יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:47

ח"כ הרצוג לשר החוץ האוסטרלי: עלינו ללמוד מכם

השניים נפגשו וחלקו רשמים לגבי האולימפיאדה: "צריך ללמוד מכם להשקיע בספורט על מנת לשפר את ההישגיות". קאר: "מוכנים תמיד לשיתוף פעולה"

|
הרצוג וזאבי.
הרצוג וזאבי. "עלינו ללמוד מהאוסטרלים"

ח"כ הכנסת ויו"ר סיעת העבודה, יצחק הרצוג, נפגש עם שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר. הרצוג לא הסתיר את אכזבתו שמבטאת את אכזבת רבים בציבור הישראלי על כך שהמשלחת תשוב ארצה ללא מדליות.

השניים החליפו רשמים, והרצוג סיפר לשר החוץ: "יש לנו הרבה מה ללמוד מכם. בהרבה תחומים אנו למדים אחד מן השני וחולקים יחד מידע ובהרבה מובנים אנו שווים בפרמטרים שונים, בכלכלה ובחברה. לעומת זאת, בספורט קיים פער נרחב שהגיע הזמן לסגור אותו. אנו צריכים ללמוד מכם להשקיע בספורט ולהעמיד תנאים טובים יותר לספורטאים שלנו על מנת שנוכל לשפר את ההישגיות בעתיד".

האורח מצידו הצהיר שממשלתו תהיה מוכנה תמיד לשיתוף פעולה בתחום הספורט כמו בתחומים אחרים.

אוסטרליה נחשבת לאחת המעצמות המובילות במשחקים האולימפיים, יחד עם ארה"ב, רוסיה, בריטניה וסין. היא מדורגת, יחד עם גרמניה וקוריאה, במקום השביעי בכמות המדליות עם 22 (10 מהן בשחייה).

סטיב סולומון, שלפני שלוש שנים השתתף במכביה כקפטן נבחרת הכדורגל, ולפני חודש סיים כמדליסט ארד באליפות העולם לנוער של אוסטרליה, סיים אתמול שמיני בגמר האולימפי לריצת ה-400 מטר.

ג'יימס מגנוסן, השחיין האוסטרלי, אחד מחמשת המובילים בעולם המתמחה בחתירה, הפסיד במאית שנייה אחת ב-100 חתירה לנייתן אדריאן מארה"ב. את האולימפיאדה סיים באכזבה לאחר שלא הצליח לזכות במדליית זהב וסיים רק עם מדלית ארד במקצה השליחים בחתירה.

סטיבן סולומון (GettyImages)
סטיבן סולומון. ביקר במכביה (GettyImages)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */