יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:28

גאווה בריטית: וויגינס הבטיח זכייה בטור דה פראנס

הרוכב הפך לבריטי הראשון שיזכה בטור עם 1:04:12 בקטע ה-19: "איזה פיניש, אי אפשר היה לרשום תסריט טוב יותר". אלוף השנה שעברה אוואנס אכזב בגדול

|
וויגינס חוגג עם החולצה הצהובה (רויטרס)
וויגינס חוגג עם החולצה הצהובה (רויטרס)

בראדלי וויגינס יהיה הרוכב הבריטי הראשון שיזכה בטור דה פראנס, כך נקבע היום (שבת) לאחר שניצח בקטע ה-19 של המירוץ. זו תהיה זכייתו הראשונה של הרוכב במירוץ האופניים היוקרתי בעולם.

וויגינס בן ה-32 הבטיח את זכייתו במירוץ וכמו בכל שנה, הקטע ה-20 שייערך מחר יהיה לפרוטוקול בלבד ולאחריו יחזור הבריטי הביתה, ללונדון, כמנצח הגדול.

הרוכב המאושר עשה זאת כמו גדול ולאחר 53.5 קילומטרים בקטע בין בונבאל לצ'ארטרס רשם זמן של 1:04:12. הוא יצא לדרך עם יתרון של שתי דקות וחמש שניות מחברו לקבוצת "סקיי", כריס פרום ושמר על היתרון.

וויגינס שנאלץ לפרוש מהטור דה פראנס ב-2011 לאחר שסבל משבר בעצם הבריח (קאדל אוואנס זכה אשתקד), היה מאושר מתמיד: "לא יכול להיות יותר גדול מזה. לא ניתן היה לרשום תסריט יותר טוב, איזה פיניש היה פה".

"בחלק האחרון של הרכיבה חשבתי על הרבה דברים. רציתי לסיים את המירוץ בסטייל. זכרתי היטב איך אוואנס זכה בשנה שעברה וכל כך רציתי לדעת מה ההרגשה לעמוד פה כמנצח וסוף סוף זה קרה", הוסיף בהתרגשות.

וויגינס (GettyImages)
וויגינס אחרי שהבין שהסיפור גמור (GettyImages)
 

מי שיסיים במקום השני יהיה פרום שהגיע לסוף הקטע ה-19 בזמן של 1:05:29. וינצ'נזו ניבאלי מאיטליה יהיה השלישי שיעמוד בסיום הטור דה פראנס על הפודיום.

אוואנס אכזב ובגדול ומתוך 153 רוכבים הוא סיים במקום ה-52 עם זמן של 1:10:7. אלוף השנה שעברה לא הצליח להגן על תוארו וירד למקום השביעי הכללי.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */