יום שישי, 20.09.2024 שעה 22:35

הישג ענק: נועם גרשוני ניצח את וגנר וזכה בזהב

הטניסאי שנפצע במלחמת לבנון השנייה, ניצח 3:6 ו-1:6 את האמריקאי ויישא את הדגל בטקס הסיום של המשחקים הפראלימפיים: "לא ציפיתי"

|
נועם גרשוני חוגג עם מדליית הזהב (GettyImages)
נועם גרשוני חוגג עם מדליית הזהב (GettyImages)

הטניסאי נועם גרשוני הביא היום (שבת) לישראל את מדליית הזהב הראשונה שלה במשחקים הפראלימפים בלונדון לאחר שניצח בגמר טורניר הטניס על כסאות גלגלים (קוואד) את המדורג 1 בעולם, דייויד וגנר האמריקאי, 3:6 ו-1:6 בתוך 56 דקות בלבד.

עבור גרשוני בן ה-28, המדורג שני בעולם, מדובר בהישג שיא בקריירה. הוא סיים בכך טורניר נפלא במהלכו שמט רק שתי מערכות וניצח בקלות בשלבי חצי הגמר (את שרגא ויינברג הישראלי) וכעת גם בגמר.

עבור גרשוני זוהי מדליה שנייה באולימפיאדה לאחר שקודם לכן זכה בארד בטורניר הזוגות עם שותפו, שרגא ויינברג. עד כה זכתה המשלחת הישראלית בשבע מדליות בלונדון ובזהב הראשון מאז אתונה 2004.

גרשוני היה טייס מסוק בצה"ל ובמהלך מלחמת לבנון השנייה, נפצע קשה בעת התנגשות בין שני מסוקים מכוחותינו. במהלך תהליך השיקום שעבר הוא גילה את הטניס בכסאות גלגלים והחל להתאמן אצל נמרוד ביכלר בבית הלוחם.

צפו: הסיפור המדהים של נועם גרשוני

ההתקדמות של גרשוני הייתה מטאורית ולמרות שהיה חדש בספורט הוא החל לזכות בטורנירים יוקרתיים רבים ולטפס במעלה הדירוג העולמי עד למקום השני, הישג השיא הגיע כאמור כעת עם הזכייה במדליית הזהב הפראלימפית.

נועם גרשוני מאושר אחרי הניצחון (GettyImages)
נועם גרשוני מאושר אחרי הניצחון (GettyImages)
 

גרשוני שיישא את הדגל בטקס הנעילה של המשחקים הפראלימפיים, אמר לאחר הזכייה: "אח שלי אמר לי שאני בחור איטי. לוקח לי זמן לעכל דברים. לא ציפיתי לדבר כזה, גם לא ציפיתי להתרגש כל כך על הפודיום ובטח כשהשמיעו את התקווה".

נועם גרשוני, דייויד וגנר וניקולס טיילור עם המדליות (רזי לבנת)
נועם גרשוני, דייויד וגנר וניקולס טיילור עם המדליות (רזי לבנת)
 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם גרשוני ואמר לו: "התרגשתי מאוד מהניצחון שלך, מדינת ישראל מחבקת אותך על ההישג האדיר. אתה מסמל את ניצחון הרוח האנושית על הקשיים שהמציאות בה אנו חיים, יוצרת. זה זהב לך וזהב למדינה".

נועם גרשוני ודייויד וגנר מתחבקים בסיום הגמר (רזי לבנת)
נועם גרשוני ודייויד וגנר מתחבקים בסיום הגמר (רזי לבנת)
 

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, בירכה על זכייתו של נעם גרשוני במדליית זהב: ריתקת וריגשת מדינה שלמה לכל אורך המשחקים. צבעת את ההצלחה האדירה של המשלחת הישראלית במשחקים בצבע זהב. בתוך פרק זמן קצר יחסית העפלת לצמרת של הטניס הפראלימפי וברגע האמת הצלחת להגיע לשיא. אני מודה לך על ההשקעה והמחוייבות ובטוחה שאזרחי ישראל גאים בך". גם שר הבטחון והרמטכ"ל היו בין המברכים.

נועם גרשוני עטוף בדגל ישראל (רזי לבנת)
נועם גרשוני עטוף בדגל ישראל (רזי לבנת)
 

יו"ר איגוד הטניס, אסי טוכמאיר, אמר על זכייתו של גרשוני בזהב: "זהו יום של שמחה למדינת ישראל, לספורט הישראלי ולטניס הישראלי בפרט. נועם גרשוני הוכיח שנחישות ורוח הלחימה הם המפתח להצלחה בספורט ובחיים. כל משפחת הטניס הישראלי נרגשת מהזכייה, מחבקת ומברכת את נועם, ומאחלת לו לקצור עוד הישגים רבים".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */