יום שישי, 20.09.2024 שעה 13:01

שיבק: שיחקנו טוב והפסדנו, כספי: נפלנו בקטנות

מאמן הנבחרת יצא מאוכזב מה-81:76, אבל למרות שהסיכויים להעפיל לאליפות אירופה פחתו, הוא עדיין מאמין: "נתכונן למלחמה מול אסטוניה". צפו בתקציר

|
אריק שיבק. גם הוא מבין שהמצב קשה (חגי ניזרי)
אריק שיבק. גם הוא מבין שהמצב קשה (חגי ניזרי)

נבחרת ישראל בכדורסל התרחקה הערב (חמישי) משמעותית מאליפות אירופה 2013 לאחר שספגה הפסד ביתי מאכזב לנבחרת מונטנגרו - 81:76 בתום מותחן בהיכל נוקיה.

לחניכיו של אריק שיבק, שפתחו את קמפיין המוקדמות עם שני הפסדים אך חזרו עם שלושה ניצחונות, אסור היה להפסיד אך הם לא השכילו לשמור על היתרון בדקות האחרונות. כעת כדי לסיים במקום השני יהיו חייבים הכחולים-לבנים לנצח את 4 המשחקים שנותרו להם, כולל משחקים באסטוניה ובסרביה. אם הנבחרת תפסיד באחד מהם היא תסיים כנראה במקום השלישי ולא בטוח כלל שמשם היא תעפיל לאליפות אירופה.

מאמן הנבחרת, אריק שיבק, אמר בסיום: "במשחק צמוד נופלים על כל פעולה לא נכונה. אי אפשר לדבר על נקודה אחת בה איבדנו את המשחק, אך הריבאונד האחרון זה הסימפטום של המשחק כולו. היה לנו את הכדור ביד ובמקום לצאת קדימה ולהשוות, הם לקחו את הכדור ועשו סל"

על הרגעים המכריעים אמר המאמן: "בדקות האחרונות הם קלעו באחוזים מצוינים. גם אנחנו לקחנו זריקות טובות, אם זה גיא, עומרי או יוגב. אבל החטאנו. גם את שתי זריקות העונשין של אלכס בסוף החטאנו ובמשחק צמוד נגד קבוצה טובה אסור שזה יקרה. במהלך המכריע, כספי היה אמור לקחת את הזריקה, הוא מסר לאלכס שהיה פנוי והלך חזק, אבל זה לא הלך. שיחקנו כדורסל טוב מול קבוצה טובה, והפסדנו. הם כנראה הכי טובים בבית, הם שיחקו יפה בחוץ וניצחו. מי שלא יכול לשרוד בקמפיין כזה לא יכול לאמן במעמדים כאלה".

צפו בישראל מפסידה למונטנגרו

כעת פניו של שיבק מופנות לאסטוניה: "חבל, אבל אנחנו נוסעים למשחק קריטי מאוד נגד אסטוניה על המקום השלישי. נטוס בבוקר, יש לנו זמן לנוח, בשבת נתכונן ונבוא למלחמה מול אסטוניה. אנחנו עדיין במאבק על הכרטיס לאליפות אירופה, נצטרך לנצח את איסלנד וסלובקיה בבית ונראה מה יהיה. אנחנו משחקים באינטנסיביות גדולה והמשחק הכי חשוב שלנו בקמפיין הוא ביום ראשון. אני לא אשתמש בתנאים כתירוצים".

גיא פניני אמר בסיום: "זה הפסד לא נעים. באנו בהרגשה טובה אחרי המשחק נגד סרביה, שיחקנו נגד קבוצה מצוינת ששיחקה כדורסל טוב ונכון ובסוף נפלנו בקטנות. זה המשחק, כשמגיעים למשחק צמוד צריך לקחת החלטות טובות והיינו צריכים לעשות את זה יותר טוב. יש עוד משחקים בטורניר ומסתבר שיום ראשון זה המשחק הכי חשוב שלנו. אנחנו יוצאים מפה כקבוצה אחת עם ראש מורם ועם ביטחון ליום ראשון, כי אם ננצח שם זה יחזיר אותנו לתמונה. המשחק הזה כבר היסטוריה ומסתכלים ליום ראשון".

הלפרין על הפרקט. הנבחרת  (חגי ניזרי)
הלפרין על הפרקט. הנבחרת ספגה הפסד כואב במיוחד (חגי ניזרי)
 

רוצ'סטי: השתמשנו באגרסיביות שלנו כדי לנצח
בצד המנצח אמר המאמן לוקה פאביצ'ביץ': "אני רוצה לברך את הקבוצה שלי על ניצחון גדול. הניצחון שלנו בבלגרד הפתיע את כולם, את כל הבית. במשחק כאן, כשאנחנו מובילים בבית וישראל, שנמצאת בעלייה ומשחקת כדורסל טוב עם מאמן טוב, צריכה את המשחק הזה, להרים את רמת המשחק שלנו ולשחק משחק חזק כזה, זה הישג גדול לכל הקבוצה. אני מברך את השחקנים שלי ואנחנו צריכים לדעת איך לנצל את המשחק הזה לטובתנו".

טיילור רוצ'סטי, שהרג את הנבחרת עם קליעות מחוץ לקשת, אמר: "ידענו שיהיה משחק קשה, ראינו את המשחק של ישראל נגד סרביה וידענו שיש להם אולם ביתי חם. ברגע שהולך להם בבית אז קשה לעצור אותם. המאמן אמר לפני המשחק שאנחנו צריכים להאט אותם ולשחק את המשחק שלנו, עשינו את זה וניצחנו. הדבר החשוב זה להוביל בנקודה בסיום המשחק, היו לנו עליות וירידות, ישראל קבוצה טובה, אבל המשכנו להילחם, הכדור הגיע אלינו והשתמשנו באגרסיביות שלנו כדי לנצח את המשחק".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */