יום ראשון, 06.10.2024 שעה 04:37
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

ייני בקישור של מכבי, קולאוטי בחוד במקום דאבור

שינויים ב-11 של אוסקר להפועל חיפה ב-16:45: הקפטן הוסט לקישור ע"ח מיכה, ורד מגן ימני, שינוי גם בחוד. גורי על הספסל. קלינגר: "משחק גדול"

|
רוברטו קולאוטי מתחמם. יפתח בחוד מכבי (יניב גונן)
רוברטו קולאוטי מתחמם. יפתח בחוד מכבי (יניב גונן)

בוקר אחרי ההודעה הדרמטית של מכבי תל אביב על הפנייה הרשמית להפועל תל אביב בנוגע להעברתם של אביחי ידין וטוטו תמוז לשורותיה, ובקריית שלום לא ממש אהבו את התגובה של הפועל בה היא מתנערת מהמשא ומתן שלטענת אנשיה "לא מתקיים".

עם זאת, גורמים במועדון הבהירו: "המו"מ שהתנהל בנוגע לטוטו תמוז קרה אחרי שמי שאמור לדעת, ידע על זה ואישר. בנוגע לאביחי ידין, מכבי לא ניהלה מו"מ עם השחקן עצמו. לא סתם הוצאנו את ההודעה אתמול. זה לא משהו שאנחנו בדרך כלל עושים אבל רצינו להניח את הקלפים על השולחן. הכל מתנהל על פי התקנון, אין שום עבירה על התקנון והכל מתנהל בידיעה של כל הגורמים שאמורים לדעת ולא מהיום אלא מלפני מספר שבועות. לא יתנהל מו"מ עם שחקן בלי שיהיה לכך אישור. יכול להיות שיש מי שנלחץ מההודעה".

היכנסו וביחרו את אנשי השנה

לטענת גורמים במועדון, בהפועל עשו מאמצים להעביר את ידין למכבי חיפה, אולם העובדה שהירוקים החתימו את ג'ואל דמאו, פגעה בניסיון. כעת הפועל נותרה עם תמוז שסירב להאריך את חוזהו והחליט להמשיך עם החוזה הנוכחי ולהפוך לשחקן חופשי בתום העונה, ועם הקשר האחורי שנראה כי דרכו באדום הסתיימה אחרי ההתנהלות מולו בשבועות האחרונים. הוא אמור להתחיל בהליך בוררות מול האדומים ולא מן הנמנע שהקבוצה מחודורוב תעדיף להרוויח כסף על השניים לפני שיהיו שחקנים חופשיים. בכל מקרה, כרגע ברור להפועל שמכבי היא הקבוצה היחידה שתוכל לשלם על השחקנים הללו.

מאוחר יותר שיחררה מכבי הודעה רשמית: "לפני מספר שבועות פנתה מכבי ת"א באופן רשמי להפועל ת"א בנוגע לשחקנים טוטו תמוז ואביחי ידין וקיבלה רשות לשוחח רק עם תמוז אך לא עם ידין. בעקבות זאת לא ניהלה מכבי ת"א מו"מ כלשהו עם אביחי ידין בניגוד לפרסומים שונים הטוענים אחרת".

בסביבת המועדון מקרית שלום אף תהו: "ניהלנו מו"מ עם טוטו תמוז אחרי שקיבלנו אישור לכך. אז אם כך, איך בהפועל אומרים לאוהדים שלהם שלא יאשרו לשחקנים שלהם לעבור למכבי?".

מעבר לכך, המנהל הספורטיבי, ג'ורדי קרויף, בודק במקביל את נושא חיזוק הקבוצה עד לתום מועד חלון ההעברות ב-20 בספטמבר, וזאת למקרה שהניסיון להעביר את שני השחקנים או אחד מהם יטורפד. 

אוסקר: מתכוננים למשחק בצורה טובה

מבחינת אוהדי מכבי הדעות די חלוקות. חלק מהאוהדים הביעו שביעות רצון מהניסיון להנחית בקריית שלום את שני השחקנים בטענה שיהוו חיזוק הולם לקבוצה. חלק אחר טוען כי הדבר הטוב בכל הרעיון הוא להוציא את השניים מהפועל ובעצם להחליש את היריבה המושבעת. מנגד יש לא מעט אוהדים שחולקים על הרעיון להביא את שני השחקנים בטענה שאין להם מקום ושהבאתו של ידין עלולה להוביל לעומס של שחקנים במרכז המגרש.

ייני יוסט לקישור, קולאוטי בחוד במקום דאבור
ובינתיים, במכבי תל אביב המשיכו בהכנות לקראת המשחק מול הפועל חיפה שייערך הערב (שבת, 16:45) בקריית אליעזר. המאמן, אוסקר גארסיה, החליט לבצע מספר שינויים בהרכב לעומת זה שניצח את מכבי נתניה לפני פגרת הנבחרת.

מי ששב ל-11 הוא המגן הימני עומר ורד, שיחליף בתפקיד את שרן ייני. הקפטן הוסט לקישור ויתפוס את מקומו של דור מיכה. הרכש החדש, סטיב גורי, שתורגל בשבועייים שהוא בארץ בתפקיד המגן הימני, ימתין להזדמנות שלו על הספסל. לטענת גורמים בצוות המקצועי, גורי עדיין חסר כושר גופני ועם הזמן הוא משפר את כושרו. עם זאת, במועדון טוענים שהוא יכול לשחק בכמה עמדות ולאו דווקא בעמדת המגן הימני.

סטיב גורי. ממשיך לחזור לכושר (יניב גונן)
סטיב גורי. ממשיך לחזור לכושר (יניב גונן)
 

גם בחוד הצהובים בוצעו שינויים כאשר אלירן עטר וגונסאלו גארסיה יפתחו לצידו של רוברטו קולאוטי, אשר הועדף על פני כובש הצמד מול מכבי חיפה, מונס דאבור.     

מכבי ת"א יצאה ישר אחרי האימון המסכם לבית מלון, שם שהו השחקנים הלילה לקראת המשחק מול הפועל חיפה. אחרי עשרה ימים בהם 9 שחקנים התפזרו לנבחרות השונות, החליטו בצוות המקצועי שעדיף שהסגל יישהה ביחד במלון ולא יתפזר הבייתה, כדי לשמור על הריכוז.

"לא יהיה קל לשחק נגד הפועל חיפה בקריית אליעזר. ברור שאם לא נציג שיפור מהמשחק האחרון אז יהיה קשה לחזור עם נקודות", אמר שחקן בקבוצה.

אוסקר גארסיה (יניב גונן)
אוסקר גארסיה. החליט שהשחקנים יישנו במלון (יניב גונן)
 

הרכב מכבי תל אביב: וינסנט אניימה, עומר ורד, איתן טיבי, קרלוס גארסיה, יואב זיו, גל אלברמן, מהראן ראדי, שרן ייני, גונסאלו גארסיה, אלירן עטר, רוברטו קולאוטי.

קלינגר: "מול מכבי ת"א זה תמיד משחק גדול"
הפועל חיפה תוכל לתפוס שתי ציפורים במכה אחת במשחק מול מכבי. הראשונה - לעשות אחרי תקופה ארוכה קופה יפה לאור הביקוש הגדול של כרטיסים משני המחנות והשנייה לנסות ולהנחיל לצהובים הפסד ליגה ראשון העונה.

בשורות האדומים מהכרמל מצפים ל-6,000 אוהדים זאת למרות שעת המשחק המוקדמת. ניר קלינגר ניסה במהלך כל השבוע להשריש בקרב חניכיו את שיטת המשחק אותה הוא דורש. לשם כך התקיימו לא מעט אסיפות טקטיות. "מול מכבי זה תמיד משחק גדול ויוקרתי. כל שחקן רוצה לשחק במפגשים כאלה. למרות שעד כה לא ניצחנו, המערכת לא לחוצה ואני מנסה להקרין מהשקט והניסיון שלי. מאמין שאם נייצר יותר מצבים ליד השער נדע גם לכבוש במשחק הזה", אמר קלינגר.

ניר קלינגר (עמית מצפה)
ניר קלינגר. "המערכת לא לחוצה" (עמית מצפה)
 

המאמן יעלה במערך התקפי עם יובל אבידור ששיחק בעברו במכבי ת"א ועם מהראן ללה שמכיר היטב את הצבע הצהוב עוד מהימים בהם שיחק בהפועל ת"א.
אושרי רואש עדיין לא עבר בבקרה ולא חתם על החוזה וזו גם הסיבה שימשיך לשבת ביציע. ללא גיא ליפקה הפצוע, יחזיר המאמן להרכב עאהד עזאם שישחק כמגן ימני. צמד הבלמים יהיו דנילו ניקוליץ' ודושאן ברקוביץ'.

בסיום האימון נערך טקס הרמת כוסית לחג בהשתתפות מנכ"ל החברה המאמצת "התאמה", איתן לייפר. המנכ"ל אפרים גבאי בירך בשם הבעלים יואב כץ את השחקנים שקיבלו סלסלות ויין לרגל החג.

הרכב משוער: דרשלר קאלה, עאהד עזאם, דנילו ניקוליץ', דושאן ברקוביץ', אייל טרטצקי, יוסי דורה, גל הראל, רן אבוקרט, הישאם כיוואן (גיא צרפתי), מהראן ללה, יובל אבידור.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */