יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:28

שלזינגר: התמיכה למרות ההפסד מחממת את הלב

הג'ודוקא שבה לארץ מלונדון: "רציתי יותר מרבע הגמר, אבל הייתה תחרות סבירה". גם ריכטר נחת: "בריו כבר יהיה לי יותר קל". מאמנו של זאבי: "עצוב"

|
שלזינגר עם הקיבוע מקבלת תמיכה בנתב
שלזינגר עם הקיבוע מקבלת תמיכה בנתב"ג (שי לוי)

לאחר שלא הצליחו להעפיל לשלב הגמר והודחו מהמשחקים האולימפיים, הקלע סרגיי ריכטר והג'ודוקא אליס שלזינגר שבו מלונדון ונחתו הלילה (בין ראשון לשני) בנתב״ג תוך שזכו למחיאות כפיים סוערות עם הגעתם. יחד איתם חזרו גם מאמניהם ומאמנו של אריק זאבי, שני הרשקו.

הרשקו אמר על הדחתו של זאבי לאחר 43 שניות בלבד בקרב הראשון: ״מאוד עצוב שכך נגמרה הקריירה שלו. אריק הגיע מוכן, אך הדברים לא כל-כך התחברו בתחילת הקרב וזה נגמר הרבה יותר מהר ממה שחלמנו בחלומות הכי גרועים שלנו. נקודת האור היחידה היא שהאנשים בארץ יודעים לתמוך גם כשלא הולך ומעריכים את אריק על כל הקריירה הארוכה שעבר ועל כך שהיה ספורטאי למופת ואישיות יוצאת דופן״.

הקלע סרגיי ריכטר, שפתח את המשחקים בתחרות הירי ברובה אוויר מ-10 מטרים, היה קרוב מאוד להתמודד על מדליה אולימפית. ריכטר היה צריך לסיים בין שמונה הראשונים על מנת שיעלה לגמר, אולם הישראלי הגיע למקום התשיעי והמכובד מתוך 54 מתחרים לאחר שהשיג רק 595 נקודות - מרחק נקודה אחת מהעפלה.

״זה היה מאכזב״, אמר ריכטר עם חזרתו לארץ. ״המקום התשיעי הזה הרגיש כמו מקום רביעי, הרי יכולתי להיכנס לגמר ולהתמודד על המדליות. למרות זאת, אני חושב שבאולימפיאדת ריו כבר יהיה לי יותר קל״.

מאמנו של הקלע, גיא סטריק, דווקא היה מרוצה מהופעתו של ריכטר בלונדון: ״סרגיי נתן הופעה טובה מאוד לקלע בגילו. נקודה מגמר אולימפי זה מכובד, מה גם שהוא עשה את התוצאה הממוצעת שלו בשנה האחרונה ואם הוא עשה את אותה התוצאה גם באולימפיאדה זה יפה מאוד״.

שלזינגר: התאכזבתי, תחרות סבירה

הג'ודוקא אליס שלזינגר שהתמודדה במשקל של עד 63 ק"ג, פתחה את המשחקים בניצחון על דרקסלר האוסטרית בשמינית הגמר אך לאחר מכן הודחה על-ידי זולניר הסלובנית ברבע הגמר וירדה לבית הניחומים, שם הפסידה לאלופת העולם ג'רביס אמאן הצרפתייה וסיימה את דרכה בלונדון.

סרגיי ריכטר במצב רוח טוב (שי לוי)
סרגיי ריכטר במצב רוח טוב (שי לוי)
 

״לראות שכולם תומכים ואוהבים למרות ההפסד זה מחמם את הלב״, אמרה שלזינגר שהגיעה לישראל עם קיבוע על ידה לאחר שבקרב השני קרעה רצועה ושריר במרפק. ״רציתי קצת יותר מרבע הגמר. קצת התאכזבתי, אבל כשאני מסתכלת אחורה התחרות הייתה סבירה״.

אליס שלזינגר ובעלה/מאמנה, פאבל מוסין (שי לוי)
אליס שלזינגר ובעלה/מאמנה, פאבל מוסין (שי לוי)
 

פאבל מוסין, מאמנה ובעלה של הג׳ודוקא, סיכם את הופעתה בלונדון ואמר: ״אני מרוצה מהביצוע של הקרב הראשון ושל הקרב האחרון, שהתנהל בזמן שהיא הייתה פצועה. הקרב השני לא התנהל נכון כי אליס עשתה קרב יותר טקטי ופחות פיזי. איגוד הג׳ודו עבר תקופה לא קלה, אך יש לנו נבחרת צעירה עם עתיד ואני מקווה שבאולימפיאדה הבאה נשמח אתכם יותר״.            

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */