יום שני, 08.07.2024 שעה 23:14

ברק אברמוב: דמאיו לא אשם, לא אהיה בעלי קבוצה

הבעלים היוצא של בני יהודה דיבר בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. ראש עיריית ק"ש: "סוף סוף מזדהים איתנו ולא בגלל קטיושות"

|
שרון פרי ופיני גרשון ב-102FM
שרון פרי ופיני גרשון ב-102FM

שרון פרי ופיני גרשון מגישים לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הרב ניסים מלכה: "סוף סוף מזדהים איתנו ולא בגלל קטיושות"
בתוכנית התכוננו כמובן למשחקה של עירוני קריית שמונה בבלארוס מול באטה בוריסוב, במפגש הראשון בין השתיים בפלייאוף ליגת האלופות. הקבוצה של גילי לנדאו תחסר את דוד סולארי ואת בראיין גרזיץ'. האלופה הישראלית שחלפה על פני ז'ילינה מסלובקיה ונפטצ'י האזרית, מקווה לחזור לישראל עם תוצאה טובה.

ראש עיריית קריית שמונה, הרב ניסים מלכה, עלה לשידור ודיבר על ההתרגשות לקראת משחקה של האלופה: "עם ישראל כולו מדבר רק על המשחק של ק"ש וכולם מתפללים שלפחות ישיגו תיקו כדי לגמור את המלאכה כאן. סוף סוף המדינה מזדהה עם תושבי העיר ולא בגלל קטיושות. גם כשדיברו איתי באמצע העונה האמנתי שהקבוצה תסיים אלופה. גם האמנו שאפשר להגיע לשלב הזה".

הרב ניסים מלכה עם שירצקי ובדש (עמית מצפה)
הרב ניסים מלכה עם שירצקי ובדש (עמית מצפה)
 

על השאלה איך ניתן לשמר את הרמה של עירוני ק"ש השיב ראש העיר: "אנחנו לוקחים עלינו את נושא אחזקת האצטדיון. זו עיר שנמצאת בגירעון, אבל את הכדורגל אנחנו לא מפקירים, כדי שנוכל לתת לשחקנים ולאוהדים בית. כרגע גם בונים אצטדיון סינטטי למחלקת הנוער".

ברק אברמוב: "דמאיו לא אשם. לא אהיה בעלי קבוצה בקרוב"
הבעלים היוצא של בני יהודה, ברק אברמוב, עלה לשידור וניסה להסביר את עזיבתו את הקבוצה, עליה פורסם לראשונה ב-ONE: "דיברתם על זה לפני שעליתי. הגעתי לבני יהודה מאהבה לקבוצה. רציתי לבוא לבני יהודה כמפעל חיים. רוב הסיבות הן אוהדים שלא קיבלו אותי כמו שצריך. הבאתי כסף לקבוצה והגעתי למשחקים עד כה. השיא היה כשהאוהדים הגיעו אליי הביתה וגם כמה ילדים לעסקים שלי".

"אני מבין את האוהדים, הם רוצים שהקבוצה תתחזק. אם הייתה להם סבלנות, זה גם היה קורה. משה דמאיו שהוא גאון במה שהוא עושה, עובד בשקט, וצריך זמן לשם כך. לאוהדים לא היה זאת", המשיך אברמוב. "באחד האימונים באו בקריאות לדמאיו, והיה עובד שהסיט את תשומת ליבם אליי. הבאתי הרבה כסף לבני יהודה, לא במונחים של ארקדי גאידמק. מדובר במיליונים".

ברק אברמוב (משה חרמון)
ברק אברמוב. בבני יהודה יחפשו לו מחליף (משה חרמון)
 

"אני לא יודע מה האוהדים רוצים. כשאני נכנסתי לכדורגל אנשים אמרו לי לא לעשות את זה, אבל הבטחתי לכולם שברגע שיעשו משהו שיפגע בי, אקום ואלך. לא האמנתי שזה יקרה בתוך מספר חודשים מועט", סיפר הבעלים היוצא. "לא היה לי סכום מוגדר שאני מתכוון להשקיע. אמרתי לו שיבקש כסף ויקבל כדי להביא שחקנים. משה דמאיו לא אשם, הוא לא עשה לי שום דבר ועכשיו הוא צריך למצוא אדם אחר".

"יש מספר אנשים שפגעו ביוסי אבוקסיס ובמשה דמאיו. במשחק מול פאוק סלוניקי היה יציע שלם שקילל, אבל זה לא הפריע, כי ידעתי לאן נכנסתי. מי שמתקשר לטלפונים ומגיע הביתה, הם מספר מועט של אנשים", סיכם אברמוב. "בבני יהודה יש מלחמה פנימית בין ארגוני אוהדים. הייתה לי פגישה עם דמאיו שבה הסברתי את עמדתי. אין לי יותר עניין בזה. ההחלטה שלי היא סופית. לא אחזור לבני יהודה. אולי אעזור מתישהו בעתיד, אבל אני עוצר כרגע את העזרה הכספית. באמת שרציתי להכניס אנשי עסקים ולעשות מפעל חיים. זה לא צלח".

דמאיו ואברמוב (שי לוי)
דמאיו ואברמוב. הבעלים היוצא: "ידעתי לאן נכנסתי" (שי לוי)
 

"לא דיברתי עם השחקנים ועם קשטן. עם מי שהיה חשוב לי דיברתי. קשטן חשוב, אבל לא הייתה לי איתו מערכת יחסים עד כה בקבוצה", ציין אברמוב. "לא ארצה קבוצה אחרת בשלב הזה. אני אוהד בית"ר ירושלים בלב, אבל לא אהיה בעלים. אולי אתרום פה ושם מאחורי הקלעים".

עו"ד וואליד שאנן: "אנחנו עדיין סומכים על מכבי חיפה"
הבוררות בין מכבי חיפה לבין סארי פלאח הגיעה לטונים גבוהים וצורמים למדי. עורך דינו של פלאח, וואליד שאנן, קרא במהלך הדיון למנכ"ל הירוקים איתמר צ'יזיק "חוצפן, אפס מאופס". שאנן עלה לשידור והסביר: "איתמר צ'יזיק הוא זה שכינה אותי אפס. אני לא יודע מה אתם יודעים על מה שאמרתי, לא ראיתי את מה שכתוב. אני מגיב בדרך כלל בצורה מאופקת ומכובדת. הוא אמר לי שאני אפס ואמרתי לו בחזרה. אני אמרתי עוד משפט - שזו התנהלות והתנהגות של מי שמהלך על ארבע".

"אנחנו לא התרגזנו. אנחנו ניהלנו דיון ענייני שבו הועלו הצעות על ידי הבורר ועל ידינו. מכבי חיפה לא קיבלה שום דבר. יש לנו הרבה כבוד לכולם, וההתנהלות הייתה ברוח טובה. אני לא יודע למה הקללה הזו הגיעה".

עוד הוסיף שאנן: "בהליך מול דודו דהאן סארי פלאח לא היה חלק. דהאן הואשם באופן אישי ובכתב האישום לא התייחסו לנושא של פלאח. אין למהר ולקבוע בכל פעם אם העניין נידון או לא. זו הפעם הראשונה שבה אנחנו מגיעים להליך משפטי מול מכבי חיפה. ההליך נכפה עלינו משום שסארי פלאח לא מתקדם. זה לא טוב לכל הצדדים שהעניין תקוע. אני טוען שהוא לא שחקן תחת חוזה".

סארי פלאח. הנושא עדיין תקוע (שי לוי)
סארי פלאח. הנושא עדיין תקוע (שי לוי)
 

"לפני שלוש שנים ישבנו על הסכם עם מכבי חיפה ויצאנו מתוך הנחה שבחיפה הדברים נעשים בצורה מקצועית", טען העו"ד. "אני נשוי לאחותו של סארי ולכן ייצגתי את המשפחה. הליך החתימה לקח שתי דקות וחצי. לא האמנו שנגיע לאן שנגיע. אנחנו עדיין סומכים על מכבי חיפה, שניתן לקיים איתה שיחות ולהתקדם".

מנכ"ל חיפה, איתמר צ'יזיק, עלה לשידור כדי להתייחס לסוגיה: "לא כתוב בהסכם שמר שחר יקבע את תג המחיר, אלא שמר שחר יהיה הבורר במקרה של חילוקי דעות בין הצדדים. הסעיף הזה כתוב בכל חוזה של מכבי חיפה ומעולם לא התעוררה בעיה. סארי פלאח תחת חוזה וגם ההתאחדות והבקרה הוציאו מסמך שבו נאמר בצורה חוקית ומפורשת שההסכם תקף. זו לא שאלה לדיון. מי שצריך לומר, אמר את דבריו".

"הוא טוען ששלוש השנים הסתיימו, אבל החוזה לחמש שנים. בחוזה כתוב שבמהלך עונת 2012/13 המתקרבת, עם שחרורו מהצבא, יתקיים דיון לגבי שכרו ומעמדו בשנתיים הבאות", הוא אמר. "אבל הוא נעלם לפני שהסתיימה העונה. את הבוררות ביקש הצד שמנגד ואנחנו לא יכולים להסכים לטענות. יש פה תקדים מסוכן - לא יכול להיות ששחקן תחת חוזה ייקח את החוק לידיו וינהל משא ומתן עם קבוצות. זה נגד תקנון אופ"א. סארי הוא גם שחקן רצוי במכבי חיפה. כשראובן עטר נכנס לתפקיד הוא רצה את השחקן. הוא חשב שהוא לא משחק מספיק".

איתמר צ´יזיק (שי לוי)
איתמר צ´יזיק. "יש פה תקדים מסוכן" (שי לוי)
 

"הצענו לו הצעה כספית נדיבה מאוד כדי שיוסיף עוד שנה או שנתיים כדי שתהיה לו יתרה של ארבע שנים לשחק, ואז הצענו גם מענקים", ציין צ'יזיק. "באווירה שנוצרה, הצענו לו להיות מושאל. בני יהודה מתעניינת בו לתקופה ממושכת. הוא דרש להכניס לחוזה תנאי של יציאה לחו"ל עם מגבלות, מה שלא קיים בחיפה. היו הרבה פגישות לפני החתימה על החוזה. העורך-דין שלו חתם על כל הסעיפים. אנחנו מסתכלים לעתיד. רצוי שהוא ישחק השנה, יושאל לקבוצה אחרת וישחק טוב בנבחרת הצעירה".

"אם אגיד את הדברים שהעורך-דין המכובד אמר, זה לא טוב. הדברים נאמרו במסדרון. זה לא הסגנון שלי, אני מתנצל על זה, אבל על תרבות דיבור אני לא רוצה לדבר כי זה לא מכובד", הסביר צ'יזיק את פרטי התקרית עם שאנן.

לימונד: "הדברים שיצאו מחדר ההלבשה יצאו מפרופורציה"
נבחרת הכדורסל של ישראל ניצחה אמש 83:110 את איסלנד במוקדמות אליפות אירופה והשיגה ניצחון ראשון אחרי שני הפסדים מאכזבים מאוד. שחקן הנבחרת, רביב לימונד, עלה לשידור ודיבר על הניצחון: "זה היה צעד ראשון כדי להיות באליפות אירופה. הכנסנו את עצמנו לבור גדול, ומכאן אנחנו צריכים ללחוץ ולא לעצור".

רביב לימונד. &qout;זה היה צעד ראשון&qout;
רביב לימונד. "זה היה צעד ראשון"
 

"נבחרת ישראל זה מעל לכולנו וההצלחה שלה חשובה לכולם", טען לימונד. "הסבלנות משתלמת ואני שמח שהצלחתי להיכנס לרוטציה של הנבחרת בצורה טובה".

"התמונה שיצאה מחדר ההלבשה יצאה מכל פרופורציה", טען לימונד. "כולנו גדלנו יחד בתור ילדים וממש כל הדברים שדיברו עליהם לא נכונים. יכול להיות שזה שחקן אחד או שניים, אבל בכלליות האווירה טובה מאוד. גם אחרי ההפסדים אנשים היו חברים אחד של השני. אחרי הניצחון אתמול האווירה טובה יותר".

גם מולי קצורין עלה לשידור ודיבר על הרמה הנמוכה של הנבחרת האיסלנדית: "זו לא נבחרת ברמה גבוהה, אבל ברור שיש טובות יותר וטובות פחות. הגענו במצב לא קל ועשינו את מה שצריך. נמשיך הלאה. הניצחון הזה לא הפתיע, אבל זה מכניס ביטחון. דברים טובים קורים וצריך לנצל משחק כזה. נקווה שהנבחרת תשחק טוב גם מול סלובקיה".

מולי קצורין. &qout;איסלנד לא ברמה גבוהה, אבל עשינו את מה שצריך&qout;
מולי קצורין. "איסלנד לא ברמה גבוהה, אבל עשינו את מה שצריך"
 

לגבי ההגנה החלשה של הנבחרת שחטפה 83 נקודות השיב קצורין: "יש חסרונות, אבל ניצחון בהפרש גדול הוא טוב. אין פתרונות קסם שישנו דברים ברגע. אני מקווה שמשחק כמו אתמול וכמו ביום שישי שיהיה טוב בתקווה, יעשו את העבודה".
עוד בתוכנית נתוכנן למשחקה של הפועל תל אביב מחר ב-21:00 בפלייאוף הליגה האירופית מול דודלאנג' (שידור חי בערוץ ONE, ערוץ 50 וב-HD ערוץ 550). האדומים הגיעו ללוקסמבורג ללא טוטו תמוז ואביחי ידין וללא שי אבוטבול שצפוי לעבור ניתוח, לאחריו ייאלץ לעבור תקופת החלמה של ארבעה חודשים.

שמוליק לוי: "יש לנו יכולת להשפיע על מה שקורה בקבוצה"
עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים הגיעה סוף סוף להסכם המיוחל עם הקבוצה ויהיו לה שלושה נציגים בדירקטוריון הקבוצה. שחקן העבר של הקבוצה ואחד מאנשי העמותה, שמוליק לוי, עלה לשידור וציין: "אפשר לנשום אנחת רווחה. היינו בלחצים גדולים. לנגד עינינו עמדה טובת הקבוצה כי רצינו להגיע להסכם טוב ושהקבוצה תהיה מוכנה ליום שבת. רצינו לקנות את הקבוצה בכל הזדמנות ללא תמורה - למצוא רוכש מהימן עם יכולות כדי לקחת את הקבוצה ולצאת לדרך. הישג נוסף הוא שיש לנו שלושה נציגים נייטרלים ועוד שלושה נציגי דירקטוריון. יש לנו יכולת גדולה להשפיע על מה שקורה בקבוצה".

שמוליק לוי. אפשר לנשום לרווחה&qout; (גיא בן זיו)
שמוליק לוי. אפשר לנשום לרווחה" (גיא בן זיו)
 

"זו שנה ראשונה שלנו ועדיין לא הוכחנו את עצמנו", המשיך לוי. "לגבי חובות העבר, הם נכנסים לתקציב של השנה הזו. אני מאמין שלאט לאט אנחנו נסגור את הגירעון הזה. הגירעון הוא חלק שלם מהתקציב של העונה". לוי דיבר על המשחק הראשון בליגה מול עירוני ק"ש: "לא האליפות של השנה שעברה תנצח עבור ק"ש. לא נהיה בהרכב מלא ועדיין יש משא ומתן עם שחקנים. אני מקווה שלא נפסיד במשחק הזה. אפשר להבין את אלי כהן והדברים שהוא אמר. צריך מקסימום של סגל. אלי מייצב ומחזיק את הקבוצה. אנחנו תומכים בו ואנחנו מקווים שהוא יוביל אותנו להישגים".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */