יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:45

אנדיוני ברבע עם ניצחון ענק על פדרר ו-ואורינקה

הצמד התאושש מה-6:1 במערכה הראשונה, ניצח 6:7 ו-3:6 ורחוק שני משחקים ממדליה. רם: "הגענו כדי ללכת עד הסוף". ב-13:30: רבע הגמר. צפו בתקציר

|
רם וארליך, היום בלונדון. הישג ענק לצמד (רויטרס)
רם וארליך, היום בלונדון. הישג ענק לצמד (רויטרס)

הישג נהדר לצמד הטניסאים, אנדי רם ויוני ארליך, שהעפילו לרבע גמר הטורניר האולימפי עם ניצחון 6:1, 6:7 (5:7) ו-3:6 על המדורג 1 בעולם, רוג'ר פדרר משווייץ, ובן זוגו, סטניסלס ואורינקה. בשלב הבא יפגוש הצמד הישראלי את האחים בוב ומייק בראיין האמריקנים, שגברו 6:7 ו-6:7 על ניקולאי דוידנקו ומיכאיל יוז'ני הרוסים.

המשחק התחיל גרוע עבור אנדיוני, שנשברו שלוש פעמים בדרך להפסד 6:1 במערכה הראשונה, אבל הם לא נשברו והצליחו להישאר במשחק ולעשות את המהפך. זה התחיל במערכה השנייה, כאשר שמרו על ההגשות לכל אורכה וניצלו מיני ברייק קטן כדי לנצח 5:7 בשובר השוויון והמשיך עם שבירה אחת במערכה השלישית שנתנה להם בסופו של דבר את הניצחון.

רם וארליך התחילו מצוין את דרכם באולימפיאדת לונדון 2012 עם 6:7 ו-6:7 מול הצמד הספרדי, מרסל גרנולרס ומארק לופס. עבור הצמד הוותיק שמייצג את ישראל מדובר באולימפיאדה שלישית אחרי אתונה ובייג'ין.

יש לציין כי פדרר שיחק מוקדם יותר היום (רביעי) בטורניר היחידים וגבר אחרי קרב לא פשוט 5:7 ו-3:6 על דניס איסטומין מאוזבקיסטן.

צפו באנדיוני מדהימים את פדרר

רם: "אני נרגש", ארליך: "היינו בשוק בהתחלה"
"אנחנו מאוד שמחים, לא כל יום מנצחים את השחקן המדורג ראשון בעולם, הטוב בהיסטוריה של הטניס, זו הנאה מאוד גדולה ואני מאוד נרגש", אמר רם במסיבת העיתונאים שלאחר הנצחון הגדול והוסיף: "זה לא ניצחון נורמלי, אבל עדיין יש לנו דרך ארוכה למטרה שלנו. הגענו לכאן ללכת עד הסוף ולא רק בשביל לנצח את פדרר, למרות שזה כשלעצמו מאוד מרגש".

רם המשיך והסביר את ההתחלה הלא טובה של הצמד הישראלי: "להיות עם השחקן הטוב בעולם על המגרש המרכזי זה מאוד מרגש ומלחיץ בהתחלה. אנחנו פשוט שיחקנו רע. אחר כך דיברנו קצת בהפסקה, החלפנו את הצדדים בינינו בהגשות ואז שיחקנו הרבה יותר טוב והמשחק שלנו השתפר מאוד".

רם וארליך בפעולה (רויטרס)
רם וארליך בפעולה (רויטרס)
 

ארליך הוסיף: "זה היה שוק בהתחלה, לא שמנו יותר משני כדורים בתוך המגרש, אבל נשארנו עם הרבה ביטחון. אנחנו עובדים הרבה על להישאר סבלניים והחלטנו שאנחנו לא יכולים לשחק יותר גרוע, אז החלטנו שיש לנו מספיק נסיון ומספיק תארים בקריירה. שיחקנו נגד הרבה שחקנים טובים בקריירה, אז עם המון סבלנות אנחנו גם כאן יכולים לחזור. אחרי שניצחנו את השובר שוויון במערכה השנייה, הטניס שלנו במערכה השלישית כבר היה מצוין".

מערכה ראשונה - 1:6 לפדרר ו-ואורינקה
הצמד השוייצרי הפעיל לחץ על ההגשות של אנדיוני כבר בפתיחה ואחרי שלא הצליח לנצל שתי נקודות שבירה, עשה זאת בשלישית ועלה ל-0:1. גם המשחקון השני היה צמוד והצמד הישראלי אף השיג שתי נקודות שבירה, אבל פדרר ו-ואורינקה התעשתו ועלו ל-0:2. גם במשחקון השלישי, אנדיוני לא הצליחו לשמור על ההגשות והשווייצרים התחילו לברוח, 0:3.

ווארניקה ופדרר מאוכזבים (רויטרס)
ופדרר ו-ואורינקה. פתחו חזק (רויטרס)
 

המשחקון הרביעי היה הראשון שלא הגיע ל-40:40. פדרר ו-ואורינקה איבדו רק נקודה אחת בדרך ל-0:4 תוך מעט פחות מ-20 דקות. הצמד הישראלי הצליח לזכות במשחקון ראשון ולצמק ל-4:1, אך פדרר ו-ואורינקה שמרו על ההגשות ועל היתרון, 1:5. המערכה הסתיימה עם שבירה נוספת של השווייצרים, שלישית במספר ו-1:6 קליל.

מערכה שנייה 6:7 לרם וארליך
הצמדים שמרו על ההגשות בפתיחת המערכה ואחרי שלושה משחקונים הובילו השווייצרים 1:2. אף צמד לא הצליח לסכן את ההגשות של יריבו בפתיחה והשוויון נשמר, 3:3 אחרי שישה משחקונים. במצב של פיגור 5:4 הצליחו אנדיוני לשמור על ההגשות ועל עצמם במשחק, אבל פדרר ו-ואורינקה שוב שמרו בקלות על ההגשות ויכלו לגמור את המשחק עם שבירה, אבל למרות שלקחו את הנקודה הראשונה במשחקון ה-12, רם וארליך התעשתו והישוו ל-6:6.

אנדי רם ויוני ארליך (יוסי ציפקיס)
אנדי רם ויוני ארליך. נכנעו תוך 28 דקות במערכה הראשונה (יוסי ציפקיס)
 

שובר השוויון נפתח טוב מבחינת הישראלים שעלו ל-1:3. פדרר ו-ואורינקה הישוו מיד ל-3:3 ואף עלו ל-4:5. אנדיוני שמרו על ההגשות בשתי הנקודות הבאות ומיני שבירה בנקודת המערכה הראשונה שלהם הספיקה להם כדי לנצח 5:7 בשובר השוויון ולהשוות ל-1:1 במערכות.

פדרר ו-ואורינקה. התעייפו לקראת הסיום (רויטרס)
פדרר ו-ואורינקה. התעייפו לקראת הסיום (רויטרס)
 

מערכה שלישית - 3:6 לרם וארליך
רם וארליך המשיכו עם המומנטום ועלו ל-0:1 מהיר במערכה השלישית ול-0:30 בהגשות של השווייצרים, אבל נעצרו שם ואחרי שני משחקונים התוצאה הייתה 1:1. המשחקון הבא היה צמוד, אך אנדיוני הצליחו לשמור על ההגשות ולאחר מכן השיגו את השבירה המיוחלת בקלות יחסית בדרך ליתרון 1:3. הישראלים עלו ל-1:4 והיו קרובים אף ל-1:5 עם שבירה, אבל השווייצרים השאירו את עצמם במשחק וצימקו ל-4:2 אחרי שהצילו שתי נקודות שבירה.

במצבשל 3:5 לאנדיוני עלו השווייצרים ל-0:30 כשהוא נלחם כדי להישאר במשחק. הצמד הישראלי לא נבהל והישווה ל-30:30 ולקח גם את שתי הנקודות הבאות בדרך לניצחון במערכה ובמשחק כולו.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */