יום שישי, 20.09.2024 שעה 13:01

הנבחרת עצרה את האימון כדי לצפות בקרב של זאבי

שיבק ("אריק ספורטאי על") וחניכיו התאמנו לקראת טורניר ההכנה שיועבר בערוץ ONE החל משבת והתאכזבו מההפסד. שיבק החליט לצרף את סולומון וטימור

|
אנשי הנבחרת צופים בקרב של זאבי (יוסי ציפקיס)
אנשי הנבחרת צופים בקרב של זאבי (יוסי ציפקיס)

שלושה ימים לאחר ששבה ארצה ממחנה האימון באוסטריה, ערכה הבוקר (חמישי) נבחרת ישראל בכדורסל אימון פתוח לקראת טורניר ההכנה האחרון שייערך החל מיום שבת הקרוב בארץ,  "טורניר גביע ווינר לנבחרות לאומיות". בטורניר ייקחו חלק נבחרות רומניה, בלגיה ונבחרת העתודה שתחוזק ביניב גרין וג'רמיין הול. הטורניר ישודר בערוץ ONE.

הכניסה לשלושת המשחקים שיערכו בבית מכבי שבראשון לציון במסגרת ההכנה למוקדמות אליפות אירופה בקיץ תהיה חופשית, ככה שכל הקהל מוזמן לצפות מקרוב בשחקנים הישראלים מזיעים על הפרקט ומתכוננים למשחקים מול סרביה הגדולה, מונטנגרו ושאר הנבחרות בבית המוקדמות של אליפות אירופה.

פורוורד מכבי תל אביב והנבחרת, ליאור אליהו, שנפצע בכתפו בטורניר באוסטריה לא ערך הבוקר אימון ואף נשלח לבדיקה אשר תוצאותיה גילו כי לא מדובר בפציעה מיוחדת והוא צפוי לחזור ולהתאמן כבר באימון הערב היום.

שיבק הפסיק את האימון באמצע כדי לצפות בקרב של אריק זאבי בלאפ טופ כל השחקנים היו מסביבו וצפו יחד והתבאסו בשביל אריק שהפסיד אחרי 43 שניות בבריח יד לפטרס הגרמני.

צפו בהפסד הכואב של אריק זאבי

אחד מכוכבי הנבחרת, עומרי כספי, סיפר במסיבת עיתונאים בסיום אימון הבוקר על ההכנות וההתקדמות באימונים: "כיף לחזור לשחק בארץ מול המשפחה, החברים והקהל הישראלי. לא צריך לדבר על מוטיבציה במשחקים כאלה, מאוד מתרגש. היה לנו טורניר טוב באוסטריה, התגבשנו ואני חושב שההתאקלמות שלי, של ליאור ויותם הייתה חלקה. אנחנו מרגישים את האווירה הטובה והאנרגיה הטובה וצריך להביא את זה למשחק הראשון במוקדמות".

עומרי כספי באימון (יוסי ציפקיס)
עומרי כספי באימון. התאקלמות חלקה (יוסי ציפקיס)
 

המאמן הלאומי שיבק, התייחס אף הוא להתקדמות של הנבחרת בשבועות האחרונים: "יש פה הרבה חבר'ה בנבחרת שהם חברים של אריק זאבי, עצרנו את האימון לקרב של אריק ובאמת כולנו רצינו שזה ייגמר אחרת. אני מבין קטן בג'ודו אבל בשבילי אריק ספורטאי על וזה כנראה החלק האכזר בספורט הזה".

אריק שיבק (יוסי ציפקיס)
שיבק. "אריק ספורטאי על, רצינו שזה ייגמר אחרת" (יוסי ציפקיס)
 

עוד הוסיף שיבק: "חזרנו מאוסטריה אחרי שלושה משחקים טובים. גם הההפסד לפורטוגול למדנו הרבה. עשינו לעצמנו מסורת לעשות טורניר בארץ לקראת תחילת המשחקים הרשמיים, ואנחנו ממשיכים לעבוד ולהתקדם ובתום הטורניר הזה יישארו לנו 4-5 ימים להתכונן למשחק מול מונטנגרו. אנחנו מייחסים חשיבות למשחק הראשון".

קוז´יקרו, כספי ונעימי. הנבחרת במומנטום טוב (יוסי ציפקיס)
קוז´יקרו, כספי ונעימי. הנבחרת במומנטום טוב (יוסי ציפקיס)
 

"הטורניר הזה טוב עבורינו, לא היו לנו הרבה משחקים כנבחרת מלאה, למעשה נגד גרמניה הייתה פעם ראשונה שהחמישייה הראשונה שיחקה ביחד, מקווים להמשיך עם המומנטום הזה ולהמשיך לרוץ ביחד וזו מטרת הטורניר. המשחק מול הגרמנים היה הטוב ביותר של כספי בתקופתי בנבחרת. תמיד יש עוד עבודה ותמיד יש עוד מה לשפר".

מורן רוט (יוסי ציפקיס)
מורן רוט (יוסי ציפקיס)
 

על מונטנגרו אמר המאמן: "המשחק הרשמי הראשון מול מונטנגרו לא יהיה קל, זו נבחרת חזקה וקשוחה עם או בלי פקוביץ'. משחק חוץ קשה מול קהל עויין, אבל אני חושב שיש לנו יתרונות ואת זה אנחנו מנסים להדגיש, את החסרונות ננסה להקהות. בגלל זה הייתי כל כך מרוצה במשחק מול הגרמנים שזו נבחרת גבוהה מאוד, שבעה שחקנים של יותר מ-2 מ', ובחצי השני עשינו עבודה מצוינת בריבאונד ובהגנה על הגבוהים, כך שזו הייתה הכנה מצוינת עבורינו. נבחרת ישראל יכולה לנצח את נבחרת מונטנגרו".

עומרי כספי באימון (יוסי ציפקיס)
עומרי כספי באימון. הראש כבר מול מונטנגרו (יוסי ציפקיס)
 

לסיום הוסיף המאמן: "אני מצפה לראות מהשחקנים שלנו המשך למשחק הקבוצתי שלנו. בשני הטורנירים שיחקנו קבוצתי טוב ושוטף. הפתיע אותי שבפרק זמן כל כך קצר הגענו לכימיה טובה מאוד. אנחנו הולכים לקראת עשרה משחקים ונצטרך את כל השחקנים".

שיבק החליט לצרף את שחקני נבחרת העתודה
עוד שנבחרת ישראל עסוקה בהכנותיה למוקדמות אליפות אירופה הודיע הערב (חמישי) המאמן הלאומי, אריק שיבק, כי החליט לצרף לסגל המורחב את שני כוכבי נבחרת העתודה, בר טימור ואור סולומון.

שני השחקנים כבר נרשמו בפיב"א ויכללו ברשימה המורחבת של 24 שחקנים שיוכלו לקחת חלק במשחקי המוקדמות. רישומם של השניים התאפשר בעקבות כך ששני המתאזרחים, סילבאן לנדסברג ואייזיק רוזנפלט לא ישחקו הקיץ בנבחרת ואת מקומם תפס למעשה אלכס טיוס.

בר טימור. הצטרף לנבחרת הבוגרת (משה חרמון)
בר טימור. הצטרף לנבחרת הבוגרת (משה חרמון)
 

על פי חוקי פיב"א, יוכל שיבק לרשום לכל אחד מעשרה משחקי המוקדמות 12 שחקנים שונים מתוך רשימת ה-24. ברור שבשלב זה אין כוונה לשתף את שני הצעירים בנבחרת הבוגרת, אולם מדובר בהצהרת כוונת לעתיד וברצון להעניק להם את הביטחון הנדרש.

טימור וסולומון מתאמנים בימים אלו עם נבחרת העתודה לקראת טורניר גביע ווינר לאומות שיפתח בשבת בשעה 18:30 במשחק בין העתודה לנבחרת בלגיה. אתמול הצטרפו לאימונים טימור וגיא לביא שחזרו מחופשות, כך שהעתודה נמצאת בהרכב מלא פרט לשון לבנובסקי שנמצא בארה"ב ולא ישתתף בטורניר הקרוב.

עם העתודה ישחקו יניב גרין, שגם הוא אחד מ-24 הרשאים לשחק עם הנבחרת הבוגרת במשחקי המוקדמות וג'רמין הול הזר הוותיק של באר יעקב.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */