יום ראשון, 06.10.2024 שעה 04:33

נבחרת הנוער ניצחה, אך פספסה את העליה לדרג א'

הכחולים-לבנים גברו 47:73 על אסטוניה והיו זקוקים לניצחון של אנגליה על צ'כיה בשביל מקום בחצי, אך זה לא הגיע. עתודה: הנשים הפסידו להונגריה

|
רפי מנקו. משחק טוב שלו לא הספיק (משה חרמון)
רפי מנקו. משחק טוב שלו לא הספיק (משה חרמון)

למרות ניצחון 47:73 על נבחרת אסטוניה היום (חמישי), לא הצליחה נבחרת הנוער להעפיל לחצי גמר אליפות אירופה, שהיה מקנה לה הזדמנות לעלות לדרג א', בעקבות ה-55:63 של צ'כיה על אנגליה ששלח את חניכיו של אריאל בית הלחמי למשחקים על מקומות 5-8 עם מאזן נהדר של ששה ניצחונות והפסד. האנגלים הובילו לאורך כל המחצית הראשונה, אבל רבע שלישי של הצ'כים עם 8:21 הכריע את המשחק לעיני שחקני ומאמני ישראל השבורים.

קלעו מול אסטוניה: איגור קולשוב 20 (7 ריבאונדים), רפי מנקו 11 (8 ריבאונדים), אדר בן עליזה 10, נאור שרון 9, יריב עמירם 7, איתי שגב ומקסים קיקוס 5 כ"א, אליאב אוחנון 4, אדם אריאל 2.

נבחרת העתודה לנשים הפסידה להונגריה 70:64 במשחק הפתיחה באליפות אירופה דרג ב' בצ'כיה. הנבחרת הצליחה לחזור לתמונה אחרי שההונגריות הובילו בהפרש דו ספרתי, בזכות ריצה 0:12, אך זה לא הספיק לניצחון. מחר (שישי) תפגוש הנבחרת את צ'כיה, 19:00 שעון ישראל.

מאמן הנבחרת, עדני דגן: "הפסדנו להונגריה שהיא אחת משלוש הנבחרות הטובות באליפות. יכולנו לנצח את המשחק, אבל עשינו כמה טעויות במהלך המשחק והשקענו את רב המאמץ בחזרה אחרי שפיגרנו ב-15 הפרש. אבל אני אופטימי, מרוצה מהרוח לחימה של השחקניות והחזרה שלהן, אך עם זאת גם קשה להיות מרוצה אחרי הפסד".

מהלך המשחק
היתרון נע מצד לצד בפתיחה, אך שני סלים רצופים של הונגריה לקראת סוף הרבע העלו אותה ליתרון 11:14. נקודות של אמסלם וקדם צמצמו, אך הונגריה הצליחה לברוח שוב ושלוש דקות לסיום הרבע השני עלו ההונגריות להפרש דו ספרתי, 16:27, שהביא את דגן לפסק זמן. התאוששות קלה עם סל של למברגר ושלשה של דיין קבעו 29:21 להונגריה בסיום המחצית הראשונה.

בר גילינסקי (מור שאולי)
בר גלינסקי. הובילה את העתודה עם 25 נקודות (מור שאולי)
 

למחצית השנייה עלתה ישראל עם כוחות מחודשים. גלינסקי בלטה עם שני סלים וזריקות עונשין מדויקות שצמצמו את הפער לנקודה בלבד 35:34 ארבע דקות לסיום הרבע, אך סלים רצופים של ההונגריות העלו אותן שוב ליתרון משמעותי, 36:47 בסיום רבע שלישי.

השחקניות בכחול-לבן הצליחו לרוץ 0:12 ברבע האחרון בשתי דקות והפכו ל-48:49. בהמשך הרבע היתרון נע בין הנבחרות, אך שני ליי-אפים של היריבה דקה לסיום העלו אותה ליתרון של חמש נקודות (58-63). המתח גדל כשגלינסקי וכהן צמצמו את פער ל-3 בלבד חצי דקה לסיום, אך שלשה וזריקות עונשין חתמו את המשחק - 64:70 להונגריה.

קלעו לנבחרת: בר גלינסקי 25 (9 ריבאונדים), אביגיל כהן 10, תיאה למברגר 7, מאי דיין 6, ענבר לב רון 5, שני פרידמן 5, אוריאן אמסלם 4 ונוף קדם 2.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */