יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:46

פדרר בגמר עם 17:19 במערכה ה-3 על דל פוטרו

חצי הגמר: כמעט 4 שעות וחצי נאבק השווייצרי, עד שניצח בתום מותחן אדיר והבטיח מדליה ראשונה בטורניר היחידים של האולימפיאדה. צפו בדרמה

|
פדרר ודל פוטרו נפרדים כמו שצריך (Gettyimages)
פדרר ודל פוטרו נפרדים כמו שצריך (Gettyimages)

לשלוש האולימפיאדות האחרונות הוא הגיע מהמקום הראשון בעולם, אבל רק בגיל 30 רוג'ר פדרר עלה בפעם הראשונה לגמר היחידים של הטורניר האולימפי. הפנומן השווייצרי עשה את זה היום (שישי) כמו גדול וניצח את חואן מרטין דל פוטרו (תשיעי בעולם) 6:3, 6:7 ו-17:19 (!) אחרי כמעט 4 שעות וחצי.

פדרר שהגיע ללונדון כמדליסט הזהב של טורניר הזוגות בבייג'ין והודח, יחד עם סטאניסלס ואוורינקה, על ידי אנדי רם ויוני ארליך, דווקא פתח לא טוב את חצי הגמר. דל פוטרו שנראה טוב והציג יכולת אדירה, היה זקוק בסך-הכל לשבירה אחת כדי לנצח במערכה הראשונה.

המתח גבר בסט השני, בו פדרר ודל פוטרו שמרו על ההגשות והלכו לטיי-ברייק, בו הארגנטינאי חזר מפיגור 4:1, אבל נוצח. ואז הגיעה המערכה השלישית, שהייתה אדירה ובה שני הטניסאים הציגו יכולת פנומנלית. במשך 18 משחקונים רצופים, הם שמרו על ההגשות, עד שפדרר שבר את הקרח וגם את הסרב של דל פוטרו כדי לעלות ל-9:10.

רק מה, הארגנטינאי נתן פייט אדיר ושבר מיד לאחר מכן. השניים המשיכו במותחן כשהם שומרים על ההגשות, עד שהגיע המשחקון ה-35 במערכה, בו פדרר שבר, שמר וסגר את המשחק. אחרי 163 דקות, רק 17 פחות מהשיא האולימפי למערכה שהושג במפגש בין מילוש ראוניץ' לג'ו ווילפרד צונגה בלונדון, הגיע הקרב לסיומו ופדרר העפיל לגמר.

יריבו של השווייצרי בגמר יהיה המנצח בחצי הגמר המקביל בין נובאק ג'וקוביץ' הסרבי לאנדי מארי הבריטי.

צפו בדרמת הענק בין פדרר לדל פוטרו

מערכה ראשונה - 3:6 לדל פוטרו
המשחק נפתח כשדל פוטרו הגיש ראשון, שמר וכך גם פדרר שניצח על האפס במשחקון בדרך ל-1:1 במערכה. המגמה נמשכה גם ב-4 המשחקונים הבאים ואחרי 22 דקות, לוח התוצאות בווימבלדון עמד על 3:3.

פדרר (רויטרס)
פדרר מחפש את הכדור (רויטרס)
 

דל פוטרו שמר על ההגשה גם במשחקון הבא ואז כבר עלה ל-15:40, ניצל נקודת שבירה ועלה ל-3:5. הארגנטינאי שמר על קור רוח, הצליח לשמור וסגר את המערכה הראשונה (3:6) תוך 36 דקות.

מערכה שנייה - 6:7 לפדרר
פדרר פתח היטב את המערכה עם נקודה יפה קרוב לרשת, שהעלתה אותו ל-0:1. השווייצרי המשיך ביכולת הטובה עם מכה נהדרת לאורך הקו אחרי שדל פוטרו עלה לרשת, השניים היו בשוויון 40:40 ובסופו של דבר הארגנטינאי שמר על ההגשה בתום משחקון שארך 9 דקות, 1:1.

ביל גייטס הגיע לראות טניס (רויטרס)
ביל גייטס הגיע לראות טניס (רויטרס)
 

פדרר לא התקשה לשמור על ההגשה ולהשיב לעצמו את היתרון אחרי שניצח על האפס, גם דל פוטרו לא נשבר ואנחנו שוב בשוויון. הארגנטינאי הגיע לנקודת שבירה במשחקון החמישי של המערכה, אבל השווייצרי הציל אותה, עלה ליתרון והשלים את המלאכה בדרך ל-2:3.

פדרר התקרב ל-2:4 כשהגיע לנקודת שבירה משלו, אותה הציל דל פוטרו, החזיר לעצמו את היתרון במשחקון, עלה לרשת והשווה ל-3:3 במערכה. המגמה נמשכה בשני המשחקונים הבאים והתוצאה עמדה על 4:4.

דל פוטרו (רויטרס)
דל פוטרו מתרכז בכדור (רויטרס)
 

בהמשך, פדרר נקלע לבור כשדל פוטרו השיג נקודת שבירה, אבל לא ויתר והצליח לשמור בדרך ל-4:5. השניים שמרו על ההגשות בשני המשחקונים הבאים והסרב היה של דל פוטרו כשהתוצאה עמדה על 5:6 לשווייצרי, שלא הצליח לשבור.

בטיי-ברייק, פדרר כבר פתח פער של 1:4, אבל דל פוטרו צימק ל-4:3 והחטאה של השווייצרי מהרשת, איפשר לארגנטינאי להשוות. המדורג ראשון שוב עלה לרשת, הפעם הוא לא טעה, דל פוטרו החטיא וזה כבר 4:6 לפדרר. הארגנטינאי צימק והשווייצרי ניגש להגיש כשיש לו עוד נקודת מערכה, אותה הוא ניצל עם אייס, 5:7 בטיי-ברייק ו-6:7 במערכה.

פדרר (רויטרס)
פדרר מנסה להגיע לכדור (רויטרס)
 

מערכה שלישית - 17:19 לפדרר
דל פוטרו ששמר על ההגשה בתחילת המערכה, השיג 2 נקודות שבירה במשחקון השני. פדרר הציל את הראשונה שבהן, בשנייה הארגנטינאי החליק ושכב מספר שניות על המשטח, אבל התאושש והראשון בעולם השווה ל-1:1.

דל פוטרו השיב לעצמו את היתרון כשהסרב היה שלו, אבל פדרר השווה ל-2:2 בקלות. הסיפור חזר על עצמו בשני המשחקונים הבאים והשווייצרי שמר ל-3:3 אחרי חבטה נהדרת. השווייצרי הריח את השבירה כשעלה ליתרון במשחקון השביעי, אבל דל פוטרו הציל את הנקודה עם חבטה ממש על הקו בדרך ל-3:4 במערכה.

דל פוטרו (רויטרס)
דל פוטרו מועד על המשטח (רויטרס)
 

פדרר שמר על ההגשה שלו והמשיך בחיפושיו אחר השבירה הראשונה, חזר מפיגור 40:15 ליתרון במשחקון הבא, אבל החמיץ גם את נקודת השבירה השישית שלו במשחק ודל פוטרו עלה ל-4:5. השווייצרי לא התקשה להשוות אחרי שעלה ל-0:40 וקינח עם אייס, מנגד גם דל פוטרו שמר על ההגשה ועלה ל-5:6.

פדרר הלך להגיש במשחקון ה-12 בידיעה שהוא חייב לשמור על ההגשה כדי לא להפסיד, הצליח ועשה זאת בסטייל, 6:6 במערכה. לעומת זאת, הוא המשיך להתקשות עם הסרבים של דל פוטרו, שעלה ל-0:40, פדרר צימק ל-40:15, אבל הארגנטינאי חבט אייס ועלה ל-6:7.

פדרר (רויטרס)
הכדור נמחץ על המחבט של פדרר בזמן ההגשה (רויטרס)
 

פדרר השווה, הוביל 0:15, 15:30 ו-30:40 במשחקון הבא, השיג את נקודת השבירה השביעית שלו, אבל גם אותה לא ניצל אחרי שחבט לרשת. דל פוטרו עלה ליתרון במשחקון וגם במערכה, אבל פדרר שמר שוב על ההגשה שלו, 8:8 אחרי יותר משעה ורבע במערכה השלישית.

השווייצרי הוביל 0:30 במשחקון הבא, בו הגיש דל פוטרו, אבל הארגנטינאי לא ויתר, צימק בחבטה אדירה תוך כדי זינוק וגם השווה ל-30:30, ביצע מהפך ועלה ל-8:9 במערכה. פדרר שמר על ההגשה במשחקון הבא, השווה ל-9:9 והגיע לנקודת שבירה, השמינית שלו, אותה ניצל סוף סוף בדרך ל-9:10.

דל פוטרו (רויטרס)
דל פוטרו. יכולת נהדרת בחצי הגמר (רויטרס)
 

דל פוטרו לא ויתר כל כך מהר ועלה ל-0:40 מול ההגשה של פדרר עם יכולת נהדרת, שבר, השווה ל-10:10 ושמר כדי לעלות ליתרון. השווייצרי לא התרגש, החזיר ל-11:11, הארגנטינאי עלה ל-0:40 בדרך ל-11:12 ואז התקרב לעוד שבירה. דל פוטרו הוליך 0:30 במשחקון מול ההגשות של פדרר, שהפך ל-30:40 ול-12:12.

דל פוטרו המשיך ביכולת הנהדרת ועלה ל-0:40 עם הסרב שלו, פדרר עוד צימק ל-40:15, אבל המשחקון נגמר עם ניצחון של הארגנטינאי, שעלה ל-12:13. השוויצרי המשיך בשלו עם טניס נהדר, שכלל אייס בדרך ל-15:40 ו-וולי שהוביל לשוויון 13:13 במערכה.

מירקה פדרר (רויטרס)
מירקה פדרר, רעייתו של רוג'ר, במתח (רויטרס)
 

ומה קרה אז? דל פוטרו שמר על ההגשה כמובן וגם פדרר, כשהוא מנצח את המשחקון על האפס. השוויצרי הגיע לעמדה נהדרת להשיג עוד שבירה כשעלה ל-0:40 מול ההגשות של דל פוטרו, אבל הארגנטינאי חזר כמו גדול ל-40:40, עלה ליתרון ועלה ל-14:15 עם חבטה גדולה.

במשחקון ההגשה הבא של פדרר, דל פוטרו כבר הוביל 15:30, אבל השווייצרי התעשת בפעם המי-יודע כמה והשווה ל-15:15 במערכה. בהמשך, פדרר הרגיש איך זה מהצד השני כשהוא הוליך 0:30, אבל דל פוטרו הפך ל-30:40 בדרך ל-15:16 במערכה.

אוהדים ארגנטינאים (GettyImages)
אוהדים ארגנטינאים מעודדים את דל פוטרו (GettyImages)
 

פדרר פתח עם אייס את המשחקון ה-32 בסט השלישי, המשיך בחבטת החזרה נהדרת, טייל ל-0:40 והשווה ל-16:16. דל פוטרו המשיך לשמור על ההגשות שלו עם יכולת פשוט נהדרת, אבל המגמה נמשכה גם כשהסרב היה של פדרר, שהשווה ל-17:17, 4 שעות ורבע מתחילת המשחק.

השווייצרי היה נהדר במשחקון ההגשה הבא של דל פוטרו, עלה ל-0:40 וניצל את נקודת השבירה כדי לעלות ליתרון 17:18 במערכה. במשחקון הבא, פדרר (וגם אנחנו) כבר ראה את הסוף כשהגיע לנקודת משחק, שאותה החמיץ ברשלנות מול הרשת. השווייצרי עלה ליתרון במשחקון והשיג לעצמו עוד מץ'-פוינט, אותו ניצל בשעה טובה וניצח.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */