יום חמישי, 19.09.2024 שעה 03:05

וינטרוב ניצח את איטו, 1:1 בין יפן לישראל בדייויס

פלייאוף העלייה לבית העליון: אחרי שסואדה גבר על סלע, ניצל וינטרוב (223) את פציעת נישיקורי ורמס את המדורג 67 עם 3:6, 2:6 ו-4:6. מחר: אנדיוני

|
וינטרוב חוגג. ניצחון ענק שלו (יניב גונן)
וינטרוב חוגג. ניצחון ענק שלו (יניב גונן)

אמיר וינטרוב החזיר את הצבע ללחיים של נבחרת הדייויס. אחרי שדודי סלע הפסיד (6:2, 6:4, 3:6 ו-6:4) לגו סואדה עם פתיחת ההתמודדות, הצליח היום (שישי) המדורג 223 לגבור 3:6, 2:6 ו-4:6 על המדורג 67 בעולם, טסומה איטו וקבע 1:1 בין יפן לישראל בפלייאוף על העלייה לבית העליון.

וינטרוב עלה למשחק בידיעה שישראל בפיגור 1:0 אבל קיבל חדשות טובות לאחר שהתברר כי היפני מספר 1, קאי נישיקורי, נפצע בכתף ואיטו נאלץ להחליפו.

מהרגע הראשון במשחק שלט וינטרוב בעניינים מול האוהדים היפניים בטוקיו. אחרי ששני הטניסאים שמרו על ההגשות שלהם הצליח אמיר לשבור לראשונה וניצל את הרוח הגבית כדי לרשום 3:6 במערכה הראשונה.

במערכה השנייה עשה וינטרוב ככל העולה על רוחו מול היפני שמדורג 156 מקומות מעליו, שבר  בקלות את יריבו וניצח 2:6.

וינטרוב שרשם בסה"כ 11 אייסים אל מול אייס אחד בלבד של היפני, ניצל את העוצמה שלו בהגשות והותיר את היפני חסר תשובה. במשך מספר דקות במערכה השלישית נכנס איטו לקצב אבל זה היה מעט מדי מאוחר מדי. וינטרוב סגר סיפור במערכה השלישית עם 4:6.

מחר בבוקר ייערך משחק הזוגות בו יפגשו אנדי רם ויוני ארליך את יוצ'י סוגיטה ו-טסומה איטו, כשהקפטן היפני, עשוי כמובן להעלות את שני השחקנים הבכירים שלו, נישיקורי וסואדה גם למשחק הזה. באתר שלו כתב וינטרוב: "שמח מאוד על הניצחון אבל זה רק צעד ראשון. נקווה לניצחון כללי. בהצלחה לאנדיוני".

אמיר וינטרוב (יניב גונן)
וינטרוב מרוצה. עשה עבודה גדולה (יניב גונן)
 

מערכה ראשונה - 3:6 לווינטרוב
וינטרוב פתח טוב ושמר על ההגשות שלו, גם איטו עשה זאת עם משחקון מושלם. במשחקון הבא נקלע וינטרוב לפיגור 40:0 אבל יצא מזה כמו גדול ועלה ל-1:2. היפני לא התקשה להשוות ובמשחקון הבא וינטרוב רשם אייס נהדר ועלה ל-0:30, היפני חזר אבל אמיר עשה את שלו, 2:3. אף אחד לא מצליח לשבור בינתיים כאשר טסומה שמר על ההגשות עם עוד משחקון מושלם.

גם וינטרוב החזיר במשחקון מושלם משלו. במשחקון הבא החזיר אמיר בק-הנד נהדר, ניצל טעות של טסומה, עלה ל-0:40, הסתבך אבל שבר וניצח את המשחקון. וינטרוב ניצל את הרוח הגבית מהשבירה, עלה ל-0:30 מהיר עם אייס יפה, הוסיף עוד אחד וניצח את היפני על האפס, 3:6 במערכה הראשונה.

וינטרוב (יניב גונן)
וינטרוב. עבודה מצויינת שלו בינתיים (יניב גונן)
 

מערכה שנייה - 2:6 לווינטרוב
היפני השאיר מאחור את המערכה הראשונה ועלה ל-0:1 בשנייה. גם וינטרוב שמציג משחק הגשה פנטסטי עד כה, שמר על ההגשות במשחקון מושלם. המומנטום נמשך כאשר וינטרוב שבר שוב את יריבו, 1:2. איטו הקשה במעט על וינטרוב שהצליח לברוח ועלה ל-1:3. וינטרוב עושה ככל העולה על רוחו על המגרש, איטו אובד עצות ואחרי עוד שתי החזרות גדולות הצליח אמיר לשבור בפעם השנייה ועלה ל-1:4.

כנראה שהיפני הרים ידיים גם במערכה השנייה, רצף האייסים של וינטרוב נמשך ואחרי המשחקון הקצר ביותר במשחק עלה הישראלי ל-1:5 מבטיח. איטו התעורר, ניצח את המשחקון הבא ופתח מצוין את משחקון ההגשה של וינטרוב שנקלע לפיגור 40:0 אבל חזר בפעם השנייה מפיגור גדול וניצח את המשחקון, 2:6 במערכה השנייה.

טסומה איטו (רויטרס)
טסומה איטו. לא התמודד מול אמיר וינטרוב (רויטרס)
 

מערכה שלישית - 4:6 לווינטרוב
איטו נקלע לפיגור 40:0 בפתיחת המערכה אך חזר ושמר על ההגשות שלו. וינטרוב ממשיך לחבוט בצורה כמעט מושלמת ומריץ מצד לצד את טסומה. וינטרוב נקלע לפיגור במשחקון, זה הלך קשה אבל בסופו של דבר הוציא את ה-1:1. נראה שהיפני נכנס סוף סוף לעניינים, עשה פחות טעויות ובהחזרות מצוינות עלה ל-1:2.

אמיר עלה בזריזות ל-0:30, הוסיף עוד שני אייסים וסגר סיפור במשחקון חלק. איטו עשה שגיאה כפולה בהגשה ואפשר לווינטרוב לשבור בפעם הראשונה במערכה הזו, 2:3 - 10 אייסים עד כה לווינטרוב לעומת 1 בלבד של יריבו. וינטרוב המשיך "להשתעשע", הוסיף עוד אייס אחד ועלה ל-3:5.

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */