יום שישי, 05.07.2024 שעה 06:58
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

מכבי הגיעה ללה מאנגה, התקשורת הביעה עניין

הצהובים נמצאים בספרד יחד עם לבאנטה וגראנדה. ראדי: "אין פחד מהמילה אליפות". קרלוס: "הגעתי לקבוצה גדולה". דיווח: שיחות בין אסקודה לבשיקטאש

|
שחקני מכבי באימון בספרד (אתרה הרשמי של מכבי)
שחקני מכבי באימון בספרד (אתרה הרשמי של מכבי)

מכבי תל אביב החלה את מחנה האימונים לקראת עונת 2012/13 כשערכה אימון ראשון על אדמת ספרד במתקן האימונים ב-'לה מנגה'. לאחר שאת רוב היום בילתה הקבוצה בדרכה מתל אביב לדרום ספרד והגיעה למקום רק לפנות בוקר, קיימו השחקנים אימון שכלל בעיקר תרגילי ריצה ומתיחות ללא כדור.

במתקן האימונים ובמגרשים הסמוכים קבוצות לבאנטה וגרנאדה מהליגה הספרדית עורכות גם הן את אימוני טרום העונה שלהן, כמו גם קבוצות ממחלקת הנוער של ריאל מדריד. התקשורת הספרדית שנכחה במקום על מנת לסקר את אימוניהן של הקבוצות הספרדיות הביעה עניין גם במכבי והתמקדו בעיקר באוסקר גארסיה ובשאר חברי הצוות.

לקראת סיום האימון הגיע מאמן לבאנטה חוזה איגנסיו מרטינס ושוחח עם ג'ורדי קרויף ואוסקר.

ראדי: "סגרתי מעגל"
בשביל שני שחקנים, מחנה האימונים צפוי להיות מקום בו יכירו באופן יותר אינטימי את חבריהם החדשים לקבוצה - מהראן ראדי וקרלוס גארסיה. "עבורי זו סגירת מעגל", הודה ראדי שאחרי 11 שנים חזר ללבוש את החולצה של המועדון בו עשה את הצעדים הראשונים בכדורגל המקצועני. "אין שמח ממני שג'ורדי קרויף בחר בי מהישראלים להצטרף לקבוצה. האם זה שונה מסכנין? מכבי זה מועדון גדול ואין צורך להשוות. אני שמח להיות חלק מהמערכת ומקווה להיות חלק משפיע".

מהראן ראדי: לא מפחד מהמילה אליפות

בניגוד לראדי, שעבורו לא מדובר רק בקפיצת מדרגה אלא גם התקדמות בפן המקצועי והכלכלי, עבור הבלם הספרדי, גארסיה, מדובר בהזדמנות להכיר משהו חדש: “לפני שהגעתי שמעתי שמכבי זה מועדון גדול", אמר גארסיה, “עכשיו אני בטוח בזה".

גארסיה, ששיחק בקריירה שלו מול ברצלונה וריאל מדריד ובשבע השנים האחרונות פתח כמעט בכל משחקיה של אלמריה גם בליגה הראשונה ובליגה השנייה, מודה שההחלטה להגיע למכבי לא הייתה כל כך פשוטה כשמי שקיבל הרבה קרדיט לכך הוא המנהל הספורטיבי, ג'ורדי קרויף:

קרויף ואוסקר עם מאמן לבאנטה (ONE)
קרויף ואוסקר עם מאמן לבאנטה, חוזה איגנסיו מרטינס (הרשמי של מכבי ת"א)
 

"הגעתי למכבי בגלל ג'ורדי. בשבילי זו הייתה הזדמנות לאתגר חדש. אנחנו קבוצה גדולה ואי אפשר לסמן מטרות כבר עכשיו. נפתח את האימונים ונראה איך ממשיכים הלאה". על הצוות המקצועי הספרדי הוסיף גארסיה: “יש לנו צוות מקצועי גדול".

גם ראדי מודה שאי אפשר כעת לדבר על אליפות למרות שהוא יודע שזו המטרה: “כל החיים שלי אני מציב לעצמי יעדים ועובד קשה כדי להשיג אותם. יש לנו צוות מקצועי שנותן לנו את כל התנאים להצליח. כל החגיגות שהיו ה עד עכשיו, שבאופן אישי ריגשו אותי, הייתי מעדיף לראות את אותם אוהדים שמחים גם במאי. אני לא אחד שיוצא בהצהרות על אליפות. זה לא כי אני מפחד לומר אליפות, אלא בגלל שצריך לראות איך מתפתחים העניינים".

אוסקר מתדרך את חניכיו החדשים (הרשמי של מכבי ת&qout;א)
אוסקר מתדרך את חניכיו החדשים (הרשמי של מכבי ת"א)
 

העובדה שאת הצהובים מאמן צוות מקצועי ספרדי ובראשו המאמן מקטאלוניה, אוסקר גארסיה, הובילו ללא מעט ציפיות לראות את הקבוצה משחקת את משחק הטיקי טאקה הספרדי: “זו מילה גדולה מדי לומר שנשחק כמו ברצלונה או נבחרת ספרד", הבהיר גארסיה, שהודה שיש לא מעט עבודה לו ולחבריו: "בספרד כולם מכירים את הקבוצות רק על פי המשחקים, אבל יש הרבה עבודה שעושים גם במועדונים עצמם במהלך השבוע. מוקדם מדי לשאול מה צריך לשנות במכבי".

גארסיה המשיך: "בישראל יש לא מעט שחקנים טכניים וכישרוניים עם הכדור שמסמנים את המטרה רק להבקיע. בספרד זה שונה. בספרד מתעסקים קודם כל במשחק הקבוצתי. כל שחקן הגנה משחק גם התקפה וכל שחקן הגנה עושה גם התקפה. על המגרש אנחנו קבוצה וצריכים לשחק כקבוצה. בכל הקשור לטכניקה אין בכלל ספק שיש שחקנים ישראליים טכניים מאוד, בכל הקשור לטקטיקה תמיד אפשר ללמוד".

התקשורת הספרדית מתעניינת בפרוייקט החדש (אתרה הרשמי של מכבי)
התקשורת הספרדית מתעניינת בפרוייקט החדש (אתרה הרשמי של מכבי)
 

ראדי הוסיף: “יש לנו צוות אירופאי עם מנטליות שונה. שיטת העבודה שלהם עוד לא נראתה כמותה בארץ. הם עובדים נקודתית עם כל שחקן ויודעים בדיוק מה צריך לעשות כדי לשפר לו את נקודות התרופה".

ומה בנוגע לבעיות השפה? נראה שלשניים זה לא ממש מפריע: “יש לנו מישהו שמתרגם ושחקנים שמתרגמים. אני באופן אישי לא חושב שיש בעיה של השפה. מעבר לזה נראה שהם לומדים קצת עברית ככה שהשפה לא תהיה מכשול", ביטל ראדי את החששות.

רוברטו קולאוטי. על תקן המתורגמן (יניב גונן)
רוברטו קולאוטי. על תקן המתורגמן (יניב גונן)
 

גארסיה הסכים עם הקשר, כשבמרבית האימונים הוא התחבר עם רוברטו קולאוטי וגל אלברמן שמדברים את השפה: "בעברית אני יודע אולי שש מילים, אבל יש לא מעט אנשים במועדון שמדברים ספרדית ככה שזה עוזר לי מאוד. גם זה שהצוות המקצועי הוא ספרדי בהחלט תורם".

דיווחים בטורקיה:השיחות בין אסקודה לבשיקטאש חיוביות
במכבי מעוניינים להשלים את מרבית הרכש כבר במהלך מחנה האימונים ואחד השחקנים שבמועדון ממתינים להחלטה הסופית שלו הוא הבלם הצרפתי של סביליה, ז''וליין אסקודה, שכפי שפורסם לראשונה ב-ONE, היה אחד מהמועמדים הבולטים להצטרף לקו ההגנה של הצהובים במידה ויסכם את תנאיו, כך על פי גורמים בספרד.

פברגאס מול אסקודה (GettyImages)
פברגאס מול אסקודה. החלטה בימים הקרובים (GettyImages)
 

על פי אותם גורמים ההחלטה על אסקודה תתקבל בימים הקרובים, כשכעת הוצעו לו סכומי כסף גבוהים יותר מהטורקים. כך או כך, נראה שלמנהל הספורטיבי יש עוד מספר מצומצם מאוד של מועמדים ואם אסקודה יחליט להצטרף בסופו של דבר לטורקים, ינסו במכבי למצות את שאר השמות.

נושא האריס מדוניאנין ממשיך להעסיק את תקשורת הסרבית שמספרת על כוונה של ורדר ברמן לפנות באופן רשמי לראשי מכבי בנוגע לרכישת הקשר הבוסני-הולנדי. מדוניאנין לא המריא עם הקבוצה למחנה ולא צפוי להיות חלק מהמועדון שכעת ממתין להתפתחויות בנוגע למכירתו.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */