יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:22

מספיק בקושי: רוסיה גברה 0:2 על צפון אירלנד

מוק' המונדיאל: הנבחרת של קאפלו לא הרשימה, אך למזלה פאיזולין ושירוקוב (פנדל) דאגו להשאיר את הנקודות בבית 4 ימים לפני המפגש מול ישראל בר"ג

|
אלאן דזגייב חוגג. ניצחון חשוב לרוסיה (GettyImages)
אלאן דזגייב חוגג. ניצחון חשוב לרוסיה (GettyImages)

נבחרת רוסיה עם המאמן האיטלקי, פאביו קאפלו, החלה את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014 ברגל ימין עם ניצחון 0:2 על נבחרת צפון אירלנד במוסקבה. הרוסים, שיפגשו את נבחרת ישראל ביום שלישי, לא נראו טוב, אך השאירו את שלוש הנקודות בבית.

פתיחת המשחק הייתה מעניינת מאוד. הצפון אירים, שעל הנייר נחשבים לפחות טובים מרוסיה, פתחו טוב עם אקס ריינג'רס, קייל לאפרטי בחוד. הם לחצו, לא נלחצו ושיחקו ברוגע. למרות זאת הם לא הצליחו לסכן את השער של איגור אקינפייב.

הרוסים שיחקו ללא אנדריי ארשבין, רומן פבליוצ'נקו ופאבל פוגרבניאק שנופו מהנבחרת על ידי קאפלו. מי שכן עלה ב-11 הוא אלן דזגוייב, כוכב צסק"א מוסקבה, שהיה פעיל מאוד.

הקשר הצעיר החל את המהלך שהביא לשער הראשון כאשר מסירה שלו לרחבה, לכיוון קרז'אקוב, חתכה את כל ההגנה והשאירה את החלוץ לבדו. קרז'אקוב, שרגיל לבעוט לשער, החליט הפעם למסור רוחב ויקטור פאיזולין הגיע ראשון וברגל שמאל המשיך לרשת (דקה 30).

רוסיה המשיכה שלא להרשים אך למזלה הצפון אירים התעייפו ומיעטו לסכן את השער. בדקה ה-78 אנדריי קוקורין נשלח לרחבה והוכשל, השעון, בצדק, קבע פנדל. רומן שירוקוב היה זה שלקח את האחריות ובקלילות גלגל פנימה את ה-0:2 של נבחרתו. שלוש נקודות חשובות לרוסים בבית רגע לפני המשחק ברמת גן מול הכחולים-לבנים של אלי גוטמן.

מחצית ראשונה
דקה 4: תתפלאו, אך ההתקפה המסוכנת הראשונה במשחק הייתה שייכת לצפון אירים. קייל לאפרטי שמשחק בסיון השווייצרית, הרים לכיוון הרחבה, אך הכדור הורחק על ידי ההגנה המקומית.

דקה 9: בעיטה ראשונה לשער. אלכסנדר קרז'אקוב הנהדר קיבל כדור 20 מטרים מהשער וזה הספיק לו כדי לשחרר בעיטה. רוי קארול לא נבהל, קלט, ושיחרר את הכדור לניסיון התקפה של האורחת.

דקה 15: איזה מצב לקרז'אקוב. חלוץ זניט זכה בפיס כשכדור תועה הגיע לרגליו כשהוא לא מכוסה ברחבה, אך הוא לא הצליח למצוא את הפינה. באותו מהלך אגב, ביסטרוב ספג בעיטה ברגלו, אך השופט נתן לקרז'אקוב יתרון.

רומן שירוקוב בועט (GettyImages)
רומן שירוקוב בועט (GettyImages)
 

דקה 27: הרוסים לא נראים טוב. כנראה שהדחתם של ארשבין, פבליוצ'נקו ופוגרבניאק השפיעו על שאר השחקנים שלא מצליחים לסכן את השער הצפון אירי. איבוד נקודות במשחק, וקאפלו צריך להתחיל לדאוג.

דקה 30, 0:1 לרוסיה: התקפה נפלאה של הרוסים העניקה להם פרס - שער יתרון. מסורה גאונית של דזגוייב לקרז'אקוב הותירה אותו לבד ברחבה, החלוץ עשה בחכמה, לא בעט אלא העביר רוחב ופאיזולין הגיע ראשון כדי להמשיך את הכדור לרשת של קארול, שנותר חסר אונים.

דקה 34: רומן שירוקוב קיבל הזדמנות ענקית להכפיל את היתרון כשנותר לבד מול קארול, אך הבעיטה שלו נהדפה היטב על ידי השוער. קרז'אקוב הגיע לריבאונד, אך לא הצליח לכוון את הכדור למסגרת עם ראשו.

מחצית שנייה
דקה 52: פתיחה קצת מוזרה של הרוסים. הנבחרת המארחת לא נראתה טוב במחצית הראשונה ובמקום לעלות בגישה קצת אחרת לחלק השני, הם נראים רדומים הרבה יותר.

דקה 58: חילוף מוזר של פאביו קאפלו, שהוציא את הכוכב שלו, דזגוייב והכניס במקומו את החלוץ אנדריי קוקורין בן ה-21.

דקה 74: פריצה נהדרת של ביסטרוב הזכירה כוכב ארגנטיני שמשחק בברצלונה. מסי משהו. הקשר עבר שני שחקנים והוכשל על קו 16 המטרים. הבעיטה החופשית שנפסקה לזכות רוסיה כמעט והעניקה לה שער נוסף, אך הבעיטה של קרז'אקוב הלכה לקורה.

דקה 77: קיקורוב המחליף נשלח לרחבה והוכשל על ידי קסקארט, השופט פסק על הנקודה הלבנה בצדק.

דקה 78, 0:2 לרוסיה: רומן שירוקוב דייק מהנקודה הלבנה והכפיל את היתרון.

רוסיה: איגור אקינפייב, ואסילי ברזוצקי, סרגיי איגנשביץ', אלכסנדר אניוקוב, ולדימיר ביסטרוב, דימיטרי קומבארוב, רומן שירוקוב, ויקטור פאיזולין (דניס גלושקוב, 85'), איגור דניסוב, אלן דזגוייב (אנדריי קוקורין, 58') ואלכסנדר קרז'אקוב.

צפון אירלנד: רוי קארול, אהרון יוז, כריס ביירד, גארת' מקאולי, ג'וני אוואנס, קרייג קסקארט, קורי אוואנס (דין שילס, 84'), סטיבן דייויס, כריס בראנט, קייל לאפרטי וג'יימי וורד (אנדרו ליטל, 76').

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */