יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:28

מארק קאבנדיש ניצח בקטע ה-18 בפיניש מטורף

טור דה פראנס: הבריטי שכבר ניצח בקטע השני, עקף את המוביל במהירות וחצה ראשון. וויגינס מוליך בגאון ובדרך לזכייה, סגאן בדרך לזכות בתואר המאיץ

|
מארק קאבנדיש. ניצח בקטע ה-18 (GettyImages)
מארק קאבנדיש. ניצח בקטע ה-18 (GettyImages)

הטור דה פראנס ה-99 כמעט נגמר, זהות המנצח כבר נקבעה כמעט בוודאות ואלא אם יקרה משהו יוצא דופן, נקבעה גם זהות לובשי החולצות המיוחדות. אך סיום הקטע ה-18 של מירוץ האופניים הגדול, הקשה והמעניין בעולם, סיפק היום (שישי), עוד רגע של הנאה צרופה.

מי שאחראי לסיום הנהדר הוא מארק קאבנדיש שהראה פעם נוספת למה הוא נחשב לספרינטר הטוב בעולם. הבריטי מקבוצת סקיי שכבר ניצח בקטע השני השנה, רכב בפלוטון במשך כל היום, אך לקראת קו הסיום, כשהוא הרחק מאחורי קבוצת הפריצה, פרץ אלוף העולם, התיישב מאחורי המוביל, עקף אותו במהירות מסחררת וחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 4:54:12 שעות, תוך כדי שאגת ניצחון אדירה ועידוד גדול מחבריו לקבוצה.

מוליך הטור ומי שככל הנראה יעמוד בראש הפודיום ביום ראשון, בראדלי וויגינס, עבר עוד יום רגוע של רכיבה בדבוקה הגדולה, כשיריביו לצמרת כבר לא מנסים לתקוף אותו ולצמצם את הפער. גם קרבות הספריטנרים סגורים כמעט לחלוטין ולובש החולצה הירוקה, פטר סגאן, שהגיע שלישי בקטע של היום, כנראה יהיה זה שיוכתר בסיום למאיץ המצטיין של המירוץ.

בראדלי וויגינס (רויטרס)
בראדלי וויגינס. ממשיך להוביל בבטחה (רויטרס)
 

ביום הלפני אחרון של הטור יצאו הרוכבים מהעיר בנואל לקטע של 53.5 קילומטרים נגד השעון. בשנה שעברה היה זה קאדל אוואנס ש"קרע" את 47 הקילומטרים בקטע הלפני אחרון, עבר את האחים שלק וזכה בטור. השנה לא צפוי וויגינס, המתמחה בספרינטים נגד השעון, להיתקל בבעיות מיוחדות וקיים סיכוי סביר בהחלט שהבריטי אף ישחזר את הניצחון מהקטע הקודם נגד השעון.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */