יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:39

משייט לרבע גמר: פדרר גבר 5:7 ו-3:6 על איסטומין

רגע לפני שהודח על ידי אנדיוני, השווייצרי עלה שלב ביחידים. ג'וקוביץ' ניצח את יואיט 6:4, 5:7 ו-1:6, נישיקורי הדהים את פרר. ניצחון גם לסרינה

|
רוג´ר פדרר. לפחות ביחידים הוא מצליח (GettyImages)
רוג´ר פדרר. לפחות ביחידים הוא מצליח (GettyImages)

אמנם בטורניר הזוגות המדורג ראשון בעולם נחל אכזבה, אך ביחידים הוא הראה שכוחו עדיין בזרועו כאשר שלב שמינית הגמר בטורניר האולימפי הסביר היום (רביעי) פנים לשווייצרי ולמדורגים הבכירים בעולם.

אלוף ווימבלדון והראשון בעולם, רוג'ר פדרר, לא ליקק דבש אבל עבר בשתי מערכות את דניס איסטומין האוזבקי עם 5:7 ו-3:6. פדרר פתח באופן מוחץ עם 0:3, אבל איסטומין הפתיע ושבר בחזרה ל-5:5. אחרי הפסקת גשם פדרר חזר לעצמו שבר ושמר ל-5:7 וזכה במערכה הראשונה, ומשם כבר הדרך לשמינית הגמר הייתה סלולה. פדרר ישחק ברבע הגמר מול ג'ון איסנר מארה"ב, המדורג עשירי שניצח את המדורג שביעי, ינקו טיפסרביץ 5:7 ו-6:7. 

נובאק ג'וקוביץ' היה קרוב מאוד להדחה כשפיגר 6:4 במערכה הראשונה מול לייטון יואיט. האוסטרלי הגיע גם ל-5:5 במערכה השנייה, אבל אז נולה שמר והשיג שבירה יקרה מאוד ל-5:7 ונמנע משובר שוויון מלחיץ.

במערכה השלישית נולה, השני בעולם, כבר ניצח 1:6 בדרך לרבע הגמר בו יפגוש את החמישי בעולם, ג'ו וילפריד טסונגה המסוכן שגבר 6:7 (5:7) ו-3:6 על פליסיאנו לופס הספרדי. המדורג שמיני, חואן מרטין דל פוטרו, איבד מערכה אך ניצח את ז'יל סימון מצרפת 1:6, 6:4 ו-3:6. דל פוטרו יחכה ברבע הגמר לדוד פרר הספרדי או קאי נישיקורי מיפן. משחקם המרתק של קאי נישיקורי והמדורג רביעי דוד פרר מספרד, הופסק בעקבות חשיכה ביתרון מפתיע של היפני 0:6, 6:3 ו-4:5. 

נובאק ג´וקוביץ´ (GettyImages)
נובאק ג´וקוביץ´. התאמץ מול יואיט (GettyImages)
 

גם המדורג 11, ניקולס אלמגרו מספרד בין שמונה האחרונים בטורניר אחרי 5:7 ו-3:6 על הפתעת הטורניר, מדיחו של תומס ברדיך, סטיב דארסיס הבלגי. קאי נישיקורי היפני , יריבם של הישראלים בדייוויס, הדהים בהפתעה הגדולה של היום את המדורג רביעי, דוד פרר מספרד, עם 0:6, 6:3 ו-4:6. המשחק הופסק עקב גשם ביתרון 4:5 והיפני שבר כשהמשחק חודש. 

רבעי הגמר לגברים: פדרר - איסנר, נישיקורי - דל פוטרו, אלמגרו - מארי, טסונגה - ג'וקוביץ'.

אחרי המרתון בין טסונגה ללופס (23:25 בשלישית), הסתיים גם משחק מרתוני בזוגות הגברים כשריקרדו מלו וברונו סוארס מברזיל גברו על ראדק סטאפנק ותומס ברדיך הצ'כים 6:1, 4:6 ו-22:24.

ווילאמס משייטת למדלית הזהב עם 1:6 ו-0:6 על ורה זבונרבה
מי שמטיילת לה אל הזהב האולימפי, היא סרינה וויליאמס. האמריקנית הביסה 1:6 ו-0:6 את ורה זבונרבה המדורגת 13 בעולם, שפשוט חיכתה שהסיוט יגמר. סרינה תפגוש בקרולין ווזניאקי מדנמרק שניצחה את דניאלה הנטוחובה מסלובקיה 4:6 ו-2:6.

במפגש המרתק של הערב גברה מריה שראפובה על מי שהדיחה אותה בטורניר ווימבלדון האחרון, סבינה ליסצקי מגרמניה. הגרמניה ניצחה 6:7 במערכה הראשונה, אבל שראפובה שמרה את החלום של המדליה בחיים כשחזרה בשתי המערכות הבאות עם 4:6 ו-3:6.

גם פטרה קביטובה, שאולי יכולה לסכן את סרינה, משתפרת והיא ניצחה בנוחות את פלביה פנטה מאיטליה 3:6 ו-0:6. קביטובה תשחק ברבע הגמר עם מריה קרילנקו מרוסיה, שעוברת עונה נהדרת, ואחרי רבע גמר בווימבלדון היא עולה לשמונה האחרונות שוב אחרי 6:7 ו-3:6 על יוליה גורגאס מגרמניה, מי שהדיחה את אגה רדוונסקה בסיבוב הראשון. 

סרינה ווילאמס (GettyImages)
סרינה ווילאמס. לא התרגשה מזבונרבה (GettyImages)
 

קים קלייסטרס מבלגיה, שנפרדת מהסבב בעוד כחודש וחולמת על מדליה אולימפית לקינוח הקריירה, עלתה לרבע הגמר עם 3:6 ו-4:6 על אנה איבנוביץ' שהפסידה לה בפעם השישית בשישה מפגשים. קלייסטרס תחכה ברבע הגמר למריה שראפובה. 

רבעי הגמר לנשים: אזרנקה - קרבר, סרינה - ווזניאקי, קלייסטרס - שראפובה, קביטובה-קרילנקו.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */