יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:38

קבוצות הפרמייר ליג הוציאו 490 מיל' על רכש בקיץ

למרות המצב הכלכלי בעולם ודאגות אנשי אופ"א, הסכום קרוב לשיא מ-2008 (500 מיליון ליש"ט). ביום האחרון של מועד ההעברות שולמו כ-110 מיליון ליש"ט

|
ואן פרסי. מההעברות הבולטות של הקיץ (GettyImages)
ואן פרסי. מההעברות הבולטות של הקיץ (GettyImages)

זהו זה, מועד ההעברות של הקיץ באירופה הסתיים ואיתו הגיע שלב הסיכומים. למרות שבתחילה היה נראה כי השנה קבוצות הפרמייר ליג מתונות יחסית, מתברר שלא כך היה הדבר.

על פי הנתונים, קבוצות הליגה האנגלית הוציאו כ-490 מיליון ליש"ט על העברות בקיץ הנוכחי, קרוב מאוד לשיא מקיץ 2008 שעומד על 500 מיליון ליש"ט. הקבוצות המשיכו את המגמה של העונה שעברה אז הוציאו בקיץ 485 מיליון ליש"טד על רכש.

הנתונים הראו כי ביום שישי, שהיה היום האחרון של החלון, הוצאו כ-110 מיליון ליש"ט לעומת 100 כאלה באותו יום בשנה שעברה. ההעברות הבולטות ביום האחרון היו של חאבי גארסיה שהגיע למנצ'סטר סיטי תמורת 16 מיליון, גסטון ראמירס שהגיע לסאות'המפטון מבולוניה עבור כ-12 מיליון ליש"ט והוגו לוריס שיחזק את טוטנהאם תמורת 11.8 מיליון ליש"ט.

ההעברות הנוצצות והעיקריות בקיץ בכלל היו של רובין ואן פרסי שעבר מארסנל למנצ'סטר יונייטד תמורת 24 מיליון וכמובן אדן הזאר שהגיע מליל לצ'לסי תמורת 32 מיליון. כ-300 מיליון מתוך ה-490 שולמו לקבוצות מחוץ לממלכה הבריטית ואין ספק כי הדאגות של אנשי אופ"א, שבשנים האחרונות התבטאו לא פעם נגד מוסר השילומים הגבוה בלשון המעטה של מספר קבוצות באירופה, בוודאי לא יימצאו מנוח.

אדן הזאר (GettyImages)
אדן הזאר. כבר פורע שטרות (GettyImages)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */