יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:34

רצים אל קו האש: מתכוננים ללונדון בצל המלחמה

טרור, יריות מעל לראש ואפילו טבח באנשי ספורט. שום דבר לא מונע מהספורטאים במדינות מוכות מלחמה להגשים את החלום האולימפי. צפו בכתבה

|
זאם-זאם פאראה ומוחמד חסן בדרך ללונדון (רויטרס)
זאם-זאם פאראה ומוחמד חסן בדרך ללונדון (רויטרס)

בזמן שבישראל רבים מהספורטאים האולימפיים התלוננו, לא פעם, על התנאים להם הם זוכים, במקומות אחרים בעולם דוגמת סומליה וסוריה, הספורטאים לא רק צריכים להתמודד עם תנאים דלים אלא גם עם מציאות פוליטית קודרת במיוחד.

רק לפני מספר חודשים, נשיא הוועד האולימפי בסומליה נהרג כתוצאה מפיצוץ של מחבל מתאבד. אקט שהכניס את ההכנות האולימפיות של המשלחת הסומלית לסחרור ועיקב בצורה משמעותית את התקדמותן.

למרות זאת, האתלטית הסומלית, זאם-זאם עלי פאראה שצפויה להתחרות בריצות ל-1,500 ו-800 מטרים ממשיכה את ההכנות שלה לאולימפיאדה, כשהיא מתאמנת ברחובות מוגדישו, בירת סומליה, בידיעה שבכל רגע מטח של יריות יכול לעבור מעל לראשה.

בסוריה המצב לא שונה בהרבה ואף גרוע יותר. משטרו של אסד הנמצא על סף קריסה טובח באזרחים ועל פי דיווחים בתקשורת העולמית לא פחות מ-21 אנשי ספורט נהרגו כתוצאה ממלחמת האזרחים המשתוללת במדינה. אף על פי כן, באיאן ג'ומה השחיינית בת ה-18, נצר למשפחה של שחיינים, ממשיכה להתאמן בשיא המרץ ולא מתכוונת לתת לשום דבר להרוס את החלום האולימפי שלה.

מתכוננים ללונדון בצל המלחמה

הדוגמאות הללו הם הוכחה ניצחת כי גם במקומות חשוכים בהם שולטים החורבן והמלחמה, קשה מאוד לכבות את להבת האש האולימפית        

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */