יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:08

אבי נמני: אני רואה את מכבי ת"א רצה לאליפות

כוכב העבר התארח בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. אמיר לובין: "שביט אלימלך מאמן כרגע". אברבוך: "רציתי לגדל ספורטאים לאולימפיאדה"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ברדיו
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ברדיו

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

אבי נמני: "מכבי תרוץ לאליפות"
בתוכנית סיכמנו את הניצחון השני של מכבי תל אביב העונה, 0:1 על מכבי נתניה בר"ג מהשער של אלירן עטר הצהובים לא הרשימו אבל עשו את שלהם והעלו את מאזנם לשש נקודות. אבי נמני התארח בתוכנית.

אבי, מה דעתך על מכבי ת"א?
"במחזור הראשון מול מכבי חיפה היא שיחקה בסדר גמור למרות הבעיות החלק האחורי. מול ננתניה היה משחק לא טוב בלשון המעטה אבל צריך לדעת לנצח גם בימים חלשים וזה צריך להדאיג דווקא את נתניה".

אבי לוזון ואבי נמני (ליאור טימור)
אבי לוזון ואבי נמני. "צריך ליגה קטנה יותר" (ליאור טימור)
 

מה הבעיות של מכבי?
"יש כמה אבל יש פלוסים ואחד גדול שזה וינסנט אניימה. השקט שלו והרוגע נותן הרבה, קבוצות שמגיעות מולו משקשקות והוא עושה את החיים למכבי הרבה יותר קלים. יש למכבי בעיה בעמדת המגנים. בחלק הקדמי מכבי מסודרת, בקישור אולי צריך עוד שחקן עם אוריינטציה קדמית".

חסרה חצי קבוצה?
"לא, ממש לא. עומר ורד הוא אחרי פציעה ואם הוא חוזר לעצמו הוא פוטנציאל טוב. אני חושב שהציפייה ממכבי ת"א היא קיצונית מדי ולא רק ממכבי ת"א. יחסית למשחק פתיחת עונה המשחק הראשון היה טוב מאוד בקצב נהדר ומעניין מאוד. זאת הסיבה גם שאני בעד שהליגה תתקצר כי זה טוב לכדורגל שיהיו כמה שיותר מפגשים בין קבוצות איכותיות".

היה קצב נהדר אבל אחרי כל הרעש, לא ציפית למשהו אטרקטיבי יותר?
"המשחק לא היה טוב אתמול אבל במחזור הראשון שתי הקבוצות שיחקו טוב. אני רואה את מכבי ת"א רצה לאליפות עד הסוף, זה בוודאות".

עטר (משה חרמון)
שחקני מכבי ת"א חוגגים. גם במאי? (משה חרמון)
 

מי עוד תרוץ איתה?
"למרות שמכבי חיפה עם 0 נקודות אני רואה גם אותה רצה ואת הפועל ת"א וקריית שמונה".

מה דעתך על השיחרור של יצחקי?
"אין לי מושג מה היה שם עם ההנהלה ככה שאני לא יכול להביע דעה. עברנו כל כך הרבה בכדורגל שאנחנו לא מופתעים מכלום, אין חסינות לאף אחד".

ק"ש מסוגלת לשמור על התואר?
"השאלה איך היא תתפקד תחת העומס של הליגה האירופית. אם הם יצליחו להתרומם מהמשחקים באירופה אפילו עם יכולת פחות טובה הם ירוצו עד הסוף".

גולסה אזולאי וטוואטחה (עמית מצפה)
גולסה אזולאי וטוואטחה. נמני מאמין בהם (עמית מצפה)
 

הרבה שחקנים עוזבים את הכדורגל ומחלישים אותו בשביל לא לשחק בחו"ל, מה עושים כדי למנוע את זה?
"אי אפשר להיכנס לראש של שחקן שרוצה להרוויח יותר כסף. יש כאלה שמוכנים לשחק פחות אבל יקבלו יותר כסף. יש כאלה שמוכנים לוותר על הכסף ולשחק, כל אחד והסגנון שלו".

לובין: "עוד 3 ימים נהיה חכמים, שביט מאמן כרגע"
בתוכנית ננסה כמובן להתעדכן במצבו של ניצן שירזי שעבר היום ניתוח בבית החולים איכילוב. מאות מבקרים הגיעו משעות הבוקר למחלקה הנוירוכירורגית בה מאושפז המאמן. מנכ"ל הפועל ת"א, אמיר לובין, וסקאוט הקבוצה, יעקב הלל, התארחו בתוכנית.

אמיר לובין, באיזה מצב שירזי היה בבוקר?
"לדעתי הוא אופטימי, אנחנו שם כדי לחזק אותו, זה חוצה גבולות, ראיתי הרבה מאוד שחקנים והנהלות מהרבה קבוצות וזה יכול לחמם לו את הלב שזה קונצנזוס כזה".

שביט אלימלך וניצן שירזי (יוסי ציפקיס)
שביט אלימלך וניצן שירזי. העוזר ימלא את המקום בינתיים (יוסי ציפקיס)
 

הטיפול יהיה ארוך או שהוא אמור לחזור לקווים?
"בעוד שלושה ימים נדע טוב יותר. אנחנו צריכים להמתין. אנחנו ממשיכים להתאמן כרגיל עם שביט אלימלך, יש משחק עוד שבועיים נגד בני יהודה והם יבואו לשחק כדי לנצח ואנחנו צריכים להתארגן בהתאם".

ראיתם ניצן אחר בזמן האחרון?
"בחודש האחרון כולל בשבת האחרונה כשישבנו לחפש שחקנים היו לו כאבי ראש מאוד חזקים. הוא הצליח לכסות על זה אבל במשחק האחרון ראו ששביט כבר העביר את המשחק. הוא עשה בדיקות מעבדה שהראו שזה תקין וכשזה החמיר אחרי המשחק נגד הפועל חיפה הוא נסע עם אח שלו לבדיקה יותר מעמיקה ומאז הכל על פי תוצאותיה".

יעקב הלל, איך השחקנים קיבלו את האירועים?
"עוד מעט שביט יכנס את השחקנים, ידבר איתם על המשמעויות, אנחנו בטח עכשיו משפחה וצריכים להתאחד, לתת לו כוח. זה לא קל אבל אני משער שאם נתנהג ונתנהל כמו שצריך אולי זה יעזור לו".

יעקב הלל, ניצן שירזי ושביט אלימלך (האתר הרשמי) (ONE)
יעקב הלל, ניצן שירזי ושביט אלימלך. "מחזיקים אצבעות" (האתר הרשמי)
 

השחקנים יכולים לתפקד כרגיל?
"קשה להתנהל ולא לחשוב עליו, לא הכרתי את ניצן אלא רק דרך התקשורת. זה בנאדם יקר, אהוב על כל אחד שמכיר אותו חמש דקות. מרגיש כמו אח אליו, דרך ההתנהלות שלו היא כזאת שמיד מתחברים אליו, לא מכיר גם הרבה מאמנים שנותנים לך את היכולת והמקום להתבטא ולהביע את דעתך. צריך להחזיק לו אצבעות, אני מקבל טלפונים מהרבה מאוד אנשים, אנחנו אופטימיים שהוא יחזור במהרה".

טל בנין: "הביקורות כלפי גוטמן יותר מתונות מאלה שאנחנו ספגנו"
הצד המפסיד של משחק ליגת העל אתמול היה מכבי נתניה. הקבוצה של טל בנין דווקא עמדה יפה על המגרש וברגעים לא מעטים לא נפלה ממכבי ת"א אך לבסוף חזרה ללא נקודות מר"ג. עם נקודה משני משחקים התארח מאמן הקבוצה בתוכנית.

טל בנין, מה המשחק אתמול אומר עליכם כי מכבי היו לא טובים ובכל זאת לא השכלתם לקחת נקודות?
"אני לא חושב שמכבי ת"א קבוצה חלשה, אולי גרמנו להם להיראות ככה. ניטרלנו להם את הנקודות החזקות והם לא מצאו פיתרונות, התוכנית הייתה לנסות לצאת למתפרצות ולהכריע את המשחק".

סבע בועט (משה חרמון)
סבע. יש לנתניה בעיה בכיבוש השערים (משה חרמון)
 

זה לא קצת מתסכל להתכונן כל השבוע ובסוף להפסיד 1:0 קטן?
"זה חלק מהעניין. אני שמח שעמדנו כפי שעמדנו, אני לא מחכה למחמאות. בסוף הביקורות החיוביות יישכחו ונמשיך עם מספר הנקודות שיש לנו. בונקר לא היה כי קו ההגנה היה מאוד גבוה. הגענו למצבים שלנו והיו שני פנדלים שהגיעו לנו, היינו שווים נקודה".

מה הבעיות שלכם?
"כדי לנצח צריכים להקיע שערים. הגענו בשני המשחקים הראשונים למספיק מצבים, פנינו קדימה אני מאמין שהשערים יגיעו".

מה המטרות של נתניה העונה?
"עזבו אותנו שחקנים משמעותיים בקבוצה, הבאנו במקומם שחקנים אחרים, זאת קבוצה שמתגבשת. המטרה היא לצבור כמה שיותר נקודות לפני שאנחנו נכנסים לבית החדש בו יבוא הרבה קהל, זה לא אצטדיון ר"ג. המטרה היא לנסות להתברג בפלייאוף העליון ואחרי זה נראה".

בנין, כיאל, רפאלוב (יניב גונן)
בנין, כיאל ורפאלוב במדי הנבחרת (יניב גונן)
 

עבדת בנבחרת, אתה רואה את ישראל מוציאה נקודה או יותר מאזרבייג'אן?
"אנחנו מסוגלים, זה בהחלט אפשרי, במשחק אחד גם לא כזה נורא ששחקנים לא משחקים כי זה מאמץ חד פעמי".

יש שינוי בנבחרת של גוטמן?
"הביקורות יותר מתונות אבל צריך להתחיל את הקמפיין ולראות איך זה מתקדם. יכול להיות שמה שבניון אמר נכון אבל כל אחד רואה את הכדורגל בצורה אחרת. תלוי על איזו נבחרת הוא דיבר כי היו נבחרות הרבה יותר טובות מזו שיש עכשיו".

יש שינוי בנבחרת של גוטמן?
"הביקורות יותר מתונות אבל צריך להתחיל את הקמפיין ולראות איך זה מתקדם. יכול להיות שמה שבניון אמר נכון אבל כל אחד רואה את הכדורגל בצורה אחרת. תלוי על איזו נבחרת הוא דיבר כי היו נבחרות הרבה יותר טובות מזו שיש עכשיו".

אלברמן: "מי שמשחק ונמצא בכושר צריך לפתוח בהרכב מול אזרבייג'אן"
המשכנו להתעדכן בהכנות של נבחרת ישראל לקראת משחק הפתיחה בקמפיין מוקדמות המונדיאל מול אזרבייג'אן ביום שישי. המוזמן החדש והטרי לסגל הוא קשר מכבי ת"א, גל אלברמן, שהתארח בתוכנית.

גל אלברמן עם הכדור (שי לוי)
גל אלברמן. חוזר ללבוש את המדים הלאומיים (שי לוי)
 

איך ההרגשה להתאמן עם הנבחרת?
"לא הופתעתי אבל אני מאוד שמח לחזור. אני חוזר לעצמי בתקופה האחרונה".

יש שינוי בנבחרת?
"קשה לי להתייחס כי לא הייתי חלק מהנבחרת. כולם יודעים שמשחקי הכנה הם טובים אבל לא באמת משקפים מה יהיה".

אתם מרגישים מבולבלים כשאתם לא יודעים מי בטוח בהרכב?
"לא חושב, נוצרה סיטואציה שיש הרבה שחקנים שלא משחקים בקבוצות שלהם, אני חושב שאנחנו צריכים את השחקנים שנמצאים בכושר הכי טוב. אני לא חושב שההרכב סגור".

מהראן ראדי וגל אלברמן מרוצים (שי לוי)
אלברמן וראדי. הקשר בכושר טוב (שי לוי)
 

אתם שומעים את הביקורות סביב הנבחרת, זה משפיע?
"אני יותר מנוסה, מבין איך הדברים עובדים. ימהרו לחרוץ את גורלנו, יש לתוצאות משקל משמעותי אבל אנחנו לא מסתכלים על זה ככה. אנחנו צריכים לנצח כדי להישאר בתמונה אבל מעבר לזה לא להסתכל קדימה".

אברבוך: "רציתי לגדל ספורטאים, לא יודע למה לא האריכו לי את החוזה"
בנוסף דנו בפיטוריו של אלכס אברבוך שכיהן כמנהל בפדרציה לאתלטיקה. אחד מהספורטאים הכי גדולים שייצגו את ישראל, פוטר בשבוע שעבר לאחר שכיהן בתפקיד מ-2008. ח"כ פאינה קירשנבאום שלחה מכתב חריף לשרת התרבות והספורט, לימור לבנת ובו תרעומת גדולה על פיטוריו.

אלכס אברבוך (מור שאולי)
אלכס אברבוך. מרחיקים את הספורטאים מהספורט (מור שאולי)
 

אלכס אברבוך, למה פוטרת?
"זה לא ברור שפיטרו אותי אבל לא ממשיכים את הפעילות איתי בעתיד. עבדתי מול ספורטאים ומאמנים באיגוד האתלטיקה והפרוייקט נגמר והחליטו שלא ממשיכים את העבודה שלי. זה לא בדיוק שפוטרתי, היה לי חוזה עד סוף אוגוסט ופשוט לא חידשו אותו. רציתי לגדל ספורטאים ולהביא אותם למשחקים האולימפיים הבאים".

ח"כ פיינה קירשנבאום הגיבה גם היא בנושא: "זה לא יום של בשורות טובות, אלכס אמר שהחוזה נגמר כי הוא איש צנוע. הוא היה ממונה על פיתוח של הצוות ההתעמלות לספורט הישגי. זה שאנחנו לא מתקצבים את המקצועות האלה והפיתוח הזה זאת בושה. שרת התרבות והספורט החליטה למה לא היו הישגים, אני כתבתי לה שזה לא יכול להיות שאיש עם כל כך הרבה ניסיון שזכה במדליות ויכול להכין את הנבחרת אנחנו מפטרים אותו. דרשתי להבין מה קרה ומה הסיבה. אבל אלה רק סימנים כי היום פוטר גם קלגנוב שאימן את הקבוצה בטבריה של הקנו. יש פה שורה של מאמנים בעלי ניסיון שפוטרו, אם מישהו חושב שאפשר לגדל ספורטאים כמו פטריות אז הוא טועה".

כמו בכל תוכנית גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, דיווחי התנועה, הגלי'צים והשמענו הרבה מוזיקה טובה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */