יום שני, 08.07.2024 שעה 05:49

יוליה גלושקו העפילה ל-US OPEN: זה המקום שלי

הישג שיא לישראלית, שהעפילה לגראנד סלאם ראשון בקריירה לאחר 3:6 ו-3:6 על ז'נג בסיבוב המוק' ה-3: "מחכה כבר לשחק". תפגוש את ויקמאייר

|
גלושקו לאחר העלייה ל-US OPEN.
גלושקו לאחר העלייה ל-US OPEN. "מרוצה מהטניס שלי"

רגע היסטורי לטניס הישראלי. יוליה גלושקו, המחבט מספר 2 של ישראל, המדורגת במקום ה-163 בעולם, נכנסה הערב (שישי) לראשונה בקריירה שלה לטורניר גראנד סלאם, כשניצחה בסיבוב השלישי, סיבוב העלייה לאליפות ארה"ב הפתוחה, את הסינית בת ה-18 סאי סאי ז'נג (169) 3:6 ו-3:6.

גלושקו עברה עונה קשה ב-2012, בתחילתה זכתה באליפות ישראל אך במהלכה שקלה לפרוש מסיבות מנטליות וכלכליות. לפני חודשיים היא הצליחה לעשות שינוי גדול בעזרת צוות חדש, עשתה מסע מוצלח מאוד בטורנירים בצפון אמריקה, שכלל זכייה בצ'לנג'ר לקסינגטון והופעת גמר נוספת בטורניר "ווטרלו" בקנדה.

החודש הזה הוסיף לגלושקו ביטחון עצמי שהוליך אותה לכניסה ראשונה בקריירה לטורניר WTA כלשהו ודווקא לגראנד סלאם. אגב, זו הפעם הראשונה ששתי שחקניות ישראליות ישחקו בהגרלה ראשית של גראנד סלאם מאז פרישתה של ציפי אובזילר לפני מספר שנים.

לאחר עלייתה לגראנד סלאם ראשון אמרה גלושקו ל-ONE: "אני מרוצה מאוד מהטניס שלי, הרגשתי הפעם הרבה יותר מוכנה, אני מרגישה שהמקום שלי הוא בהגרלה הראשית ומחכה כבר לשחק. תודה לצוות שלי, למאמן לירן שאיתי פה ולאלכס, החבר הטלפוני".

יוליה גלושקו עם לירן קלינג מהאקדמיה לטניס תל אביב לאחר העלייה להגרלה הראשית
גלושקו עם לירן קלינג מהאקדמיה לטניס תל אביב לאחר העלייה להגרלה הראשית
 

מאמנה של גלושקו, לירן קלינג, אמר ל-ONE: "אני חושב שההישג הוא תוצאה של תהליך שאסף אינגבר ואני התחלנו לפני שנתיים וחצי, שמתחיל למצות את הפוטנציאל הרב שיש ביוליה. לגבי המשחק הפעם, הוא היה קשה, שתי השחקניות היו מאוד לחוצות, אבל יוליה מאוד התבגרה בתקופה האחרונה ויודעת הרבה יותר טוב מבעבר להתמודד עם זה. יוליה שיחקה התקפי וחכם והגיע לה לנצח. אני רוצה לאחל ליוליה הצלחה בסיבוב הראשון וכמובן להודות לצוות בראשות אסף אינגבר, מאמני הכושר יורם מנחם ורונן בגה, המאמן המנטלי אלכס בלסקי וכמובן לאיגוד הטניס שתומך ביוליה תקופה ארוכה".

הלילה (בין שישי לשבת) נערך שיבוץ העולות מהמוקדמות בהגרלה ונקבע כי לא יהיה דרבי ישראלי בסיבוב הראשון. גלושקו זכתה להגרלה קשה מול המדורגת 25 בטורניר, יאנינה ויקמאייר מבלגיה. שחר פאר תשחק מול לאורה ארובארנה ואסינו בת ה-20 מספרד, המדורגת 117 בעולם.

ויקמאייר. היריבה של גלושקו בסיבוב הראשון (GettyImages)
ויקמאייר. היריבה של גלושקו בסיבוב הראשון (GettyImages)
 

גלושקו שברה את ההגשות של הסינית אחרי משחקון צמוד בפתיחה ושמרה ל-0:2. הסינית עלתה על הלוח עם ההגשות ושברה את גלושקו בחזרה ל-2:2. השתיים שברו שוב האחת את השנייה בשלושת המשחקונים הבאים, אבל במשחקון השמיני הצליחה גלושקו סוף-סוף לשמור על ההגשות ל-3:5, ועם המומנטום שברה שוב את הסינית ל-3:6 והתקרבה מרחק מערכה מהכניסה להגרלה הראשית.

אחרי הפסקה ארוכה לטיפול רפואי התחדשה המערכה השניה ובה עלתה הסינית נחושה יותר, שברה את גלושקו במשחקון הפתיחה ואחרי משחקון צמוד הצילה נקודת שבירה ועלתה ל-0:2. גלושקו חזרה מהר לתמונה כששמרה על ההגשה ושברה ל-2:2. במשחקון הבא הסינית שוב איימה לשבור עם 15:40 אך גלושקו השיבה בארבע נקודות ושמרה ל-2:3.

יוליה גלושקו ושחר פאר. גם זה יכול לקרות בארה&qout;ב (משה חרמון)
יוליה גלושקו ושחר פאר.שתי הנציגות שלנו באליפות ארה"ב (משה חרמון)
 

עם המומנטום גלושקו שברה על האפס ל-2:4, אך הסינית לא ויתרה ושברה בחזרה ל-3:4. כאן הגיע רגע האמת של גלושקו ששברה ל-3:5 וכשהגישה למשחק הצילה נקודת שבירה, עמדה במשימה ומימשה את הרגע הגדול בקריירה שלה, אולי רגע שיהווה נקודת פריצה ענקית לה ולטניס הישראלי, שקצת דעך לאחרונה.

רם וארליך הודחו בחצי גמר טורניר וינסטון סלאם
אכזבה גדולה הלילה לצמד אנדי רם ויוני ארליך. השניים הובסו 6:2 ו-6:1 בחצי גמר טורניר ה"וינסטון סלאם" ע"י לאונרדו מאיר מארגנטינה ופבלו אנדוז'ר מספרד. בכך לא הצליחו הישראלים להגן על תוארם מהשנה שעברה. תוצאת המשחק קצת משקרת לגבי מהלכו מפני שהישראלים פספסו נקודות שבירה רבות, אבל אחרי שנשברו פעמיים במערכה הראשונה ולא ניצלו שלוש אפשרויות שבירה בפתיחת המערכה השנייה כדי לעלות ל-1:2, הם נכנעו והספרדים זכו בחמישה משחקונים רצופים וניצחו.

רם וארליך (לירון לוי)
רם וארליך. לא הצליחו להגן על התואר (לירון לוי)
 

בגמר טורניר היחידים, ישחקו ג'ון איסנר מארה"ב ותומש ברדיך הצ'כי. איסנר, 10 בעולם, הפתיע את השישי בעולם, ג'ו וילפריד טסונגה 4:6, 6:3, ו-6:7 (3:7), כשאיסנר שובר את טסונגה רק פעם אחת במערכה הראשונה, אך היה בלתי שביר בעצמו עם 24 אייסים. ברדיך, השביעי בעולם גבר 4:6 ו-3:6 על סאם קווארי מארה"ב.

פטרה קביטובה ומריה קרילנקו ישחקו בגמר טורניר ניו הייבן שייערך לראשונה מזה 5 שנים ללא קרולין ווזניאקי. הדנית, שבמאזנה 20 ניצחונות רצופים בטורניר, פרשה בחצי הגמר בפיגור 7:5 מול מריה קרילנקו עקב חשש לפציעה בברך. קביטובה, השחקנית המצטיינת של עונת המגרשים הקשים, גברה 1:6 ו-3:6 על שרה אירני מאיטליה.

קרולין ווזניאקי מקבלת טיפול בברך הפצועה (GettyImages)
קרולין ווזניאקי מקבלת טיפול בברך הפצועה (GettyImages)
 

רוברטה וינצ'י האיטלקיה זכתה בתואר בטורניר דאלאס אחרי שגברה 5:7 ו-3:6 בגמר על ילנה ינקוביץ' הסרבית. זהו התואר הראשון השנה של וינצ'י, 23 בעולם.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */