יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:06

אליהו: התעייפתי מחישובים, ניסע לנצח בסרביה

רק הפסד ב-90 עשוי להשאיר אותו מחוץ ליורובאסקט, אך הפורוורד לא לוקח סיכונים לאחר ה-73:106 על סלובקיה. קוז'יקרו: "קמפיין לא רע". צפו בתקציר

|
אליהו. סיים עם טריפל דאבל נהדר (יוסי ציפקיס)
אליהו. סיים עם טריפל דאבל נהדר (יוסי ציפקיס)

בזמן שנבחרת הכדורגל נאבקת בביקורת קשה ולא מצליחה לספק תוצאות כפי שמצפה ממנה מדינה שלמה, בנבחרת הכדורסל דווקא חוגגים, זאת לאחר שהבטיחו אמש (שבת) מעשית את ההעפלה לאליפות אירופה עם ניצחון 73:106 על סלובקיה.

במהלך המשחק הסתבר כי תמונת העלייה אפילו ורודה יותר לאחר שנבחרת סרביה, היריבה של ישראל על המקום השני בבית, הפסידה לאסטוניה. כל שנותר כעת לשחקני הנבחרת הוא לא להפסיד בפער של יותר מ-18 נקודות בסרביה בתוספת של ניצחון אסטוני צפוי על איסלנד והמקום השני בבית יובטח וכך גם ההעפלה האוטומטית לשלב הבא. רק תסריט דמיוני בו הכחולים-לבנים מפסידים בפער של 90 נקודות ומעלה בסרביה, יחד עם ניצחון של אסטוניה, ימנע מהם העפלה. 

אחר הצהריים תמריא הנבחרת לבלגרד לקראת המשחק המסקרן שעשוי לגרום לסרבים, אימפריית כדורסל שניפקה עד לא מזמן שמות כמו ולאדה דיבאץ', פרדראג דנילוביץ', אלכסנדר דג'ורג'ביץ' ודיאן בודירוגה, להיעדר מהיורובאסקט לראשונה מאז 1993, אז לא השתתפו מסיבות פוליטיות.

פורוורד הנבחרת, ליאור אליהו, שרשם טריפל דאבל מצוין סיפר על היכולת הטובה שלו וגם על הקבוצתיות שהפגינה הנבחרת במחצית השניה: "מחצית שניה גדולה של כולם, הובלנו כבר כמעט בארבעים הפרש. הרבה דברים לא הלכו במחצית הראשונה והם קלעו שלשות שבדרך כלל הם לא קולעים, אבל ברור לנו שבסוף סטטיסטיקה מתיישרת ובאנו טוב במחצית השניה, התפרקנו על המגרש ונתנו גז עד הסוף".

צפו בנבחרת ישראל עולה ליורובאסקט

גם אליהו מסרב להיכנס לכל ענייני החישובים, אך מסתפק בידיעה כי הנבחרת עשתה את שלה והצליחה להעפיל לאליפות אירופה באופן מעשי: "אני כבר התעייפתי מכל החישובים האלה, אני באמת לא מבין מה קורה ואין לי בעיה להגיד את זה גם. אני רק חושב שבמקום שאנחנו נמצאים בו עכשיו אנחנו רק צריכים לבוא ולנצח את המשחק האחרון שנשאר לנו בסרביה ביום שלישי. אנחנו רוצים לסיים את הקמפיין כמו שצריך ואנחנו נוסעים לשם במטרה לנצח את המשחק. בשבילנו זה משחק מאוד מעניין בסרביה ואנחנו נרצה לנצח אותו".

על השינוי בין פתיחת הקמפיין הלא טובה לבין שלבי הסיום המצוינים אמר הפורוורד: "אני חושב שהיה קמפיין טוב, להוציא את המשחק מול נבחרת אסטוניה פה בארץ. יכולנו גם לנצח את המשחקים שהפסדנו מול מונטנגרו ולרוע מזלנו באמת הפסדנו, אבל את המשחקים שהיינו צריכים לנצח ניצחנו וזה מה שחשוב. עשינו עבודה טובה".

שיבק: ישראל רצה היא ישראל חזקה

לפני המשחק מול סרביה ביום שלישי מנסה אליהו להבהיר כי אמנם הסרבים לא נראים במיטבם, אך כי במגרש הביתי שלהם הם עדיין נחשבים לנבחרת חזקה: "אפשר לעשות את זה בסרביה, למרות שכרגע המשחק הזה בבלגרד הוא בעל חשיבות גדולה מאוד עבורם, כך שהם יבואו במלוא הכח. לשחק שם זה לא קל, יהיה הרבה מאוד קהל מקומי ולא יהיה פשוט. זה מהמשחקים היותר קשים שיש באירופה ובטח לנבחרות".

בנימה קצת יותר אופטימית שולח אליהו מסר גם לנבחרת הכדורגל שזקוקה לניצחון על רוסיה ביום שלישי בכדי להמשיך ולחיות בקמפיין מוקדמות המונדיאל: "אנחנו עוקבים אחרי נבחרת הכדורגל, אתם יודעים שזו גאווה לאומית אם מנצחים ואנחנו מאחלים להם את כל ההצלחה שבעולם מול נבחרת רוסיה ביום שלישי. תמיד טוב שנבחרת ישראלית מנצחת ואני מקווה בשבילם שיעשו עבודה טובה".

שיבק ואלפסי. יכולים להזמין מלון בסלובניה (יוסי ציפקיס)
שיבק ואלפסי. יכולים להזמין מלון בסלובניה (יוסי ציפקיס)
 

גם עידו קוז'יקרו, שזכה ללא מעט דקות משחק, סיפר על התחושות לאחר הניצחון על סלובקיה: "בכל משחק אנחנו לובשים את המדים של נבחרת ישראל ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לזלזל בשום משחק.  אסור לשכוח שאנחנו משחקים עם סמל של נבחרת ישראל. אנחנו מייצגים מדינה ואסור לנו לבוא, גם אם עלינו, ולא לשחק בכל הכוח".

קוז'יקרו ניסה להסביר גם את ההבדלים בין המחציות ואת היכולת הפחות טובה בפתיחת המשחק: "אין לי הסבר להבדלים בין המחציות. ידענו שאנחנו יותר טובים מהם, היינו צריכים לגמור את המשחק הזה טיפה יותר מוקדם, אבל הכי חשוב שעשינו את העבודה". על המשחק מול סרביה ביום שלישי אמר: "נבחרת ישראל תדאג לאינטרסים שלה והסרבים שישברו את הראש עם הבעיות שלהם. יש לי הרבה חברים סרבים, אבל נבחרת ישראל תבוא ותתן שם כדורסל טוב בלי שום קשר אם עלינו או לא".

קוז´יקרו (יוסי ציפקיס)
קוז´יקרו. "הפנמנו את המסר אחרי אסטוניה" (יוסי ציפקיס)
 

עוד הוסיף לסיום: "אריק צייר נקודה שחורה באיסלנד והפנמנו את המסר הזה. גם לפני שהוא צייר אותה כל אחד הרגיש שההפסד לאסטוניה בבית היה נפילה שאסור שתקרה. ספגנו המון ביקורת, חלק עניינית אבל הרוב לא, הרווחנו את זה ביושר. עשינו קמפיין לא רע עד עכשיו ומקווה לסיים אותו כמו שצריך בשבוע הבא".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */