יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:02

שיבק: יש לנו בעיה באיתור שחקנים גבוהים ואימון

הערב בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן נבחרת ישראל על ההכנות לאל' אירופה. משה הראל: "שלא נקבל גול מטביב בדקה ה-90"

|
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-102FM

אופירה אסייג ופיני גרשון הגישו לכם את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

שירזי: ידין, תמוז וקנדה ייצאו כולם לשחק בחו"ל
בתוכנית הערב עסקנו בקבוצה הכי מסקרנת של הקיץ בכדורגל הישראלי - הפועל תל אביב. על רקע סאגת טל בן חיים, ממשיכים האדומים לחשוב על חיזוק כאשר הקשר הברזילאי, ז'ואאו ויקטור ממיורקה, סיכם בהפועל, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE. בתוך כך, אביחי ידין, טוטו תמוז ועומרי קנדה לא ייצאו עם האדומים למחנה האימון וצפויים לעזוב. דיברנו עם מאמן הקבוצה, ניצן שירזי.

ניצן שירזי: "לאביחי וטוטו וקנדה יש חוזה לעוד עונה, במהלך התקופה האחרונה הייתה אי הבנה עם הסוכן שלהם שהם יחפשו את מזלם בחו"ל במטרה להרוויח שם כסף יותר גדול, הסיבה השנייה היא שזו שנה אחרונה שלהם בחוזה ועדיף למועדון למכור אותם".

ידין. רוצה לצאת לחו&qout;ל (יוסי ציפקיס)
ידין. רוצה לצאת לחו"ל (יוסי ציפקיס)
 

"לא מדובר בעניין חברתי, זה מרכיב מקצועי וכלכלי, הם לא עשו שום בעיות. הבעיות של שנה שעברה הן כבר לא רלוונטיות. אני לא מליץ יושר של אף אחד מהם, ההבנה איתם ועם סוכניהם היא שהם אמורים למצוא את מקומם מעבר לים, מן הראוי ששחקנים שיהיו איתנו יקבלו את תשומת הלב, אני מאחל להם למצוא קבוצה באירופה, אני אומר ששלושתם ייצאו".

"טוטו וידין זה רונן קצב, לא יודע מי הסוכן של קנדה. אני שלם עם השחרור שלהם כי זה צורך של הפועל לשחרר אותם, אין עוררין על היכולת שלהם. זה לא בא ממקום של הודעה מפתיעה, הם ידעו שזה עלול לקרות. הכסף מהמכירה שלהם יילך לשחקנים חדשים, הבעלים החדשים עושים ימים כלילות להעמיד תקציב ראוי. אני מדבר עם אמיר ליובין, יש גם את פרופסור ניב למקרה הצורך".

טוטו תמוז. גם הוא רוצה לנסות את מזלו בחו&qout;ל (יוסי ציפקיס)
טוטו תמוז. גם הוא רוצה לנסות את מזלו בחו"ל (יוסי ציפקיס)
 

"מיסוי של שחקן זר זה לא כמו שחקן ישראלי, ויקטור ממיורקה רק סיכם אבל זו תהיה החתמה ראויה. הרבה זמן לא חיכיתי לדבר שיקרה כמו שאני מחכה שטל בן חיים יחתום. הוא גם רוצה להיות חלק מהפועל, זה אינטרס משותף. ברק יצחקי לא קשור לבן חיים, מאמנים תמיד רוצים עוד שחקנים. אנחנו הולכים על כל התארים, אבל נוכל להציב יעדים רק שהסגל יהיה מוכן".

משה הראל: רק שלא נחטוף גול מטביב בדקה ה-90
דיברנו גם עם חבר ההנהלה לשעבר בהפועל ת"א ואח של מוני הראל, משה הראל.

איך זה להיות מחוץ להפועל?
"עדיף להיות ביציע אבל צריך שנה אחת חופש. מלים יפות כאלה או אחרות לא יתארו את מה שעבר על הפועל בשנה האחרונה. בהפועל הקהל הוא דבר יותר מחשוב - הוא הלב, הליבה. אנחנו רואים את התוצאות היום ומקווים שזה הולך למקום חיובי. אני לא שמח לאידו של טביב, הפועל זה הדבר החשוב, מוני הראל או חיים רמון זה פחות חשוב".

מוני ומשה הראל (משה חרמון)
מוני ומשה הראל. לא שמח לאישו של טביב (משה חרמון)
 

איך היית מסכם את תקופת טביב?
"אין לי הגדרות, אלי טביב עדיין בעל הבית של הפועל. אני להבדיל מכולם יש לי הרבה סבלנות, אני אוהב להמתין בשקט, גם בדקה ה-90 אפשר לספוג גול. אני לא יודע כלום מאז יולי 2011 כולל עד היום. עוד לא ראיתי חוזה, אף אחד לא ראה שום דבר, אומרים שזה עניין של ימים ואז נהיה חכמים יותר".

מי עומד מאחורי רמון?
"אמיר ליובין אמר שגם הוא לא יודע, אז מי אני שיידע".

לא התייעצו איתכם?
"יש פה עסקה שנרקחה על ידי אנשים מצוינים שהיה להם הקשר עם טביב, רב הנעלם על הגלוי כרגע".

חיים רמון. עוד לא ידוע מי עומד מאחוריו (חגי ניזרי)
חיים רמון. עוד לא ידוע מי עומד מאחוריו (חגי ניזרי)
 

אז איך יודעים מי נתן את הכסף?
"מאחורי חיים רמון לא עומד שום עבריין, מה שחשוב הוא שהכסף יגיע והכול יהיה בסדר. כולי תקווה שהמועדון הזה ייצא לדרך חדשה ויחזור לדפוסים של שקט תעשייתי והצלחות במגרש בלבד".

שקלתם לחזור?
"ממש לא, מוני סיים את דרכו לחלוטין בכדורגל הישראלי, הוא תרם לטעמי להפועל יותר מכל איש פרטי אי פעם, היום הדרך פתוחה בפני אנשים אחרים. הפועל יותר חשובה מכל האנשים האלה. אבא שלי בן 90, הוא לא זוכר מי היה הבעלים לפני 40 שנה וזה גם לא חשוב, הוא יודע מה הצבע של החולצה וזה מה שחשוב. מי שמכתיב את הדפוס בהפועל זה האוהדים, הם דאגו לזה שטביב ייצא, הם נתנו לו את כל האפשרויות כדי שהוא יצליח. קרה מה שקרה, ההתאמה לא הייתה מושלמת וזהו".

אלי טביב. לא הייתה איתו התאמה (עמית מצפה)
אלי טביב. לא הייתה איתו התאמה (עמית מצפה)
 

מה קרה עם ידין טמוז וקנדה?
"כאוהד, אני רואה שהביאו שחקנים אחרים, אוהד רוצה לדעת שיש קבוצה טובה זה הכול. אבל שוב פעם - לי יש סבלנות, נחכה עוד כמה ימים, אני מדבר ברמה הרוחבית, שחקן כזה או אחר לא רלוונטי, רק הצבע של החולצה נשאר זהה".

טביב שיחק אותה כלכלית - קנה בשש מיליון ומכר ב-18?
"אני מפרגן לכל מי שעשה משהו כלכלי טוב, הפועל בשביל מוני זה לא להרוויח כסף, זה מטרה זה דבקות, מוני לא מעניין אותו הכסף".

אסתי ביטון: ניר לא מאמין שהוא מתאמן טבס וטורה
המשכנו לעקוב אחרי ניר ביטון שעשוי לחתום בקרוב במנ'צסטר סיטי. לפי דיווחים צפוי קשר מ.ס. אשדוד לחתום בשורות אלופת אנגליה, כאשר בעלי הקבוצה מעיר הנמל, ג'קי בן זקן ייפגם עם ראשי הקבוצה במטרה לסגור את עסקת מעברו של השחקן. דיברנו עם אמו של השחקן, אסתי ביטון.

אסתי ביטון: "אנחנו כל השבוע ממש לחוצים ולא יודעים מה יהיה, הוא מרגיע אותנו, כל הזמן אומר אמא תפסיקי יהיה בסדר. גם הוא לא יודע מה יהיה, הוא בסה"כ ילד. הוא מספר שהוא לא מאמין איפה אני נמצא, הוא אמר לי: "אמא את מאמינה שאני מתאמן עם יאיא טורה, וטבס, ואגוארו", אפילו שהוא כבר היה שם זה עוד מוזר לו".

ביטון (GettyImages)
ביטון. לא מאמין איפה הוא נמצא (GettyImages)
 

"כדורגל זה לא משהו ארוך, צריך הרבה מזל, יש הרבה מוכשרים, זה לא תמיד יוצא, אני תמיד אמרתי קודם כל לימודים, מכל המועדון הזה כמה יהיו שחקנים. עבר את כל הבגרויות בהצלחה והכול בסדר. ניר שחכן חכם הוא יסתדר שם. אני מקווה שהוא לא יתייבש, אני מאוד מאמינה בו, לא סתם פרננדז הזמין אותו. הוא ילד שעובד קשה. הוא התחיל בתור כוכב, ובין גיל 12-14 הייתה לו איזו ירידה קלה כי הוא התחיל לגבוה, אבל אחרי זה הוא חזר לעצמו".

"לא מעדכנים אותנו מה קורה, אני לא יודעת מה ג'קי עושה שם, וגם דודו דהאן לא סיפר לנו מה קורה שם. הוא משחק עכשיו כל הזמן עם ההרכב, אבל יש עוד שחקנים בחופשה שעוד לא הגיעו. אנחנו מודים לאשדוד שנתנו לו את הבמה זה לא מובן מאליו".

שיבק: יש לנו בעיה באיתור שחקנים גבוהים ואימון
בתוכנית עסקנו כמובן גם בכדורסל ונעקוב אחרי נבחרת ישראל שהמריאה לטורניר הכנה באוקראינה לקראת מוקדמות אליפות אירופה. נשוחח גם על קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב. הצהובים החתימו את גארד הפועל חולון, מורט רוט, כמחליף ליוגב אוחיון. דיברנו עם מאמן הנבחרת, אריק שיבק.

"מקובל לצאת לטורנירי הכנה גם כשאין את הכוכבים, חשוב להריץ את תוכנית האימונים ואחרי זה יצטרפו גם השחקנים האחרים. כספי, אליהו והלפרין עוד לא כאן אבל חשוב מאוד שהנבחרת תשחק ונחווה משחקים ונתרגל את מה שאנחנו עושים באימונים".

מורן רוט (יניב גונן)
מורן רוט. הנבחרת ממשיכה בהנכות (יניב גונן)
 

"ליאור ועומרי יצטרפו בשבוע הבא לאימונים, ב-22 לחודש הם צריכים להיות בארץ ולהצטרף, אלא אם כן יהיו הפתעות, ב-NBA זה לא כזה מסודר כמו שחשבנו. לא תמיד גם הם יודעים מה קורה עם כל שחקן, אז לפעמים יש איזו שליפה, אבל אני מקווה שזה לא יקרה. אחד הדברים שלא היו מספיק טובים בשנה שעברה שהתכנסנו זו ההגנה שלנו שלא הייתה מספיק יציבה וחזקה וזה בבואה של הליגה הישראלית. לא קל לשנות הרגלים בחודש וחצי אבל אנחנו עובדים גם על המשחק המהיר".

"השנה אנחנו גם מנסים ללכת לריבאונד התקפה שהוא גם חשוב, ולשים דגש עליו, וכי יש לנו את אלכס טיוס שהוא שחקן ריבאונד התקפה פנטסטי. אני לא הסוכן של טיוס ולא אחראי איפה הוא משחק, מהרגע שהבנתי שהוא יכול לקבל אזרחות אז ניסיתי לעשות כל מה שאני יכול כדי שזה יקרה לפחות בהקשר שלי. תחילת התהליך הייתה בכלל בארה"ב, זה בכלל לא קשור לישראל, אנחנו רק קיצרנו את התהליך מקבלת ת"ז עד קבלת הדרכון, זה בדרך כלל לוקח שלושה חודשים ושרת הספורט ומשרד הפנים עזרו לנו".

אלכס טיוס. תוספת משמעותית לנבחרת (יניב גונן)
אלכס טיוס. תוספת משמעותית לנבחרת (יניב גונן)
 

"יש לנו בעיה בגידול שחקנים גבוהים ובכלל, אבל אם נהיה ספציפיים מהחודשיים שאני בארץ אני מסתכל והייתי כל יום באימונים של קדטים, נוער, עתודה, יש לנו גבוהים עם פוטנציאל לרמות הגבוהות, ואנחנו נצטרך לחשוב איך לקדם אותם. יש לנו בעיה באיתור ובאימון, אפשר לשלוח מאמנים לחו"ל להשתלם איך לעבוד עם גבוהים, כי זה חלק שהמאמן הישראלי פחות טוב בו, ואולי זה מה שנעשה, ואולי אפילו להקים נבחרת גבוהים מחדש".

"בבלגיה, לוסיין ואן קרסטן, שהוא רלף קליין שלהם, הוא בשנים האחרונות התמחה רק בתחום הזה כל קיץ. צביקה שרף הוא חבר וקופל הוא הבוס שלי, אני לא לוקח צד. קופל פנה אליי ולקחתי את התפקיד, כל מה שאני צריך וכל התמיכה אני מקבל מאבנר. יש דברים שאנחנו לא מסכימים עליהם".

אריק שיבק. &qout;קופל נתן לי את כל התמיכה&qout; (חגי ניזרי)
אריק שיבק. "קופל נתן לי את כל התמיכה" (חגי ניזרי)
 

"אבנר לא הבטיח שום דבר לעומרי, אם עומרי היה קפטן לא יודע אם הוא היה מתאמן, אני שכנעתי את קופל שיותם יהיה הקפטן, היו לנו אי הבנות על זה ושכנעתי אותו, הוא יודע לקבל דעה גם של מישהו אחר. עומרי לא כאן והוא יכול להיות כאן, מקובל עליי או לא זה לא רלוונטי, את המשכורת שלו הוא מקבל מהקבוצה שלו, ואני צריך להיות או פרגמטי או צודק ואני מעדיף להיות חכם".

דיברנו גם עם חברת הכנסת מטעם ישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, שהשיגה מיליון שקל לאקדמיה בכדורסל בווינגייט: "מודעות לספורט קיבלתי בחוץ לארץ, אני גדלתי בברית המועצות ושם ספורט זה היה הכול. בווינגייט מגדלים את הדור הבא של כדורסלנים וכדורסלניות, הספורט העממי קיבל כאן תנופה, בשביל ספורט הישגי צריך לעשות מספר שלבים, וזה אחד מהם. אשמח לעשות עוד הרבה מאוד למען הספורט הישראלי".

כמו בכל תוכנית, גם הפעם היינו עם פינת ה-WINNER שלנו, דיווחי התנועה, הגליצ'ים והרבה מוזיקה טובה.
        

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */