יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:13

יחי המלך החדש: מארי מחץ את פדרר וזכה בזהב

הבריטי שמעולם לא זכה בגראנד סלאם נתן משחק ענק, רשם 2:6, 1:6 ו-4:6 על ה-1 בעולם והביא לבריטים זהב. קטף גם כסף בזוגות מעורבים. צפו בתקציר

|
אנדי מארי עם מדליה. הרגע שלו הגיע (GettyImages)
אנדי מארי עם מדליה. הרגע שלו הגיע (GettyImages)

פחות מחודש עבר מאז האכזבה בגמר ווימבלדון והיום (ראשון) אנדי מארי הוא המלך של בריטניה. הטניסאי הסקוטי זכה במדליית הזהב באולימפיאדת לונדון 2012 לאחר שגבר על רוג'ר פדרר 2:6, 1:6 ו-4:6 במשחק פשוט ענק של טניסאי שסוף סוף זכה לאושר שמגיע לו.

מארי נמצא בטופ 4 של הטניס מזה מספר שנים, אך הוא אף פעם לא הצליח להתעלות בטורנירים הגדולים ולזכות בגראנד-סלאם. הפעם הוא עשה את זה ברגע הגדול ביותר - אולימפיאדה ביתית, מול הקהל התומך, המעודד והצועק.

רוג'ר פדרר, הטניסאי הגדול בהיסטוריה, קיווה לזכות במדליית זהב אישית ראשונה (לאחר שהוא זכה בזהב בטורניר הזוגות בביג'ין), אך הוא היה פשוט חסר אונים מול הבריטי, שנתן את משחק חייו.

לפני פחות מחודש נפגשו השניים בגמר ווימבלדון ומארי, שב-3 הפעמים הראשונות שלו בגמר גראנד סלאם ירד מובך, האמין שהוא יכול לעשות זאת מול הקהל הביתי. אך לאחר ניצחון במערכה הראשונה הפסיד הסקוטי את השלוש הבאות ומירר בבכי בסיום, ביחד עם כל הממלכה.

צפו במארי מביס את פדרר וזוכה בזהב

הפעם הוא בכה מאושר ועלה בסיום לחגוג עם החברה, המאמנים ועם אמו, שמלווה אותו מילדותו.

אנדי מארי (GettyImages)
אנדי מארי ברגע בו התפרץ התסכול מכל השנים (GettyImages)
 

אנדי מארי והחברה בחיבוק ששווה זהב (GettyImages)
אנדי מארי והחברה בחיבוק ששווה זהב (GettyImages)
 

חואן מרטין דל פוטרו הפתיע את השני בעולם, נובאק ג'וקוביץ', במאבק על הארד וניצח 5:7 ו-4:6.  האחיות וויליאמס זכו בפעם השלישית בקריירה במדלית הזהב לזוגות נשים אחרי נצחון 4:6 ו-4:6 על אנדריאה האבלקובה ולוסי הארדצ'קה הצ'כיות בגמר.

אנדי מארי והזהב. מי היה מאמין? (GettyImages)
אנדי מארי והזהב. מי היה מאמין? (GettyImages)
 

אנדי מארי ממרר בבכי בסיום המשחק (רויטרס)
אנדי מארי ממרר בבכי בסיום המשחק (רויטרס)
 

מערכה ראשונה - 2:6 למארי
לעיני הקהל הביתי, אנדי מארי כמעט ונקלע לפאדיחה ראשונה כשהיה בפיגור 40:30 מול פדרר כשההגשות שלו. למזלו, הוא התעשת במהרה וניצח את המשחקון.

חברתו של אנדי מארי, קים סירס (רויטרס)
חברתו של אנדי מארי, קים סירס מעודדת מהיציע (רויטרס)
 

פדרר שמר על הגשותיו במשחקון שלאחר מכן, וכך גם מארי בדרך ל-1:2. אחרי ששני הענקים שמרו על הגשותיהם, מארי היה ראשון לשבור את יריבו בדרך ל-2:4 במערכה הראשונה. הרביעי בעולם שבר שוב, שמר וקבע 2:6. ניצחון גדול של הבריטי במערכה הראשונה.

אנדי מארי מרוצה במהלך המשחק (GettyImages)
אנדי מארי מרוצה במהלך המשחק (GettyImages)
 

מערכה שנייה - 1:6 למארי
אחרי הניצחון במערכה הראשונה, הבריטי שמר טוב ל-0:1 במערכה השנייה. גם את המשחקון השני לקח מארי, שבירה שלישית של הבריטי במשחק - 0:2. המשחקון השלישי נארך זמן רב, כשמארי לא מצליח לשמור על הגשותיו מול השווייצרי שלא מוכן לוותר ומנסה לשבור.

אנדי מארי בפעולה. לא סופר את השוויצרי (רויטרס)
אנדי מארי בפעולה. לא סופר את השוויצרי (רויטרס)
 

הבריטי הצליח בסופו של דבר לנצח במשחקון, 0:3. בשעה טובה גם פדרר הצליח לקחת משחקון, אחרי ששמר על ההגשות שלו בדרך ל-5:1 במערכה השנייה. מארי שמר על הגשותיו במשחקון השביעי בדרך ל-1:6 במערכה השנייה.

רוג´ר פדרר מנסה להגיע לכדור (רויטרס)
פדרר מנסה להגיע לכדור, אך לא מצליח. לא עשה כלום במערכות הראשונות (רויטרס)
 

מערכה שלישית - 4:6 למארי
פדרר פתח את המערכה השלישית כשהוא מגיש ושמר על ההגשות בדרך ליתרון 0:1. השניים שמרו כל אחד על ההגשות בדרך ל-2:2 אך דווקא כשנראה היה שבמערכה הזו נזכה למעט מתח, מארי שבר במשחקון הבא, לקח גם את המשחקון שלו ועלה ל-2:4 מבטיח, מרחק שני משחקונים ממדליית הזהב. פדרר עוד ניצח את המשחקון הבא וצימק ל-4:3, אך מארי לקח את משחקון ההגשה שלו על ה-0 ועלה ל-3:5, כשהקהל צורח "אנדי, אנדי, אנדי".

אנדי מארי בפעולה. הקהל מאחוריו בטירוף (רויטרס)
אנדי מארי בפעולה. הקהל מאחוריו בטירוף (רויטרס)
 

פדרר ניצח את משחקון ההגשה הבא וקיווה להשיג שבירה, אך מארי, במשחק חייו, לא הותיר לשוויצרי סיכוי וסיים את הסיפור עם 4:6 במערכה האחרונה לפני שהוא פרץ בבכי על המגרש - הפעם בניגוד לווימבלדון אלה היו דמעות של אושר. לאחר מכן טיפס מארי לחגוג עם חברתו, אמו וצוות המאמנים ביציע כשהוא זוכה למחיאות כפיים סוערות מהיציעים לכל אורך הדרך.

מארי זכה גם במדליית כסף בזוגות המעורבים
אנדי מארי החמיץ מדליית זהב נוספת כשנכנע ביחד עם לאורה רובסון בת ה-19 בגמר הזוגות מעורבים לוויקי אזרנקה ומקס מירני מבלארוס שזכו בזהב עם 6:2, 3:6 ו-8:10. בארד בזוגות המעורבים זכו ליסה ריימונד בת ה-39 ומייק בראיין עם 3:6, 6:4 ו-4:10 על כריסטופר קאס וסבינה ליסיצקי.

אנדי מארי מסתבך. ככה זה כשיש לך שתי מדליות ביום (רויטרס)
אנדי מארי מסתבך. ככה זה כשיש לך שתי מדליות ביום (רויטרס)
 

בארד בזוגות לנשים זכו מריה קרילנקו ונדיה פטרובה מרוסיה שניצחו את ליסה ריימונד וליזל הובר האמריקניות 6:4, 4:6 ו-1:6.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */