יום שני, 08.07.2024 שעה 09:47
מוקדמות יורובאסקט 23-24
4152-1752סלובניה1
3149-1492פורטוגל2
3158-1512ישראל3
2166-1502אוקראינה4
לוח משחקים
  • סלובניה
  • 79 - 88
  • ישראל
  • אוקראינה
  • 79 - 77
  • פורטוגל

פניני: כמה שיותר שחקנים טובים, עדיף לנו ולמדינה

הנבחרת ערכה אימון פתוח, הפורוורד, שיזכה לפחות דק' בשל חזרת כספי ואליהו, מבטיח: "כשאהיה על המגרש אתן הכל". קוקיה ורות'בארט שוחררו

|
גיא פניני עם האוהדים (חגי ניזרי)
גיא פניני עם האוהדים (חגי ניזרי)

נבחרת ישראל בכדורסל ערכה הערב (שלישי) אימון הכנה נוסף לקראת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה, שהיה פתוח לקהל. אוהדים רבים הגיעו להצלטם עם השחקנים ולצפות באימון המיוחד, שלווה במוזיקה לכל אורכו. מי שהרגישו היטב את אהבת הקהל היו עומרי כספי, ליאור אליהו, גיא פניני, יוגב אוחיון ויותם הלפרין, אליהם הגיעו ילדים רבים חמושים במצלמות ודפי חתימות.

עוד לפני האימון הודיע אריק שיבק לאורי קוקיה ורוברט רות'בארט כי הם משוחררים מסגל הנבחרת, אך המאמן ביקש מהם להיות זמינים במידה ויצטרכו את שירותיהם בהמשך. שיבק עדיין צריך לשחרר שחקן אחד נוסף מהסגל שימריא ביום חמישי לטורניר הכנה באוסטריה. 14 שחקנים ימריאו לטורניר כאשר כולם מגיעים בכשירות מלאה פרט ליותם הלפרין, שהתחיל גם הוא לחזור לעניינים ויזכה למעקב צמוד על מנת לבחון את השתלבותו במשחקים.

הפורוורד גיא פניני סיפר על התחושה הטובה בסגל הנבחרת בשבועות האחרונים: "עברנו שבועיים וחצי של אימונים מוצלחים, טורניר הכנה טוב ואנחנו במצב גופני הרבה יותר טוב. חלק מהשחקנים הגיעו עם חלודה וזה טבעי, אבל לאט-לאט זה יורד".

"הטורניר באוקראינה הועיל מבחינה מקצועית וחברתית, היתה אווירה טובה, עכשיו מתחילים את ההכנות לדבר האמיתי. על כימיה צריך לעבוד אבל זה יבוא לנו בטבעיות, נצא לאוסטריה ואני בטוח שנחזור במצב טוב יותר".

שיבק:רוצים לחזור כנבחרת טובה יותר

על התחרות בנבחרת, במיוחד בעמדת הפורוורד - העמדה שלו, אמר פניני: "בנבחרת יש שחקנים טובים, אני לא מדבר על עצמי אלא רק על הנבחרת. כמה שיותר שחקנים טובים, יותר טוב לנו ולמדינה, יש פה מאמן ואני בטוח שהוא יודע מה לעשות, כל עוד אני על המגרש אני אתן את הלב והנשמה לנבחרת אם זה דקה או אם זה עשרים".

לסיום אמר הפורוורד: "זה קמפיין שלישי שלנו ביחד, זה דור שמשנה לשנה משתפר מותחבר ואני בטוח שעם השנים תראו עוד השתפרות. הרבה שחקנים עשו קפיצת מדרגה מבחינה אישית, שיחקו ברמות הכי גבוהות, תמיד שחקנים באים לנבחרת עם אנרגיות טובות ועם השנים אתם תראו נבחרת עוד יותר טובה".

עומרי כספי חותם למעריצים (חגי ניזרי)
עומרי כספי חותם למעריצים (חגי ניזרי)
 

מאמן הנבחרת, אריק שיבק, שבע רצון מהצטרפות ליאור אליהו ועומרי כספי לנבחרת: "שיחרננו שני שחקנים, את אורי קוקיה ורוברט רות'בארט, נשחרר עוד שחקן ונצא 14 שחקנים לאוסטריה. יש לנו 13 שחקנים בריאים ויותם חוזר לעניינים. אני לא בטוח שהוא ישחק כבר ביום שישי, אבל בשבת אני אנסה לשלב אותו בהתאם להנחיות הרופאים ותחושתו שלו. יותם, ליאור ועומרי הצטרפו לאימונים ונקלטו מהר מאוד, יש עוד קצת חלודה אצל שחקנים, עומרי וליאור גם חזרו מווגאס, זה הפרש שעות קשה וצריך להתאקלם. ליאור היה אתמול "הפוך" לגמרי, הפעם היה יותר טוב כי השעות מתחילות להתסדר".

שיבק התייחס לשאלה האם גיא פניני, ששימש כקפטן בטורניר ההכנה האחרון, ימשיך להיות שחקן חשוב למרות הצטרפותם של כספי ואליהו: "אנחנו רוצים לחזור מאוסטריה כנבחרת טובה יותר. גיא עבר פציעה במהלך העונה, הוא היה שחקן חשוב, הוא שחקן חשוב וימשיך להיות שחקן חשוב בנבחרת. אני אוהב אותו כאדם ושחקן וטוב שיש שחקנים כאלה בקבוצה. יש לו את כל המעלות שאנחנו צריכים בכדורסל. אמרתי לו באוקראינה שאולי הוא יצטרך לשחק 3, 4 או 2 והוא קיבל את זה. גיא תמיד יהיה שחקן חשוב בנבחרת".

שיבק (חגי ניזרי)
שיבק באימון. מרוצה מהצטרפות הליגיונרים (חגי ניזרי)
 

לסיום התייחס המאמן הלאומי לסגל השחקנים ולעמדת הרכז הפותח: "מתוך 14 השמות שאני נותן לפיב"א, אני יכול לבחור 12 שחקנים בכל פעם. יש את יוגב, יש את גל ויש את מורן, שהם הרכזים המובילים. יוגב הוא הרכז המוביל של נבחרת ישראל וזה ברור לשחקנים, הוא מוביל והמושכות בידיים שלו. יש לנו רכזים מצויינים ומי שישוחרר מביניהם ירגיש לא טוב, כי הוא שחקן טוב ולכן יכול להיות שנחזיק בסגל הסופי 13-14 שחקנים, כשכל פעם ניקח 12 שחקנים למשחקים".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */