יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:06

פלפס: קריירה מדהימה, יש לי עוד כמה מקצים

אחרי שהפך לספורטאי האולימפי המעוטר ביותר ורגע לפני שהוא פורש, הפנומן נרגש: "ידעתי שאני הולך לעשות משהו שאף אחד לא עשה לפניי". צפו במשחה

|
מייקל פלפס והמדליה מספר 19 (רויטרס)
מייקל פלפס והמדליה מספר 19 (רויטרס)

הוויכוח סביב זהות הספורטאי הטוב בעולם כנראה יימשך לנצח ולעולם גם לא יסתיים מכיוון שזהו יופיו של הספורט. עם זאת, לאנשים שאוהבים קבלות, אולי הוויכוח הזה הסתיים. לפחות בתקופה הקרובה.

מייקל פלפס הפך אמש (שלישי) לספורטאי האולימפי המעוטר ביותר אחרי שזכה בשתי מדליות נוספות ובכך העלה את מאזנו האישי ל-19 מדליות בארבע אולימפיאדות שונות.

לברון העלה בטוויטר תמונה מדהימה שלו בדרך לדאנק. צפו בפייסבוק שלנו

אחרי שאיבד את מדליית הזהב ב-200 מטרים פרפר ממש על קו הסיום לדרום אפריקאי, צ'אד לה קלוס, קפץ פלפס לבריכה יחד עם חבריו לנבחרת ארה"ב ושם כבר לא התקשה לזכות בזהב ב-4X200 חופשי בדרך לשבירת שיא המדליות.

"הכנסתי לעצמי לראש שאני הולך לעשות משהו שאף אחד לא עשה לפניי", אמר פלפס לאחר הזכייה במדליה מספר 19 שלו ולא שכח לפרגן גם לחבריו: "הודיתי לבחורים האלה על שעזרו לי להגיע לרגע הזה".

על כך שזינק למים רביעי ובהפרש עצום, אמר הפנומן: "אמרתי לחברים שאני רוצה יתרון גדול והם בהחלט מילאו את הבקשה. רק רציתי להחזיק מעמד".

צפו בפלפס הופך לגדול בהיסטוריה

פלפס, שיפרוש לאחר המשחקים האולימפיים בגיל 27, לא מתכוון לעצור ב-19 מדליות וישתתף בשלושה מקצים נוספים. "זו הייתה קריירה מדהימה, אבל יש לנו עוד כמה תחרויות עד לסיום". 

מי מפרגן ומי לא?
נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'ק רוג, חלק שבחים לפלפס: "לקחת חלק במשחקים האולימפים זהו הישג לכל ספורטאי - זכייה במדליה הופכת אותך לחבר בחבורת העלית, אבל מייקל פלפס עשה היסטוריה אולימפית ואני מברך אותו על ההישג הייחודי".

מייקל פלפס והחברים (רויטרס)
מייקל פלפס והחברים (רויטרס)
 

גם כוכב העבר הברזילאי, פלה, הצטרף לברכות וצייץ: "בכך ששבר את השיא הוא הצטרף לחבורה של ספורטאים ששואפים למצויינות בספורט. הוא אלוף אמיתי".

שחקן הכדורסל הגרמני, דירק נוביצקי, כתב בטוויטר: "פלפס עם מדליית הזהב ה-15 שלו. משוגע. אגדה בחייו".

אימו ואחותו של פלפס בזמן נגינת ההמנון האמריקאי (רויטרס)
אימו ואחותו של פלפס בזמן נגינת ההמנון האמריקאי לכבודו של הבן (רויטרס)
 

מי שלא ממש פירגנה להישג הפנומנלי של השחיין האמריקאי היא שיאנית המדליות היוצאת, המתעמלת האוקראינית, לאריסה לאטינינה, שהחזיקה ב-18 מדליות. "אני חושבת שאני עדיין הספורטאית האולימפית הגדולה ביותר. לא רק שהשתתפתי בשלוש אולימפיאדות אלא גם הייתי מאמנת עם לא פחות הצלחות", אמרה לאטינינה בת ה-77.

רק לשם ההשוואה, האוקראינית זכתה בתשע מדליות זהב, בנוסף לחמש מכסף וארבע מארד בעוד 'הדג המעופף' קטף לא פחות מ-15 מדליות מוזהבות לצד שתי מדליות כסף ושתיים מארד.    

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */