מערכת ONE
|

חנות המזכרות של מנצ´סטר יונייטד (רויטרס)
בימים שבהם כלכלות העולם עוברות טלטלות רבות בעקבות המיתון העולמי ישנו מותג אחד שמהווה אי של יציבות כלכלית בתוך כל הכאוס העולמי הזה. לא מדובר בעוד חברת נפט עשירה או לחילופין ענקית תקשורת כזו או אחרת. המגזין הכלכלי היוקרתי 'פורבס' קבע: מנצ'סטר יונייטד הוא מותג הספורט הרווחי והיציב ביותר.
המגזין שדירג את קבוצות הספורט השונות בעולם החל מכדורגל ועד לפוטבול, קבע שהשדים האדומים הם במקום הראשון בדירוג הכלכלי מכיוון ששווי הקבוצה זינק מ-1.8 מיליארד דולר בשנה שעברה, לסכום בלתי יאמן של 2.23 מיליארד השנה.
אחת הסיבות לכך מעבר למכירת מוצרים נלווים כגון חולצות, דגלים ולמעשה כל דבר שאפשר להטביע עליו את הלוגו של מנצ'סטר יונייטד, היא העובדה שתומכים בקבוצה ספונסרים מרשימים כגון חברת הביטוח AON שמעבירה למועדון 19.8 מיליון ליש"ט מדי שנה עד לשנת 2014, כמו גם חברת המשלוחים DHL שתורמת את חלקה בסכום של 40 מיליון ליש"ט.
 |
אלופת אירופה צ'לסי. מסתבר שהיא לא 'שווה' הרבה (רויטרס) |
|
|
רק לשם השוואה אלופת ספרד ריאל מדריד המדורגת שנייה, מוערכת ב-1.88 מילארד 'בלבד'. ברשימת 50 הקבוצות ששווים יחד נאמד בכ-53 מילארד דולר, ניתן גם למצוא את ארסנל שמודרגת במקום העשירי, ואילו הנמסיס של הבלאנקוס, ברצלונה מדורגת במקום ה-8. אלופת אירופה, צ'לסי מדורגת רק במקום ה-45.