יום ראשון, 06.10.2024 שעה 12:44

קטש: חפרנו בור גדול, לימונד: אין לנו רצח בעיניים

תחושת אכזבה מרה פקדה את הנבחרת בעקבות ה-88:86 המביך לאסטוניה. עוזר המאמן: "הפסד קשה שמסבך אותנו, צריכים לגלות אופי מיוחד". צפו בתקציר

|
אליהו, טיוס, אוחיון וכספי המומים (משה חרמון)
אליהו, טיוס, אוחיון וכספי המומים (משה חרמון)

גם הפטריוטים והאוהדים הגדולים ביותר של נבחרת ישראל בכדורסל לא יכלו להישאר אדישים אמש (שבת) להפסד המביש, המביך והמאכזב של הכחולים-לבנים לנבחרת אסטוניה, 88:86 במוקדמות אליפות אירופה. נבחרת שעל פניו נחשבה ליריבה פשוטה על הנייר ובעיקר נבחרת שלא משתווה ביכולות שלה למה שיש לנבחרת הישראלית להציע, ניצחה בישראל.
אם לשפוט על פי האופי בו שיחקה הנבחרת, את הנייר שעליו כתובות כל התאוריות זרקו לפח ומציאות עגומה ומאוד לא נעימה צפה על פני השטח והחליפה את הציפיות הגבוהות בתקווה ובתפילות לקראת הבאות. איש לא האמין כי הנבחרת תפתח את קמפיין מוקדמות אליפות אירופה עם שני הפסדים.

לאורך כל שלבי המשחק הובילה הנבחרת בפער גדול מאוד על הנבחרת האורחת. במחצית הראשונה הגיע יתרון השיא של ישראל ל-17 נקודות וברבע הרביעי הצליחה הנבחרת שוב לפתוח פער של 11 נקודות, אך שמטה אותו מידיה ואיפשרה לאסטונים להשוות ממש על הקו הסיום, מה ששלח את המשחק להארכה.

דווקא אז, כשחשבנו כי העייפות של האורחים והעובדה שאיבדו שחקן חשוב בחמש עבירות תכריע, שוב התנפצו התקוות. הנבחרת נראתה מבולבלת, לא מאומנת כמו שצריך ובעיקר לא מחוברת.

צפו בהפסד הדרמטי של נבחרת ישראל

כעת ייאלצו חניכיו של אריק שיבק, שנראה אובד עצות לאורך שלבים רבים של המשחק ואף נראה שבור מההפסד בסיום, להרים את עצמם מהקרקע, לנסות להדביק את יתר הנבחרות ולאסוף שני ניצחונות בחוץ מול איסלנד וסלובקיה. אם חשבנו שהבעיה של הנבחרת נגמרה בהפסד לאסטוניה בבית לאחר מכן התברר כי גם נבחרת מונטנגרו שנחשבת ליריבה העיקרית של הנבחרת הצליחה להשיג ניצחון חשוב וגדול על סרביה ולמעשה סיבכה את כל התמונה.

עוזר מאמן הנבחרת, עודד קטש, שכבר עבר וראה הרבה מאוד בכדורסל, ניסה להסביר את התחושות לאחר ההפסד: "זה הפסד קשה מאוד. הפסד שהוא לא צפוי בכלל. הוא קשה ובעיקר מסבך אותנו".

אריק שיבק ועודד קטש (משה חרמון)
אריק שיבק ועודד קטש אובדי עצות (משה חרמון)
 

"בדיעבד לא הצלחנו לברוח להם מתי שיכולנו. בדיוק כמו במונטנגרו, היו לנו הרבה מאוד הזדמנויות לגמור את המשחק ולא להגיע למשחק צמוד ולא עשינו את זה. קיבלנו יותר מדי נקודות במחצית השנייה ועכשיו חפרנו לעצמנו בור גדול מאוד שאנחנו צריכים לגלות אופי מיוחד כדי להצליח לצאת ממנו".

עוד הוסיף קטש: "ברור לגמרי שזו לא הדרך שבה אנחנו רוצים לשחק. אנחנו אמורים וצריכים לשחק הרבה יותר טוב. אנחנו כל הזמן חושבים מה הבעיות שלנו ומנסים לפתור אותן, אבל אין ספק שכולם רואים ומבינים שזה לא נראה טוב. יש עוד מקום לשיפור במשחק הקבוצתי שלנו. זה משהו שאריק מדבר עליו כל הזמן. השחקנים מרגישים את זה. אם לא נדבר ונפתח דברים אז זה לא ייפתר לבד".

פניני, שיבק, הלפרין (משה חרמון)
פניני, שיבק והלפרין מעכלים את ההפסד (משה חרמון)
 

"כל השחקנים פה הם מקצוענים, אינטליגנטים ומבינים את המשחק. לא בטוח שהשינוי שצריך לעשות הוא רק על המגרש ורק באימונים. זה לא פשוט לאף קבוצה שסופגת שני הפסדים כואבים ולא צפויים כאלה אז זה קצת מערער אותם ודברים יוצאים החוצה. כשמנצחים אז שקט והכל טוב. אנחנו צריכים להתגבר על זה ולהסתכל קדימה, אין לנו ברירה אחרת".

גם הגארד רביב לימונד, שזוכה להרבה מאוד קרדיט עד כה, ניסה להסביר את התחושות הקשות ואת מה שהשתבש בתוכנית המשחק: "ברור שזאת לא ההתחלה שפיללנו לה, אבל איכשהו שוב הצלחנו להפסיד. לא הם ניצחו, אנחנו הפסדנו. יש דברים שאנחנו צריכים לשנות ולאו דווקא בקטע המקצועי. אני מקווה שנמהר להשכיל לעשות את זה והכי חשוב שנישאר עכשיו יחידה אחת".

נבחרת ישראל (משה חרמון)
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים בסיום (משה חרמון)
 

"אנחנו צריכים להיות ביחד, זה מה שמאפיין את נבחרת ישראל, זה הלחם והחמאה שלנו למעשה. אנחנו צריכים להתחיל לעבוד על הדבר הזה, שזה יהיה הקו המנחה שלנו".

לסיום השיב לימונד לשאלה מה היא הבעיה הגדולה ביותר אותה צריכה הנבחרת לפתור כדי שסיטוצאיות מביכות יימנעו בהמשך: "אנחנו צריכים רצח בעיניים. כשאנחנו מובילים ב-15 הפרש צריכים לגמור את המשחק כי אנחנו ממשיכים להתעסק איתם והם מקבלים ביטחון. אנחנו לא מסוגלים לגמור את המשחק וזאת הבעיה הגדולה שלנו".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */