יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:31

מארי יפגוש את ג'וקוביץ', פדרר ניצח את איסנר

הבריטי ניצח את אלמגרו וישחק מול הסרבי שהביס את טסונגה. השווייצרי לא התקשה מול האמריקאי. נשים: סרינה דורסת, שראפובה מתקרבת למדליה

|
פדרר מרוצה אחרי הניצחון על איסנר (לירון לוי)
פדרר מרוצה אחרי הניצחון על איסנר (לירון לוי)

הטורניר האולימפי מתקרב לרגעי ההכרעה ומשחקי רבע הגמר היום (חמישי) מקרבים את המנצחים אל המדליות. אנדי מארי שמר על ההזדמנות הגדולה שלו להיות המדליסט האולימפי הבריטי הראשון בטניס מזה 100 שנה כשניצח ברבע הגמר את ניקולס אלמגרו הספרדי 4:6 ו-1:6 תוך 59 דקות, כשהדוכס והדוכסית מקיימבריג', הנסיך וויליאם ואשתו קייט מידלטון מעודדים אותו ביציע.

צ'רלס דיקסון היה הבריטי האחרון שזכה במדלית כסף בשטוקהולם 1912. ההופעה של מארי הייתה הטובה ביותר השבוע והוא יחכה בחצי הגמר לנובאק ג'וקוביץ' שניצח את ג'ו וילפריד טסונגה הצרפתי 1:6 ו-5:7.

הצרפתי היה חלש מאוד והירבה לטעות במערכה הראשונה שהלכה בקלות אל הסרבי, אבל במערכה השנייה טסונגה שבר והוליך 1:3. נולה חזר גם מהבור הזה, שבר פעמיים ועלה לחצי הגמר.

רוג'ר פדרר, הראשון בעולם עלה אף הוא לחצי הגמר כשניצח את האמריקני הבכיר כיום, ג'ון איסנר 4:6 ו-6:7. המשחק היה שקול וצמוד אבל ברגעים המכריעים פדרר התעלה וזכה בנקודות המכריעות. יריבו של פדרר בחצי הגמר יהיה חואן מרטין דל פוטרו מארגנטינה שבסופו של דבר תפס את מקומו החסר של נדאל בפיינל פור האולימפי. דל פוטרו גבר על היפני קאי נישיקורי בתוצאה זהה לזו של פדרר, 4:6 ו-6:7.

פדרר (לירון לוי)
פדרר בפעולה (לירון לוי)
 

הנסיך ווויליאם וקייט מידלטון מעודדים מהיציע (רויטרס)
הנסיך ווויליאם וקייט מידלטון מעודדים מהיציע (רויטרס)
 

שראפובה מתקרבת למדליה, סרינה דורסת
מריה שראפובה מתקרבת בצעדים גדולים אל המדליה עליה היא חולמת. שראפובה גברה על מי שנפרדת מהטניס בחודש הקרוב, קים קלייסטרס מבלגיה 2:6 ו-5:7. שראפובה תפגוש בחצי הגמר בדרבי רוסי  די מפתיע את מריה קרילנקו שהדיחה את הצ'כית הלא יציבה, פטרה קביטובה עם 6:7 ו-3:6.

סרינה וויליאמס ממשיכה לדהור לעבר מדליית הזהב האולמיפית ושמטה רק שלושה משחקונים מול השמינית בעולם, קרולין ווזניאקי מדנמרק, כשניצחה אותה בקלות 0:6 ו-3:6. בשמינית הגמר, אגב, סרינה שמטה משחקון בודד מול ורה זבונרבה.

וויליאמס תשחק בחצי הגמר מול הראשונה בעולם, ויקי אזרנקה, שניצחה את אנג'ליקה קרבר הגרמניה האחרונה בטורניר, 4:6 ו-5:7. אזרנקה הוליכה 1:4 במערכה הראשונה, קרבר חזרה בגדול ל-4:4, אולם אזרנקה שברה שוב וניצחה במערכה הראשונה.

סרינה לוחצת יד לווזניאקי. לא השאירה לה סיכוי (רויטרס)
סרינה לוחצת יד לווזניאקי. לא השאירה לה סיכוי (רויטרס)
 

אזרנקה הוליכה גם 3:5 במערכה השנייה, אבל איבדה שלוש נקודות משחק כשקרבר הלוחמת חזרה ל-5:5, אבל הסיום היה שוב של אזרנקה עם שבירה ל-5:7 ומקום בחצי הגמר מול סרינה שניצחה אותה בחצי הגמר בווימבלדון האחרון.

האחיות וויליאמס עלו לחצי גמר זוגות הנשים עם 1:6 ו-1:6 מוחץ על האיטלקיות וינצי ואירני, יריבותיהן הבאות יהיו הרוסיות מריה קרילנקו ונדיה פטרובה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */