יום שני, 08.07.2024 שעה 09:59

ד"ר כריס ומר רונאלדו: מי את נבחרת פורטוגל?

הג'ל של CR7 או היכולת האדירה, המחסור בחלוץ מול הסגל המדהים והרעב הגדול לתואר מול הבעיה במוקדמות. נק' התורפה מול אלה החזקות, מי יגיע לר"ג?

|
רונאלדו ואלבש באוויר, בקרוב בר
רונאלדו ואלבש באוויר, בקרוב בר"ג (יוסי ציפקיס)

קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014 בברזיל מתקרב אלינו בצעדי ענק והגיע הזמן להעיף מבט מקרוב על יריבותינו המרות מבית 6. הראשונה והחזקה ביותר היא כמובן נבחרת פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו האיום ולואיס נאני, שעם כל הכבוד, גם לה יש את החולשות שלה. האם אפשר לחלום על נקודות מול הסלסאו האימתניים או שחניכיו של פאולו בנטו ישאירו אבק לכחולים לבנים של גוטמן?

נקודות תורפה: קודם כל, הג'ל של כריסטיאנו
אין עוררין לגבי זהותו של הכוכב הגדול של פורטוגל. יסלחו לי נאני, פפה, קואנטראו וז'ואאו מוטיניו, כולם יודעים שהכוכב הגדול של ריאל מדריד הוא רמה אחת לפחות מעל שאר חבריו באדום וכאן בעצם הבעיה המרכזית של הנבחרת. בדיוק כמו שכריסטאנו אוהב להתעסק בגופו החטוב והתסרוקת הנוצצת, כך גם התקשורת העולמית, האוהדים, יריביו ולעיתים תכופות גם חבריו.

הבנתם מה נקודות החולשה של פורטוגל? זה הזמן לנצל את זה לטובת נבחרת ישראל. רשמו לנו עידוד מקורי ואולי תזכו במנוי זוגי למשחקי נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל. לחצו כאן >>

לא צריך ללכת רחוק מדי כדי לבחון את נקודת התורפה המרכזית בקרב חניכיו של פאולו בנטו. רק ביורו האחרון היו עסוקים הסלסאו בלכבות את השריפות בין רונאלדו לנאני יותר מאשר באימונים טקטיים, לאחר שקשר יונייטד העיז להצהיר בתקשורת כי כריסטיאנו הוא לא הכוכב היחיד בנבחרת.

חלוץ ריאל נעלב ופתח בברוגז שנמשך גם בירידה זועפת לחדרי ההלבשה אחרי המשחק מול גרמניה, פעולה שגרמה למריבה נוספת עם בנטו.

נאני ורונאלדו. לא בהכרח חברים (רויטרס)
נאני ורונאלדו. לא בהכרח חברים (רויטרס)
 

גם בלי הסכסוכים הילדותיים עם עמיתיו לנבחרת, מושך CR7 אחריו מספיק אש. החל מאובססיביות לענות לעיתונאים השונים שגם מסי כשל בקופה אמריקה ועד לחברתו הדוגמנית שיצאה לשופינג מטורף בזמן שכריס בכלל נמצא על כר הדשא. נדמה כי כל עניין קטן שקשור לסופרסטאר הפורטוגלי פשוט מוציא את נבחרתו מאיזון.

הגעגועים לאוסביו, העמדה החסרה אצל הפורטוגלים
נקודת תורפה נוספת שיכולה להכשיל את הפורטוגלים ולתת לגוטמן קצת תקווה היא העובדה שכבר תקופה ארוכה מאוד אין להם חלוץ חוד אמיתי מהטופ קלאס. בלי לזלזל בחלוצים כמו ז'אאו פינטו, פאולטה, נונו גומש, סימאו, הוגו אלמיידה והלדר פושטיגה, שלבשו את המדים האדומים ירוקים בשני העשורים האחרונים, נבחרת בקנה מידה של פורטוגל חייבת מספר 9 אימתני שיסחוף אותם למחוזות חדשים. חלוץ כדוגמת אוסביו.

אוסביו ופיגו, לחלוץ עוד לא נמצא מחליף ראוי
אוסביו ופיגו, לחלוץ עוד לא נמצא מחליף ראוי
 

היהלום השחור ששיחק בשנות ה-60 וה-70 כבש 41 שערים ב-64 משחקים בינלאומיים ועד היום נחשב לאחד החלוצים הגדולים ביותר שידע עולם הכדורגל. מאז פרישתו הצמיחה המדינה מדרום מערב אירופה כוכבים ענקיים כגון לואיס פיגו, רוי קושטה וכמובן רונאלדו אך לצערם חלוץ חוד טבעי שיחורר רשתות ברגעי האמת עוד לא קם מאז אוסביו האגדי.

הבעיה במוקדמות, אולי גם הפעם?
נקודת התורפה השלישית של הסלסאו היא הבעיה המנטאלית שצצה דווקא בטורנירי המוקדמות. במוקדמות יורו 2008 היו אלה חניכיו של פליפה סקולארי שעלו בקושי רב רק מחזור לסיום לאחר שסיימו במקום השני אחרי פולין.

דנמרק חוגגת על חשבון הפורטוגלים, אולי גם אנחנו (רויטרס)
דנמרק חוגגת על חשבון הפורטוגלים, אולי גם אנחנו (רויטרס)
 

גם במוקדמות מונדיאל 2010 חניכיו של קרלוס קירוש נכשלו בהשגת המקום הראשון אחרי שסיימו במקום השני אחרי דנמרק ונשלחו למשחקי הפלייאוף מול בוסניה אותם עברו בהצלחה. במוקדמות היורו האחרון היו אלו פעם נוספת הדנים שסיימו בראש הבית על חשבון פורטוגל ושלחו אותם להתגבר פעם נוספת על הבוסנים במשחקי ההכרעה.

תורידו את החיוך: זהירות, פורטוגלי רעב
עד עכשיו נגענו בנקודות שיכולות לסכן את רונאלדו וחבריו. כעת הגיע הזמן לגעת בנקודות החזקות של הנבחרת הנפלאה. אם תבחנו את כל מעצמות הכדורגל העולמיות תגלו כי פורטוגל היא הנבחרת היחידה שמעולם לא זכתה בתואר משמעותי. למרות שהסלסאו עוד לא הרימו את גביע העולם או את גביע היורו, נדמה כי בכל פעם הם עושים עוד צעד בכיוון.

רונאלדו פותח פה, הוא וחבריו רעבים רעבים (רויטרס)
רונאלדו פותח פה, הוא וחבריו רעבים רעבים (רויטרס)
 

ביורו 2000 הגיעה הנבחרת הפורטוגלית לשלב חצי הגמר ונעצרה בעקבות פנדל מפוקפק של זינאדין זידאן בדקה ה-117. כעבור 4 שנים פיגו וחבריו כשלו רק במעמד הגמר כשהפסידו במפתיע לנבחרת יוון במגרש הביתי בליסבון. גם במונדיאל 2006 העפילו הפורטוגלים לארבע האחרונות, אך שוב פגשו את זיזו שכבש בכדור עונשין מ-11 מטרים והדיח אותם רגע לפני משחק הגמר.

מעל כל ההדחות הכואבות אין כל ספק כי ההדחה בטורניר היורו האחרון מול האויבת המרה, ספרד, בדו קרב הפנדלים היה הנורא מכולם. נראה כי בכל טורניר רעבם של הסלסאו גובר ואל תתפלאו אם במונדיאל הבא בברזיל יהיה זה CR7 שיניף גביע היסטורי לזכות נבחרתו.

לופז ונאני, יצליחו להגיע למקום הראשון בבית סוף סוף?  (רויטרס)
לופז ונאני, יצליחו להגיע למקום הראשון בבית סוף סוף? (רויטרס)
 

בגלל הסגל: פפה הנהג, מוטיניו, מיירלש ונאני המנוע
מלבד הרעב לגביע האבוד נראה כי הסגל הנוכחי של בנטו מאפיל אפילו על דור הזהב המפורסם של פיגו קושטה ודקו, כשכמעט בכל עמדה במגרש יש לפורטוגלים שחקן מוביל מהקבוצות הטובות ביבשת. את ההגנה מוליך כמובן פפה, שלמרות אופיו השנוי במחלוקת הראה לנו העונה במדריד כי הוא ללא ספק אחד הבלמים הטובים בעולם. תוסיפו לכך את חברו לבלאנקוס, קואנטראו, ואת ז'ואאו פריירה מולנסיה ותקבלו חולייה אחורית מהטובות באירופה.

פפה מוביל חגיגה פורטוגלית, העוגן במרכז ההגנה האימתנית (GettyImages)
פפה מוביל חגיגה פורטוגלית, העוגן במרכז ההגנה האימתנית (GettyImages)
 

בקישור הסלסאו ניתן למצוא את ז'ואאו מוטיניו, אחד המלפפונים החמים והיקרים בימים אלו, שבוודאי יחתום בקבוצה גדולה עד תחילת העונה, את הגרזן המקועקע, ראול מיירלש, שהיה אחד הגורמים המשמעותיים בזכייתה של צ'לסי בליגת האלופות בעונה החולפת וכמובן את נאני האדיר.

נאני בורח מאלבה, חלק מסגל לא יאומן לנבחרת פורטוגל (יוסי ציפקיס)
נאני בורח מאלבה, חלק מסגל לא יאומן לנבחרת פורטוגל (יוסי ציפקיס)
 

התחיל ולכן יסיים: רואלנדו מעל כולם
עם כל הכבוד לכוכבים הנוצצים, כולם יודעים שגבוה מעל כולם נמצא לו כריסטיאנו רונאלדו, CR7 בשבילכם. תאהבו אותו או תשנאו אותו, אי אפשר להתווכח עם העובדה כי הוא אחד השחקנים הגדולים ביותר שידע הכדורגל מאז ומעולם. נכון שלפעמים הפוזה והאובססיביות להוכיח כי הוא ברמתו של מסי עולה על העצבים, אך בסופו של יום, בדומה ליריבו הפרעוש, כריסטיאנו הוא פשוט עילוי.

מיגל מודה לרונאלדו, לכולם ברור מי הגדול מכולם (רויטרס)
מיגל מודה לרונאלדו, לכולם ברור מי הגדול מכולם (רויטרס)
 

ביורו האחרון הוכיח לנו הגלדיאטור ממדריד כמה הוא גדול גם במדים הלאומיים. אחרי שחטף מטר ביקורות לאחר ההפסד במשחק הפתיחה מול גרמניה והיכולת האיומה מול דנמרק במשחק השני, הוא פשוט לקח את הסלסאו על גבו עד לחצי הגמר עם צמד מול הולנד ושער ניצחון מול צ'כיה ברבע.

בניון, עוד לא פגש מישהו בסדר גודל של רונאלדנו בר&qout;ג (יוסי ציפקיס)
בניון, עוד לא פגש מישהו בסדר גודל של רונאלדו בר"ג (יוסי ציפקיס)
 

לא זכור מתי הגיע למשחק רשמי בארצנו הקטנטנה כוכב בקנה מידה כמו הקפטן הפורטוגלי. נכון, הוא לא הילד הטוב והצנוע שכולנו אוהבים, אך כל עוד כריסטאנו בשטח, לחניכיו של גוטמן ושאר יריבותיה של הסלסאו יש הרבה מאוד סיבות לדאגה (לא באמת חשבתם שאכתוב 'במתח' נכון?).

הבנתם מה נקודות החולשה של פורטוגל? זה הזמן לנצל את זה לטובת נבחרת ישראל. רשמו לנו עידוד מקורי ואולי תזכו במנוי זוגי למשחקי נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל. לחצו כאן >>

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */