יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:16

שער למסי ב-1:3 של ארגנטינה, תבוסה לאורוגוואי

מוק' מונדיאל: הפרעוש סובב כדור חופשי נפלא בניצחון על פראגוואי, האלביסלסטה ראשונים. הסלסטה ספגו 4:0 בקולומביה. ג'מייקה הדהימה את ארה"ב

|
ליונל מסי חוגג עם החברים (רויטרס)
ליונל מסי חוגג עם החברים (רויטרס)

ארגנטינה עלתה לפנות בוקר (בין שישי לשבת) למקום הראשון בטורניר מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה אחרי שישה משחקים עם ניצחון 1:3 בקורדובה על פראגוואי ועל הדרך שמרה על המאזן המושלם שלה ב-2012.

הרחקה לא טובה של ההגנה האורחת איפשרה לאנחל די מריה לבעוט ללא שמירה מכ-18 מטרים, וזה כל מה שהוא היה צריך אחרי שתי דקות כדי לתת לאלביסלסטה את היתרון.

השוויון הגיע כבר בדקה ה-18. קשר אסטודיאנטס, רודרידו בראנה, נכשל בהרחקת כדור פשוט ונגע בכדור בידו, מה שאיפשר לג'ונתן פאברו יליד ארגנטינה, לקבוע 1:1 מהנקודה הלבנה.

גם התוצאה הזו לא החזיקה מעמד הרבה זמן. כדור עומק של די מריה עבר דרך כל ההגנה של פראגוואי והגיע לגונזלו היגוואין, שעשה את השאר עם כדור מדויק לפינה הנגדית.

שמתם לב שלא אמרנו את השם ליונל מסי עד עכשיו? זה בגלל שהכוכב הגדול של ארגנטינה שמר את הדובדבן שלו לסוף עם בעיטה חופשית אדירה מ-35 מטרים בדקה ה-64 שסגרה את הסיפור. עוד לפני כן הוא הספיק לפגוע פעמיים במשקוף.

מסי בטירוף. ארגנטינה בדרך למונדיאל (רויטרס)
מסי בטירוף. ארגנטינה בדרך למונדיאל (רויטרס)
 

הארגנטינאים עלו לראש הטבלה גם בזכות ההפסד 4:0 של מחזיקת הקופה אמריקה, אורוגוואי, בחוץ לקולומביה. מדובר בהפסד ראשון של הסלסטה בטורניר המוקדמות והם עשו זאת ב"סטייל".

החלוץ הכי חם באירופה כרגע, רדמל פלקאו, הבקיע את שער היתרון לקולומביאנים בברנקייה כבר אחרי שתי דקות. טאופיליו גוטיירס השלים צמד אישי תוך ארבע דקות (48, 52) וחואן זוניגה השלים בדקה ה-90 את אחד הניצחונות המפוארים של קולומביה, שחוזרת למאבק על מקום במונדיאל עם 11 נקודות משישה משחקים.

פלקאו מפרק את ארגנטינה (רויטרס)
פלקאו מפרק את אורוגוואי (רויטרס)
 

אקוואדור נצמדה לצ'ילה שבמקום השני עם 12 נקודות לאחר ניצחון ביתי 0:1 על בוליביה מפנדל של פליפה קייסדו (74). פרו השיגה את ניצחונה השני בלבד במוקדמות עם 1:2 ביתי על ונצואלה. חואן אראנגו (43) העלה את האורחים ליתרון בבעיטה חופשית, אבל צמד של ג'פרסון פרפאן העניק לפרואנים את ניצחונם השני בלבד במוקדמות. אלחנדרו סיצ'רו מפרו הורחק בדקה ה-67.

1:2 לג'מייקה על ארה"ב
אחת התוצאות המפתיעות במוקדמות המונדיאל נרשמה אמש בקינגסטון, ג'מייקה, כאשר הנבחרת המקומית גברה 1:2 על ארה"ב. קלינט דמפסי, שחזר לשחק לאחר שלושה חודשים של פציעה, כבש את השער המהיר ביותר בתולדות המוקדמות במרכז אמריקה לאחר 35 שניות בלבד.

השער המהיר לא הרתיע את הג'מייקנים, שהצליחו להשוות מבעיטה חופשית נהדרת של רודולף אוסטין בדקה ה-24, שפגעה בבקרמן והטעתה את הווארד. המהפך הגיע בדקה ה-62, כאשר מוריס אדו, עם עבירה מטופשת, נתן לגמ'קיינים בעיטה חופשית נוספת, כ-25 מטרים מהשער, אותה ניצל לוטון שלטון לשער מרהיב בבעיטה מסובבת מעל החומה. לאחר שלושה משחקים, ג'מייקה מובילה את הבית עם 7 נקודות, גוואטמלה וארה"ב המאכזבת, מאחוריה רק עם 4 ואנטיגווה וברבדוס אחרונה עם נקודה אחת בלבד.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */