יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:41

שירצקי: בן חיים אמר לי שהוא ישחק רק בק"ש

בעלי ק"ש בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE: "חשוב לפתוח את העונה טוב". ורשביאק: "מצפה ל-25% בגמרים, האירנים הרסו את הספורט"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-102FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית עסקנו באלופה עירוני קרית שמונה שניצחה 0:2 את ז'ילינה הסלובקית ובכך העפילה לסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות. בעלי הקבוצה, איזי שירצקי, התייחס להישג ואמר: "הניצחון הזה חשוב מאוד לקבוצה, זה חשוב לפתוח את העונה ככה. היינו הרבה זמן במחנה האימונים בקיסריה ובאירופה, זה קשה לא להיות בבית כל כך הרבה זמן. השחקנים כל כך חיוביים, זה לא קל, אבל אתמול הוכחנו שזה היה שווה. אני לא ארוויח כלום גם אם נגיע לשלב הבתים, כל הכסף יגיע לעירוני ק"ש. לעולם לא לקחתי ולעולם לא אקח כסף מהקבוצה".

איזי שירצקי, כבר היה סיכום עם טל בן חיים (משה חרמון)
איזי שירצקי, כבר היה סיכום עם טל בן חיים (משה חרמון)
 

שירצקי התייחס לחילופי המאמנים ולחשיבות שמירת השחקנים לאחר עונת האליפות ההיסטורית ואמר: "שם המשחק הוא שכל אחד עושה את העבודה שלו, המאמנים, ההנהלה, האוהדים והשחקנים. מאוד קל לדבר על לנדאו אחרי ניצחנות, אבל הוא הוכיח כזו בגרות שזה משהו מדהים והייתי תומך בו גם אם היינו מפסידים. הוא שם את האגו בצד, שיחקו אצלו אותם שחקנים שהיו אצל רן".

שחקני ק&qout;ש חוגגים (עמית מצפה)
שחקני ק"ש חוגגים (עמית מצפה)
 

"נלחמתי ששום שחקן לא יעזוב. אפשר כל שנה להוסיף שחקן או שניים, בשנה שעברה הבאתי אחד ואותו דבר השנה, הבסיס הוא הנוער ושישה שחקנים צעירים היו איתנו באירופה. בכל מקרה נביא עוד חלוץ, גם אם לא היינו עוברים".

שירצקי פיספס כבר שני חלוצים שהוא מאוד רצה, עם אחד מהם, טל בן חיים, כבר היה סיכום, אך בסוף חתם חלוץ מכבי פתח תקווה לשעבר בהפועל תל אביב: "ישבתי איתו וסגרנו, הוא אמר שהוא בא רק לק"ש. הוא אמר לי שרוצים אותו בהפועל, ואמרתי לו שעובדים עליהם. התקשרתי ללובין והוא עוד לא ידע, רק אחרי זה הם נכנסו לתמונה. הייתי בטוח שהם לא מתחרים, אבל כנראה שיש שם כסף. לי אין ציפיות מאף אחד, כי כמו לכולם גם לטל יש את האינטרסים שלו. ברגע שהייתה הצעה עם אותם תנאים מהפועל, הוא בחר ללכת לשם, זה קרוב לו לבית".

טל בן חיים, רצה להישאר קרוב לבית (יניב גונן)
טל בן חיים, רצה להישאר קרוב לבית (יניב גונן)
 

"אכלנו אותה עם חלוץ, כי היה מישהו שרצתי והוא לא הגיע, בסוף מכרו אותו ב-2.5 מיליון דולר, אני רציתי אותו עוד לפני שמישהו שמע עליו בכלל. להביא חלוץ זה קל, אבל להביא אחד ברמה גבוהה זה מאוד קשה, בטח שלארץ כמו שלנו. יש מישהו שאנחנו עוקבים אחריו ואני מקווה שנביא אותו".

בעלי הקבוצה התייחס גם להקמת המנהלת שמתעכבת: "כולנו היינו בחופש, אני הייתי עם הקבוצה בחו"ל וכך גם שאר הבעלים. בקרוב כולם יחזרו לארץ ותוך שבוע ניפגש, כולם רוצים את המנהלת, אני מאמין שאבי לוזון יתן את היד וזה ירוץ. אני אופטימי כי זה הפיתרון, הרבה פעמים אני אופטימי וזה פגע בי לפעמים, אבל לי יש ציפיות רק מעצמי.

לסיום התייחס הבעלים למטרות מהעונה הקרובה: "אני תמיד שואף כמה שיותר גבוה".

ורשביאק: "מצפה ל-25% בגמרים, האירנים הורסים את הספורט"
אולימפיאדת 2012 תצא לדרך ביום שישי הקרוב עם טקס הפתיחה שייערך באצטדיון האולימפי החדש שנבנה בלונדון. בין המשלחות הרבות שיצעדו, תהיה כמובן גם המשלחת מישראל שכוללת 37 ספורטאים כשנושא הדגל יהיה גולש הרוח, שחר צוברי.

צבי ורשביאק, הגמרים יותר חשובים לו מהמדליות (שי לוי)
צבי ורשביאק, הגמרים יותר חשובים לו מהמדליות (שי לוי)
 

מי שנמצא בלונדון ביחד עם הספורטאים הוא יו"ר הוועד האולימפי בישראל, צבי ורשביאק, שהתראיין בתוכנית הספורט של ישראל ברדיו 102FM בשיתוף ONE ודיבר כמובן על המשחקים האולימפיים הקרבים.

מה עם הפנסיה?
"אני מקווה שהספורטאים שלנו עוד לא יוצאים לפנסיה אלא לתחרות ואני מקווה שהם יצליחו והם יקבלו תמריצים".

מה זה הצלחה?
"לפחות 25% בגמרים, גם רביעי בעולם זה לא בושה גדולה. קודם כל גמרים ואם יהיה מזל גם שלוש מדליות".

"בשייט אפשר להשיג יותר ממדליה אחת. שטילוב בהחלט יכול להביא מדליה. גם אריק (זאבי) מסוגל להביא מדליה, הוא ג'ודוקא בין הטובים בעולם, עם הניסיון והידע זה יכול לקרות. אני מצפה לשלוש מדליות, אם יהיו ארבע אני לא אכעס. אם לא יהיו מדליות בכלל אני אהיה מבואס, אבל אם 25% יגיעו לגמר זה יהיה ביאוס קטן. אני בהחלט יכול לסמן תשעה ספורטאים שיכולים להביא מדליות".

שטילוב עם ורשביאק, המתעמל יביא ליו&qout;ר מדליה? (יוסי ציפקיס)
שטילוב עם ורשביאק, המתעמל יביא ליו"ר מדליה? (יוסי ציפקיס)
 

הספורטאים קיבלו את כל התנאים הדרושים?
"לפי דעתי כן וזה גם מה שהם אמרו, אני לא זוכר שספורטאים אמרו שקיבלו הכל. המטרה והתפקיד של הוועד האולימפי זה לתת את התנאים המקצועיים הטובים ביותר. כספים ופנסיה לקחנו בהתנדבות, אבל זה לא התפקיד שלנו. כל ספורטאי שמשתתף באולימפיאדה מקבל מלגה ללימודים אוניברסיטאים. משנה הבאה אנחנו מתכוונים לתת גם לתואר השני וזה הפנסיה שלנו. אנחנו לא מביאים להם דגים, אלא חכה כדי שילמדו לדוג. המקדמה של הספורטאים שלנו תהיה קודם כל בזה שתהיה להם השכלה. ישנה חברה בינלאומית שמנסה לגרום לספורטאים לעבוד אחרי הפרישה".

הדלקת את האיראנים ואת אחמדיניג'אד?
"הלוואי והוא צודק ואני טעיתי, הם מקלקלים את הרוח האולימפית. אנחנו תמיד עולים להתחרות מולם כמו כל ספורטאי אחר. האלג'יראים הודיעו שהם לא יופיעו להתחרות מול ישראלים. נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי אמר להם שמי שלא יופיע יודח, כנראה בגלל זה הפרסים אמרו שהם יופיעו. השיטה היא שהם הולכים להוציא אישור מהרופא".

אריק זאבי אמר שהוא ילחץ את היד ליריב אירני, אתה תלחץ את היד ליו"ר האירני?
"בטח. בכל כנס הוא יושב על-ידי. אנחנו עוסקים בספורט ואני עושה את מרצון, כל היופי זה שכולם חברתים ואין שום סיבה בעולם שלא נעשה זאת".

אריק זאבי מחוייך, ורשביאק מאמין בו (משה חרמון)
אריק זאבי מחוייך, ורשביאק מאמין בו (משה חרמון)
 

מה עם הפנסיה?
"זה לא תפקידו של הוועד האולימפי. באירופה הוועד לא נותן משכורות ומלגות. אנחנו במקום לדאוג לפנסיה, כי אנחנו לא מסוגלים מבחינה כספית, ולכן דאגנו שתהיה להם השכלה ומקצוע ומי שירצה נקשר אותו עם החברה דואגת לספורטאים אחרי שהם פורשים".

זו האולימפאידה האחרונה שלך?
"לא יודע, העניין הוא לא הגיל אלא הרוח".

דורית כהן: "עדיין הזוי שיש טורניר לזכרו של אבי"
היינו עם דורית כהן, אלמנתו של אבי כהן ז"ל אשר בימים אלו מתקיים טורניר הכדורגל במסגרת 'מדינת הכדורגל' לזכרו: "זה כבוד גדול לשמוע על ההתארגנות של הטורניר, כל מה שקשור בהנצחת השם של אבי זה ראוי ומכובד. אני יודעתשהרבה אנשים ושחקנים באים וזה מחמם את הלב. זה עדיין הזוי שיש טורניר לזכרו של אבי, אבל זה מאוד מרגש".

דורית כהן: &qout;הטורניר הזה מחמם את הלב&qout; (חגי ניזרי)
דורית כהן: "הטורניר הזה מחמם את הלב" (חגי ניזרי)
 

"אני מאוד מתרגשת, משום שזה טורניר כל כך מכובד. אני לא כל כך מעורבת מאחורי הקלעים, אבל המהות של הטורניר הזה, היא "ללא אלימות" וכדורגל הוגן, זה מה שסימל את אבי הכי הרבה. השנה אני מקווה שמשפחת כהן תזכה".

בלדב: "לוקחים בחשבון שלא נעבור, אבל אנחנו קבוצה טובה יותר"
מכבי נתניה הגיעה לפינלד במטרה למחוק את ה-2:1 מול קופס בסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית. מנכ"ל הקבוצה, קובי בלדב, התייחס לדרך הארוכה ולהכנות למשחק ואמר: "אני מקווה שנשחק הרבה יותר טוב מהמשחק הקודם. למזלנו הגענו מוקדם, אז יש הרבה זמן להתאושש מהדרך הקשה והמייגעת. הייתה דרך יפה אך לא קלה".

קובי בלדב, מאמין שהקבוצה שלו יכולה לעבור את קופס (יניב גונן)
קובי בלדב, מאמין שהקבוצה שלו יכולה לעבור את קופס (יניב גונן)
 

על הסיבות להפסד במשחק הראשון אמר בלדב: "אנחנו עוד לא מוכנים כמו שצריך לעונה. גם מבחינת כושר משחק, גם הרבה שחקנים פצועים. אומנם חטיב יחזור, אך יש לנו ארבעה שחקני מפתח חסרים. אני חושב שאנחנו צריכים לבוא ולנצח כאן 0:2, מזג האוויר מצויין וצריך לתקן את המשחק הממש לא טוב שעשינו בארץ".

"אנחנו מגיעים בפיגור ממשחק הבית ואנחנו לוקחים בחשבון שלא נעבור. אבל אנחנו קבוצה יותר טובה ואנחנו צריכים לעבור. הגענו לא מוכנים ולכן הפסדנו בארץ. ההכנה הייתה טובה, אבל זה היה משחק רשמי ראשון לקבוצה עם הרבה שחקנים חדשים ועם חום בלתי נסבל. לעומתינו, הם כבר מחזור 17 בליגה ומבחינה פיזית הגוף יותר מוכן ככה".

מוגרבי מול עותמאן בשנה שעברה, איפה הוא יהיה בעונה הקרובה? (משה חרמון)
מוגרבי מול עותמאן בשנה שעברה, איפה הוא יהיה בעונה הקרובה? (משה חרמון)
 

מנכ"ל נתנה התייחס לשינויים הרבים בסגל ולפיראס מוגרבי, שעדיין לא ברור היכן ישחק בשנה הבאה: "הרבה שחקנים עזבו, אבל הבסיס נשאר. לפיראס מוגרבי אין חוזה בנתניה, אנחנו ראשים לקבל דמי השבחה בלבד. הוא לא הסכים לחתום על החוזה חדש בשנה שעברה. אסור לא לתת לו לשחק כי אז אופ"א יכולים לשחרר אותו. בכל מקרה אני לא אשאר קירח, גם אם הוא לא ישאר אנחנו נקבל דמי השבחה, אבל הסיפור עוד לא גמור, כי אני חושב שאם הוא לא ישחק באירופה הוא יהיה אצלנו".

לסיום נתן בלדב את דעתו על מיזם האוהדים של הפועל ת"א ובית"ר ירושלים ולעתיד של מכבי נתניה: "המיזם הזה מדהים. מאוד קשה לגייס כסף בימים כאלה ואם הם הצליחו לגייס כל כך הרבה כסף זה מרשים. אנחנו במו"מ מתמיד עם האוהדים שלנו בעניין הזה ואני מקווה שזה ירקום עור וגידים. אין פיתרון אחר חוץ מהאוהדים כי בעלי ממון לא יגיעו בעתיד".

הקהל של נתניה, המיזם הבא הוא שלהם? (יוסי ציפקיס)
הקהל של נתניה, המיזם הבא הוא שלהם? (יוסי ציפקיס)
 

"מכבי נתניה נכנסת לעידן אחר, עם האיצטדיון החדש אנחנו נגדיל את ההכנסות וזה יעזור. הרוב יתבסס על יכולת שלנו לגייס קהל ולשווק את תאי הצפיה והשטחים המסחריים. אם נצליח לקרב את האוהדים נוכל לעבוד הרבה שנים ככה".

ללוז: "יש לנו תקציב שראוי שנעלה איתו ליגה"
הפועל פתח תקווה ירדה לליגה השנייה לאחר העונה האחרונה ולבעלי הקבוצה, אבי ללוז, ברור שהמטרה בשנה הקרובה היא לחזור לליגה הבכירה: "אנחנו מתחילים להתגבש ומתחילים להיראות טוב. בסוף החודש נצא למחנה בחו"ל, גם קבוצות הנוער מתאמנות. התחושה שאני מקבל מהליגה השנייה השנה היא כזו שיהיה לנו מומנטום יותר מבעונות אחרות. אנחנו עושים הכל כדי לעלות ליגה".

אבי ללוז ואפי צפריר, הפועל פ&qout;ת תחזור לליגת העל? (חגי ניזרי)
אבי ללוז ואפי צפריר, הפועל פ"ת תחזור לליגת העל? (חגי ניזרי)
 

"יש לנו תקציב שמתקרב לחמישה מליון וזה ראוי לעלות ליגה. אפי צפריר הוא מנכ"ל המועדון, הוא עובד קשה מאוד. חד משמעית הוא הגורם הדומיננטי במנהל את העסק. יש אמון מוחלט שלי ואני לא הולך לשום מקום".

גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, דיווחי התנועה, הגליצ'ים ונשמיע למאזינים הרבה מוזיקה טובה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */