יום שישי, 06.09.2024 שעה 18:19

ווקלר ניצח בקטע ה-16, אוואנס איבד סיכוי לזכות

טור דה פראנס: הצרפתי ניצח בקטע ההרים הקשה ועלה לראש טבלת המטפסים. אלוף השנה שעברה נשאר מאחור ולא ישחזר את ההישג, שלק נכשל בבדיקת סמים

|
ווקלר, עוד ניצחון בקטע של הטור (רויטרס)
ווקלר, עוד ניצחון בקטע של הטור (רויטרס)

הטור דה פראנס יכתיר אלוף חדש בעוד חמישה ימים, לאחר שהיום (רביעי) בקטע ה-16 הגיע אלוף השנה שעברה, קאדל אוואנס, יותר מארבע דקות אחרי המוביל הכללי, בראדלי וויגינס, ואיבד גם את הסיכוי התיאורי לעקוף אותו.

בקטע עצמו, שיצא מהעיר פו ולאחר 197 קילומטרים, בהם שתי עליות מקטגורית העל ועוד שתיים מדרגת הקושי הראשונה, ניצח תומס ווקלר הצרפתי בזמן של 5:35:02 שעות.

בעקבות הניצחון והפריצות הרבות בעליות, תפס ווקלר גם את החולצה המנוקדת ועלה לראש טבלת המטפסים, בפער של ארבע נקודות מקסיאקוף פרדריק.

וויגינס, שהגיע במקום ה-12 שמר על החולצה הצהובה ועל הפער ממתחריו העיקריים, וינצ'נצו ניבאלי וכריסטופר פרום. כעת נראה שהאיטלקי וחברו לקבוצת סקיי הם היחידים שעוד יכולים להפריע לבריטי לעמוד בראש הפודיום בפאריס.

הסמים הממריצים ממשיכים לשחק תפקיד מרכזי במירוץ ולאחר שרמי די גרגוריו הושעה ביום המנוחה הראשון, חזרה גם בדיקתו של אחד מהרוכבים המוכרים ביותר בעולם, פרנק שלק, חיובית וגם הוא סיים את דרכו בגרסה ה-99 של הטור דה פראנס.

פרנק שלק, עוד אחד שנפל בעקבות הסמים הממריצים (GettyImages)
פרנק שלק, עוד אחד שנפל בעקבות הסמים הממריצים (GettyImages)
 

גם בקטע ה-17 ימשיכו הרוכבים לטפס ולאחר שיצאו מבנייאר דה לושון, יעברו 143.5 קילומטרים, בהם חמש עליות מסומנות. הראשונה, 'הקול דה מנטה', 9.3 קילומטרים בשיפוע ממוצע של 9.1%, תקדים שתי עליות בינוניות ואת 'הפור דה באל', 12 קילומטרים בשיפוע ממוצע של 7.7%. לאחר מכן יטפסו הרוכבים עוד 15 קילומטרים בשיפוע מתון יחסית, יעברו ירידה קצרה ויסיימו באתר ספורט החורף, פראגוד, לאחר קילומטרים אחרונים קשים ותלולים.

איזה נוף, לנו נותר רק לקנא (רויטרס)
איזה נוף, לנו נותר רק לקנא (רויטרס)
 

צמרת הדירוג לאחר הקטע ה-16 של המירוץ:
בראדלי וויגינס – 74:15:32 שעות.
כריסטופר פרום - 74:17:35 שעות.
וינצ'נצו ניבאלי – 74:17:55 שעות.
יורגן ואן דאן ביורק - 74:21:18 שעות.
היימאר זובלדיה - 74:22:45 שעות.
 

אסור לפספס
נגןבבית בהולנד: צ'רון שרי בנה מגרש כדורגל
מגרש הכדורגל של טיירון שרי בבית בהולנד
נגןמיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
מיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
נגןבנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
בנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
נגןספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
ספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
/* LAST / NEXT ROUNDs */