יום שישי, 20.09.2024 שעה 13:00

חשש: המסייע למחבל בבורגס נמצא בדרכו ללונדון

על פי הדיווחים, קיים חשד שאדם המעורב בפיגוע נכנס לבירה האנגלית עם דרכון אמריקני ומתכנן פיגוע גדול יותר. עוד דווח כי סוכני מוסד כבר בלונדון

|
חייל בריטי ליד האצטדיון האולימפי (רויטרס)
חייל בריטי ליד האצטדיון האולימפי (רויטרס)

פחות משבוע לפתיחת המשחקים האולימפיים, לונדון 2012, ונראה שמעבר להתעסקות בכמה מדליות (אם בכלל) תשיג המשלחת הישראלית ישנה ההתעסקות בכל נושא האבטחה סביב המשלחת.

מאז הטבח במינכן 1972, שם נרצחו 11 ישראלים במהלך האולימפיאדה, האבטחה סביב משלחות ישראליות בחו"ל הלכה וגברה, אך לאחר הפיגוע בבורגס בשבוע שעבר, עושה רושם כי כל נושא האבטחה סביב המשלחת קפץ מדרגה.

על פי דיווחים באי הבריטי, סוכני מוסד נשלחו ללונדון כדי למנוע פיגוע טרור במהלך האולימפיאדה, ויתרה מכך, נשלחו לערי בירה נוספות באירופה כדי 'לצוד' מחבלים המשוייכים לאיראן.

על פי המשתמע מהדיווחים, עושה רושם כי בישראל משוכנעים שהפיגוע בבולגריה לא היה אירוע בודד, אלא צעד מתוכנן - מעין ניסוי כלים של ארגון כלשהו, ועל פי ההערכות המטרה היא להתכונן לפיגוע גדול יותר בלונדון.

אחת הסיבות שאיראן, כך בדיווח, מתכוונת לבצע את הפיגוע דווקא בלונדון, היא משום שאנגליה, או בריטניה אם תרצו, היא אחת מהאויבות הגדולות ביותר של השלטון בטהרן.

איך מתכוננים להגעת המשלחת מישראל?

בשעות הערב פרסם הדיילי מייל הבריטי כי קיימות הערכות בלונדון לפיהן טרוריסט שנושא דרכון אמריקני בשם דייויד ג'פרסון עשה את דרכו מבולגריה לבירה האנגלית. על פי החשד, הטרוריסט שסייע למחבל בבורגס נושא עימו פצצה דומה לזו שנשא המחבל שפוצץ עצמו בבולגריה. 

שחר צוברי בדרכו ללונדון. אבטחה כבדה סביב המשלחת (יוסי ציפקיס)
שחר צוברי בדרכו ללונדון. אבטחה כבדה סביב המשלחת (יוסי ציפקיס)
 

כעת, לפי הדיווח באנגליה, זרועות הביטחון של הממלכה העלו את רמת הכוננות שלהן סביב המשלחת הישראלית למשחקים כדי למנוע את סיכונה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */