יום שני, 08.07.2024 שעה 07:46

פרס לספורטאים: זו הקואליציה הכי טובה במדינה

המשלחת הפראלימפית התארחה במשכן הנשיא. נתניהו לגרשוני: "בכיתי יחד איתך". הטניסאי: "כבוד גדול להיות פה". יחולקו מענקים בסך 1,335,000 ש"ח

|
גרשוני בין שמעון פרס לבנימין נתניהו (יניב גונן)
גרשוני בין שמעון פרס לבנימין נתניהו (יניב גונן)

נשיא המדינה, שמעון פרס, ערך היום (שלישי) קבלת פנים חגיגית במשכנו בירושלים לחברי המשלחת הפראלימפית במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט לימור לבנת. השלושה בירכו את חברי המשלחת על הישגיהם הנפלאים וזכייתם בשמונה מדליות. גם הזמר דוד דאור היה בטקס עם ביצוע ל"שיר למעלות".

הטניסאי נועם גרשוני זכה במדליית הזהב, קובי ליאון ודורון שזירי קטפו מדליות כסף ברכיבת אופניים ובקליעה בהתאמה. השחיינית ענבל פיזרו זכתה בשלוש מדליות ארד. השחיין יצחק ממיסטבלוב זכה בארד וגם שרגא ויינברג ונועם גרשוני בטניס הזוגות. המשלחת (עבורה זו ההשתתפות ה-14 במשחקים) שרשמה הופעה מכובדת מאוד, דורגה במקום ה-45 בטבלת המדליות. משרד הספורט יעניק פרסים בסך 1,335,000 שקלים לששת המדליסטים הפראלימפיים בלונדון 2012 ולמאמניהם.

גרשוני יקבל 250 אלף שקלים, מאמנו 125 אלף שקלים, ענבל פיזרו תקבל פרס בסך 170 אלף שקלים ומאמנה האישי יקבל 85 אלף. רוכב האופניים קובי ליאון והקלע דורון שזירי יקבלו כל אחד פרס בסך 150 אלף שקלים ומאמניהם האישיים יקבלו כל אחד 75 אלף. השחיין יצחק ממיסטבלוב יקבל 100,000 שקלים ומאמנו האישי יקבל 50 אלף. הטניסאי שרגא ויינברג יקבל 70,000 שקלים ומאמנו האישי יקבל 35 אלף.

נתניהו: אתם רציתם, והפכתם לאגדה

גרשוני: "ברור שעוד כמה ימים כבר לא יזכרו אותנו אך אני שמח"
הספורטאים התרגשו מהאירוע המכובד. גרשוני אמר: "זאת הרגשה מדהימה, לקבל טלפונים מראש הממשלה, מהנשיא, מהרמטכ"ל ואפילו עם המורה להתעמלות שלי בבית הספר יצא לי לשוחח". 

הזוכה בזהב המשיך: "ברור לי שזה זמני ועוד כמה ימים כבר לא יזכרו אותנו, אבל שמח שאני ושאר חברי המשלחת הבאנו כבוד למדינה וקיבלנו כזאת חשיפה. אני לא אוהב תחרויות ועד שהתחלתי להתחרות זה הסתכם בעיקר בצפייה בתחרויות בטלוויזיה. לגבי ההמשך, לא יודע מה יהיה, אולימפיאדה זה דבר תובעני שצריך לתת בו הכול, אשקול את צעדיי להמשך".

גרשוני עם פרס ונתניהו. &qout; (יניב גונן)
גרשוני עם פרס ונתניהו. הטניסאי התרגש (יניב גונן)
 

בהמשך נשא גרשוני נאום: "מודה בשם כולנו על הכבוד שאתם נותנים לנו, זה עוצמתי ברמות מאוד גדולות. תודה למשלחת המדהימה שמורכבת מאנשים מדהימים, זאת הייתה חוויה גדולה, תודה למשפחות והחברים שמלווים אותנו כל החיים גם ברגעים הקשים ולא רק בהצלחות. תמיד היו בשבילנו ורק בשבילם החווייה הזאת הייתה שווה את זה, תודה לכל עם ישראל שנותן לנו אהבה ותמיכה ושמחים שהצלחנו לייצג את המדינה בכבוד ולהביא גאווה".

השחיינית עינבל פיזרו עבורה זו הייתה האולימפיאדה השלישית אמרה: "זה אחד המקומות היחידים שהייתי מוכנה להגיע אליו אחרי הטיסה בעיקר לאחר שהנשיא כל כך היה שותף ותרם. הרמה שלי ירדה ושל העולם התקדמה, לא עמדתי בקצב, זה קשה, הקדשתי את כל השנתיים האחרונות רק לזה ויש כאלו שמתאמנים והקדישו ארבע שנים. בסופו של יום מה שהקדשתי קיבלתי בחזרה".

שמעון פרס וענבל פיזרו (יניב גונן)
שמעון פרס וענבל פיזרו (יניב גונן)
 

לגבי אולימפיאדה נוספת אמרה השחיינית המעוטרת: "אחרי אולימפיאדה אתה חושב לעצמך האם תהיה מוכן לעשות דבר כזה שוב ובסוף שוכחים מהכל וממשיכים מחדש".

נשיא המדינה, שמעון פרס, פרגן: "זאת הקואליציה הכי טובה של מדינת ישראל, אחד הימים המרגשים ביותר בחיי האומה שלנו, תמיד היינו מיעוט וניצחנו, אתם ניצחתם שתי מלחמות בבת אחת, כל אחד מכם ניצח והגיע למקום הגבוה ביותר. זה ניצחון העומק והרוח ונשמה אמיתית של כולכם, צריכים להראות לכל ילד צעיר מה אדם יכול לעשות כדי לנצח את עצמו את חולשותיו ולזכות בהכרה עולמית אדירה. הבאתם כבוד וגאווה והוכחתם שגודל האדם כגודל רוחו. תודה לכם".  

נתניהו: "נאבקתם וניצחתם, ריגשתם את כולנו"
גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חילק שבחים: "נפגשנו לפני חודש במשרד ראש הממשלה ונועם נתן לי מדליון של המשחקים הפראלימפים, ראיתי את זה כפיקדון וכעת אני מחזיר לנועם את המדליון. לא שיערתי שתחזרו עם כל כך הרבה מדליות. נועם, כשאתה היית שם על הפודיום בזמן ההמנון ובכית גם אני בכיתי וכל המדינה הזדהתה איתך כי אתה וכולכם מייצגים את הרוח הישראלית, הטובים לטניס. העובדה שנאבקתם וניצחתם כך, ריגשה את כולם, אומה שלמה. אם תרצו אין זו אגדה".

הטקס לכבוד הספורטאים (יניב גונן)
ביבי, פרס והספורטאים בהרמת הכוסית (יניב גונן)
 

שרת הספורט והתרבות, לימור לבנת, הוסיפה: "כולכם שווים זהב. דאגנו להשוות את התנאים של הספורטאים הפארלימפים מתוך אמונה כי כך צריך להיות ואני רוצה לבשר לכם שהפרסים הכספיים על הזכייה במדליות יהיו גם שווים לגמרי לספורט האולימפי. את היום המרגש הזה חתם הזמר דוד ד'אור עם שיר המעלות וכל מה שנותר הוא להצדיע לחברי המשלחת.

קובי ליאון ואיציק ממיסטבלוב (יניב גונן)
קובי ליאון ואיציק ממיסטבלוב (יניב גונן)
 
הפראלימפים (יניב גונן)
חברי המשלחת הפראלימפית במשכן הנשיא (יניב גונן)
 

דוד דאור (יניב גונן)
דוד ד'אור מופיע בטקס (יניב גונן)
 

ראול ויינברג במשכן הנשיא (יניב גונן)
שרגא ויינברג במשכן הנשיא (יניב גונן)
 
אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראל כדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */