יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:32
ליגה סקוטית 24-25
150-145סלטיק1
153-105אברדין2
104-95גלאזגו ריינג'רס3
84-65דנדי יונייטד4
76-75מאת'רוול5
69-95דנדי6
510-85סט. מירן7
58-55היברניאן8
58-35רוס קאונטי9
38-55סט. ג'ונסטון10
212-35קילמרנוק11
19-25הארטס12
לוח משחקים
  • רוס קאונטי
  • שבת, 21/09, 17:00
  • סט. ג'ונסטון
  • סט. מירן
  • שבת, 21/09, 17:00
  • הארטס
  • אברדין
  • רביעי, 04/12, 21:45
  • סלטיק
  • דנדי
  • רביעי, 04/12, 21:45
  • מאת'רוול
  • גלאזגו ריינג'רס
  • רביעי, 04/12, 21:45
  • קילמרנוק
  • היברניאן
  • רביעי, 04/12, 21:45
  • דנדי יונייטד

נפלת חזק: כולם נפגעים מהמכה שספגה ריינג'רס

בזמן שסלטיק תפגוש את ריאל, יריבתה העירונית תשחק בכפר דייגים. איך המועדון הגיע לשפל ולמה קבוצות הליגה ייפגעו? בסרט הזה יש עוד תקווה

|
אוהד ריינג´רס מאוכזב (GettyImages)
אוהד ריינג´רס מאוכזב (GettyImages)

ב-28 ביולי תחל כנראה גלאזגו ריינג'רס את עונת 2012/13 מהליגה הרביעית בסקוטלנד מול ברצ'ין סיטי. לפני ארבע שנים הגיעו 200,000 אוהדי ריינג'רס למנצ'סטר לשבוע של גמר גביע אופ"א בין המועדון לזניט סט. פטרסבורג. ההתרסקות הכלכלית של מועדון הפאר הסקוטי היא שיעור עולמי בהתעסקות של אנשי כוח במשחק הכדורגל, באהבה של רבים מאיתנו ובהיסטוריה.

גם כשלכל אורך התהליך התקשו רבים להאמין (ועדיין מתקשים) שהתוצאה תהיה התחלה מחדש ממרתפי הכדורגל המקומי, מועדון בסדר גודל כזה הגיע למצב שבו אולי הכל מתאפס.

הכחולים מהצד הדרומי של גלאזגו מייצגים את אחד מהמוסדות הוותיקים בהיסטוריה של הכדורגל. לפני 14 חודשים נלקחה האליפות ה-54 של המועדון, שבירת השיא של ריינג'רס עצמה כקבוצה שלקחה הכי הרבה תארי אליפות מקומיים. שנה וקצת קדימה, ושלטונות המס הבריטים פירקו 140 שנים של הצלחה ספורטיבית.

העיתונאי, אראל סג"ל, תיאר זאת במסגרת מסיבת העיתונאים שזכתה לכותרת 'להיות או לא להיות' במיזם של אוהדי בית"ר להצלת הקבוצה:  גלזגו ריינג'רס הגדולה התפרקה בשבוע שעבר, אנחנו לא רוצים שזה יקרה אצלנו".

"התרגיל המסריח"
השאלה לגבי גודל החוב הכולל היא עדיין כענן מעל החוף המערבי של סקוטלנד, ולמרות זאת ההערכות מדברות על סכום מדהים של כ-140 מיליון פאונד. איך מגיעים למספרים האלו? תרגיל מס אחד קטן והכל מתפרק, כך מסתבר. הכל התנהל כשריינג'רס שמה כספים בחשבונות אמון חיצוניים, משם קיבלו שכירים של המועדון תת חשבון, אך ללא תשלום מס, שכן הכל הוכרז כהלוואה. אלא שמעולם אף אחד לא ביקש בחזרה את הכסף.

ריינג'רס הורדה לליגה ה-4 בסקוטלנד

שלטונות המס הבריטי ראו בשיטה דרך לשלם משכורות מבלי שהם ישימו יד על הכספים ועשר שנים של תשלומים הפכו ברגע אחד לחוב מס עצום. חוב שבעצם גדל לו בזמן שהמעודון לקח תארים. גביעים ואליפויות שכיום יכולים להימחק, אם שלטונות המס יפנו בנושא להתאחדות הכדורגל הסקוטית.

אוהד ריינג´רס זועק לשמיים. הרבה עבודה למועדון (רויטרס)
אוהד ריינג´רס זועק לשמיים. הרבה עבודה למועדון (רויטרס)
 

סר דייויד מארי, איל הפלדה והיזם, רצה להפוך את ריינג'רס לאחד המועדונים הגדולים בכדורגל העולמי. תוך כדי, הוא בעצם הרשה לעצמו לקנות שחקנים ולשלם סכומים על סמך הצלחות אירופיות שיחזירו את ההשקעה. בהימור הזה הוא נפל, שכן ההצלחות לא הגיעו.

תוך כדי נפילה הכריחו אותו בנקאים מקומיים למכור את המועדון (בפאונד אחד בלבד) לכונס הנכסים קרייג וויט, דבר אשר משול למכירת נשמתך לשטן, כך הסתבר.

דייויד מארי עם וולטר סמית´. &qout;היה חלום, אך גם הוא אבד&qout; (רויטרס)
דייויד מארי עם וולטר סמית´. "היה חלום, אך גם הוא אבד" (רויטרס)
 

תחת וויט, מאפריל 2011 ועד ההליכה לפירוק כעבור תשעה חודשים, לא שילמה ריינג'רס מיסים או ביטוח לאומי בסכומים כוללים של עוד 14 מיליון פאונד. בנוסף אנשים פשוט לא קיבלו כסף שמגיע להם, החל מנהג המונית ועד למועדוני כדורגל בכל אירופה.

גם ההצעה שתיבלע הגלולה על ידי אנשי הכדורגל המקומי ושריינג'רס החדשה תוכל להתחיל ממקום גבוה יותר נפסלה ביום שישי האחרון בהצבעה שבעצם שלחה את הכחולים לתחתית הבור.

סלטיק מול ריאל מדריד, ריינג'רס? מול פטרהאד
העתיד הקרוב לא חיובי, מכל הבחינות. זכויות השידור בסקוטלנד תלויות הרבה במשחק האולד-פירם בין ריינג'רס לסלטיק. היריבות רבת השנים מכניסה כספים לכדורגל ובמיוחד לגופי השידור שבזכות זה היו יכולים לשלם לכל הקבוצות בליגה כספים, סכום המוערך בכ-16 מיליון פאונד שבונים עליהם ויירד החל מהעונה הבאה.

כיאל באולד פירם. האירוע המרכזי לא יתקיים לפחות שלוש עונות (רויטרס)
כיאל באולד פירם. האירוע המרכזי לא יתקיים לפחות שלוש עונות (רויטרס)
 

בצד הירוק-לבן של האולד פירם הזה בינתיים שקטים. 125 שנה של ריקוד זועם הסתיימו להם כשנלקחה אחד היריבויות הגדולות, ההיסטוריות והאינטנסיביות ביותר בכדורגל העולמי. הירביות שמבוססת על דת, פוליטיקה ותרבות נעלמה כך נדמה, לשלוש השנים הקרובות לפחות, ובקרב המועדון בחרו עד כה בשתיקה שתסביר טוב ביותר את התגובה האמביוולנטית לנעשה.

ב-11 באוגוסט, בזמן שריינג'רס החדשה תבקר בכפר דייגים לפגוש את פטרהאד, תהיה סלטיק בצפון אמריקה למפגש מול אלופת ספרד, ריאל מדריד. בסיום סוף השבוע בסקוטלנד החלה מלחמת אזרחים של ממש בקרב אנשי הכדורגל. שישה אנשים ממנהלת הליגה המקומית נפגשו בדחיפות ובמוקד – הגדלת הפרמייר ליג והכנסתה מחדש של ריינג'רס. על פי המסתמן, חמישה מועדונים כבר הסכימו לכך.

אוזיל ורונאלדו. בזמן המפגש מול סלטיק, ריינג´רס תשחק מול פטרהאד (רויטרס)
אוזיל ורונאלדו. בזמן המפגש מול סלטיק, ריינג´רס תשחק מול פטרהאד (רויטרס)
 

כידוע, לפעמים סוף של סרט אחד הוא התחלה של סרט המשך. כפי שנכתב בהודעה של המועדון הקטן, אנן אתלטיק: "אנחנו חוששים שההחלטה להוריד את ריינג'רס לליגה הרביעית היא לא סופית". המשך יבוא...

הידיעה הוכנה בשיתוף דארן פילדס מ-FiveStar Spotrs Agency

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */