יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:15

בן איינסלי זכה בזהב האולימפי הרביעי ברציפות‎

מול הקהל הביתי, הבריטי בן ה-35 הפך לשייט הגדול בכל הזמנים כשניצח בתחרות בדגם ה-FINN עם שיוט מדליות מבריק: "אלו היו השבועיים הקשים בחיי"

|
בן איינסלי רגע לאחר הזכייה בלונדון (רויטרס)
בן איינסלי רגע לאחר הזכייה בלונדון (רויטרס)

בעוד אנחנו מחזיקים אצבעות ללי קורזיץ בתחרויות הניל-פרייד, בווימות' נערכות במקביל תחרויות שייט גם בדגמים אחרים בהם לישראל אין נציגות. השייט הבריטי, בן איינסלי הפך היום (ראשון) לשייט הגדול בהיסטוריה כשזכה במדליית הזהב האולימפית הרביעית ברציפות שלו עם ניצחון בדגם ה-FINN.

הזהב של איינסלי הפעם היה מתוק במיוחד, לא רק שהוא הושג באתר הביתי אלא שאיינסלי שנחשב לגאון טקטי ניהל שיוט מבריק והצליח להוציא מהתמונה את יריבו הדני, יונאס הוג-כריסטיאנסן שהוביל עליו במשך כל השבוע.

איינסלי בן ה-35 הגיע לשיוט המדליות בפיגור של שתי נקודות מהדני בידיעה כי אם יסיים מקום אחד מעליו הוא יזכה במדליית הזהב, עם זאת השייט הבריטי היה במלכודת מסוימת שכן הוא לא יכל פשוט לחסום את הדני ולהתעלם מיתר היריבים שכן בקונסטלציה מסוימת יכל גם השייט ההולנדי, פייטר-יאן פוסטמה לזכות במדליית הזהב.

איינסלי ניהל מתחילת השיוט מרדף של חתול ועכבר עם כריסטיאנסן, למצוף האחרון הגיע איינסלי ביתרון של עשר שניות על פני הדני אך כשהוא במקום התשיעי בלבד בשיוט עצמו. החשש היה כי ההולנדי שפרץ קדימה ירוויח בשיטת "שניים רבים השלישי זוכה", אך למזלו של איינסלי לקראת סיום השיוט פוסטמה ירד למקום החמישי והשאיר את הבריטי לחגוג עם דגל ה"יוניון-ג'ק" אל מול הקהל. 

"אני חסר מילים", אמר איינסלי הנרגש בסיום והוסיף, "זה היה שבוע קשה, כריסטיאנסן ויתר המתחרים פשוט נתנו קרב אדיר. אבל זו הדרך לעשות זאת, מול הקהל הביתי שלך. אלו היו השבועיים הכי קשים בחיי. אחרי שישה שיוטים הייתי קצת בצרות אבל הצלחתי ברגע החשוב. אני לא רוצה לעבור דבר כזה פעם נוספת בחיי". איינסלי לא הודיע על פרישה בסיום התחרות אך הבהיר כי זו תהיה הפתעה אם ינסה להתחרות גם בריו 2016.

לי קורזיץ (לירון לוי)
לי קורזיץ. תלמד מאיינסלי בשיוט המדליות? (לירון לוי)
 

איינסלי התחרה באולימפיאדה הראשונה שלו בגיל 19 באטלנטה 1996, הוא זכה אז במדליית הכסף בדגם הלייזר כשהפסיד לרוברט שידט הברזילאי, מגדולי השייטים בכל הזמנים. ארבע שנים מאוחר יותר נקם איינסלי בשידט וגבר עליו עם שיוט טקטי מבריק שנחשב למהפכני בעולם השייט. באולימפיאדת אתונה 2004 עבר איינסלי להתחרות בדגם ה-FINN הכבד יותר וזכה במדליית הזהב, הוא שיחזר את ההישג גם בבייג'ין וכעת בלונדון.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */