יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:28

משרד ראש הממשלה פתח חזית מול רשת ה-BBC

בעקבות השמטת ירושלים כבירת ישראל לקראת האולימפיאדה, הצטלמו ספורטאי המשלחת לסרטון קצר וכ-11 אלף כבר נרשמו לדף הפייסבוק בנושא

|
בנימין נתניהו. משרדו משיב מלחמה (GettyImages)
בנימין נתניהו. משרדו משיב מלחמה (GettyImages)

במשרדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא ראו בעין יפה את ההשמטה של ירושלים כבירת ישראל באתר שהשיקה רשת BBC הבריטית לקראת אולימפיאדת לונדון.

היום (ראשון) החלו במשרד בקמפיין תגובה בהשתתפות ספורטאי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה. במסגרת זו כל אחד מהספורטאים הצטלם לסרטון קצר בו הוא אמר שהוא מייצג את מדינת ישראל ושבירתה ירושלים. כבר היום לפני המראתם ללונדון צולמו המתעמלים אלכס שטילוב ופליקס אהרונוביץ' וכמו כן צולמו גם יו"ר הוועד האולימפי צבי ורשביאק וראש היחידה לספורט הישגי, גילי לוסטיג כשהתיכנון הוא לצלם בהמשך השבוע גם את יתר חברי המשלחת.

ב-BBC נענו חלקית לבקשה של משרד ראש הממשלה והוסיפו למידע הישראלי את כך שירושלים היא מקום מושבה של הממשלה הישראלית אם כי רוב השגרירוריות נמצאות בתל-אביב.

במשרד ראש הממשלה לא הסכימו לשינוי החלקי ושלחו מכתב נוסף לרשת ובנוסף פתחו עמוד פייסבוק מיוחד שמטרתו לעורר מודעות לנושא ולמחות על החלטת ה-BBC. מאז יום רביעי הצטרפו לעמוד כבר מעל ל-11,000 צופים. שינוי אחד שהבריטיים כן הסכימו לעשות הוא למחוק את מזרח ירושלים אותה ציינו כבירת פלסטין.

שטילוב (חגי ניזרי)
שטילוב. הספורטאים נרתמו לעניין (חגי ניזרי)
 

השרה לימור לבנת פנתה לאלכס גלעדי כדי להגביר את הלחץ על רשת ה-BBC. בעקבות פניית השרה הודיע אלכס גלעדי כי בכוונתו להעביר את הנושא לטיפולו של מרק אדאמס, ראש מחלקת התקשורת של הוועד האולימפי הבינלאומי כדי שיבקש מרשת הטלוויזיה הבריטית להתאים את האתר שלהם להגדרות של אתר הוועד האולימפי. השרה לבנת אמרה: "אני מודה לאלכס גלעדי שפעל במהירות ובנחישות ומקווה שמאמציו יצליחו ו-BBC יתקנו את המעוות".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */