יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:06

לראשונה: שחקן מהמגזר הערבי הצטרף לאקדמיה

מוחמד עבו ערישה (1.94 מ') בן ה-14 חולם לשחק באוקלהומה סיטי, אך קודם לכן ישתתף במסע כומתה במסגרת האקדמיה בווינגייט. אמו: "זה כבוד גדול"

|
מוחמד אבו ערישה. בא ממשפחת כדורסל (איגוד הכדורסל)
מוחמד אבו ערישה. בא ממשפחת כדורסל (איגוד הכדורסל)

לראשונה מאז הוקמה האקדמיה לכדורסל בווינגייט מצטרף אליה שחקן מהמגזר הערבי. מוחמד אבו ערישה, שיחגוג בחודש הבא 15 ומתנשא לגובה 1.94 מ', יתחיל את דרכו בפרוייקט של איגוד הכדורסל.

"כשהודיעו לו שהוא התקבל היינו מאוד שמחים ושלמים עם ההחלטה. לא חשבנו על זה יותר מדי", סיפרה אמו דליה, "האקדמיה היא מסגרת מאוד טובה, בדקנו לפני ושאלנו הרבה אנשים, כולל את השחקנים באקדמיה. אנחנו יודעים שיש שם מורים ומאמנים טובים והמסגרת מאוד מתאימה לו".

מוחמד התחיל לשחק מגיל קטן, כשהוא צופה בשני האחים הגדולים ומשתוקק גם להיות חלק מהמשחק. אמו: "זה בית של שחקנים, שלושה בנים בני 21, 19 ומוחמד. אבל מהשלושה, לו יש חיבור מיוחד. אנחנו רואים הצלחה והתקדמות, הוא עובד על עצמו המון, מתאמן כל הזמן גם במחשבות. כל הזמן חושב ומדבר לאן הוא רוצה להגיע, איפה הוא יהיה בעוד כמה שנים-דיבורים של כדורסל, כל הזמן. גם בזמן הפנוי שלו הוא מעדיף לשבת לצפות במשחקים ולקרוא על כדורסל".

על העובדה כי הוא השחקן הראשון מהמגזר הערבי שמצטרף לאקדמיה אמרה: "כולם מאוד שמחים בשבילו ומפרגנים לו, שהוא הראשון מהמגזר שמצטרף לאקדמיה. זה נחשב כבוד גדול והישג, לא רק מוחמד אלא לכולם".

"מוחמד שיחק שנה שעברה במועדון הכדורסל של עירוני נתניה ולאחר מכן הגיע למסגרת הטרום קדטים של איגוד הכדורסל, שם נחשפנו אליו" סיפר מאמן האקדמיה, ארז דגן, "בתוך כל התהליך של הטרום קדטים, נעשתה אליו פניה מהאקדמיה להגיע לבחינות והוא נענה והגיע. גילנו ילד כישרוני ועכשיו באקדמיה נתחיל בתהליך של התחזקות והשתפרות".

אבו ערישה עם אבנר קופל (איגוד הכדורסל)
אבו ערישה עם אבנר קופל (איגוד הכדורסל)
 

עוד הוסיף על יכולותיו כשחקן: "מוחמד הוא גארד נהדר ועם קליעה מצוינת, בנוסף הוא גם אתלט טוב מאוד. הילדים מקבלים אותו בצורה מדהימה וכמו כולם יש תהליך של התאקלמות לאקדמיה ובפרט הסתגלות לשפה. אומנם הוא יודע עברית טוב, אך עדיין זו לא שפת האם שלו. נכון שזהו תהליך לא פשוט, אבל בהחלט אפשרי במיוחד שיש תמיכה רחבה מכל הצדדים. מצד אחד המשפחה שעוזרת, אופרטיבית ומעניקה המון תמיכה ורצון לעזור בכל צורה שאפשר ומצד שני האקדמיה שמעניקה מענה לשחקנים הכי כישרוניים והכי מקצועיים שיש בארץ ולא משנה מאיפה הם ומהיכן בואו, כל עוד הם עונים על הקריטריונים המתאימים ומוחמד בהחלט מעל הממוצע ועומד בקריטריונים".

לא במקרה אנשי האקדמיה שמו עין על מוחמד. כששיחק בנערים של נתניה היה חלק ממהפך אדיר במשחק מול קבוצת נוער. שתי שניות לסיום הכדור היה של הקבוצה היריבה. אבו ערישה: "לשמחתנו, הם לא הצליחו להוציא אותו והוא עבר אלינו. המאמן לקח פסק זמן וכששבנו אני קיבלתי את הכדור, הצלחתי לקלוע מחצי מגרש ונכנסו להארכה", סיפר בהתרגשות. בהארכה קלע מוחמד 10 נקודות ובסיום קבוצתו של מוחמד עם ניצחון 90-86. את המשחק אגב, סיים עם 35 נקודות.

דוראנט. יהיה חברו לקבוצה של אבו ערישה (GettyImages)
דוראנט. יהיה חברו לקבוצה של אבו ערישה? (GettyImages)
 

"כשקיבלתי את הזימון לאקדמיה, מיד ידעתי שאני רוצה להתקבל. עבדתי מאוד קשה בזמן הטרום קדטים בשביל זה, בין 13 ל-15 שעות בשבוע", סיפר מוחמד, שהחל את דרכו בכדורסל בכיתה ד' כשהצטרף למועדון הכדורסל בזיכרון יעקב שם היה עד כיתה ח', אז עבר למועדון הכדורסל של נתניה.

החלום הגדול שלו הוא להגיע ל-NBA ולשחק במדי אוקלהומה סיטי, אבל החלום הקרוב יותר הוא ללבוש את המדים הכחולים-לבנים ולייצג את ישראל בנבחרות השונות, ביום חמישי ישתתף אבו ערישה ביום גיבוש לכל שחקני האקדמיה, שייערך במכון וינגייטבמ ויהיה במתכונת של מסע כומתה צבאי. כל השחקנים ישתתפו במסע 9 ק"מ, רק שבמקום כומתה הם יקבלו את מדי המשחק שלהם.

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */