסי ציפקיס)
מבחינתם יש אליפות (יוסי ציפקיס)
 

שחקן שעריים בסיום (יוסי ציפקיס)
האכזבה בשעריים (יוסי ציפקיס)
 

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */