יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:17

שון דניאל נופה מהסגל, יותם הלפרין נשאר בארץ

שיבק החליט לא לקחת את שחקן חולון לטורניר ההכנה של הנבחרת באוקראינה לקראת מוק' אליפות אירופה, הגארד זקוק למנוחה. קוז'יקרו: "אין מחנאות"

|
שון דניאל. לא ייצא לאוקראינה (יניב גונן)
שון דניאל. לא ייצא לאוקראינה (יניב גונן)

נבחרת ישראל ממשיכה בהכנות למוקדמות אליפות אירופה והיום (ראשון) ערכה שני אימונים לקראת טורניר אוקראינה, שאליו תמריא מחר ובו תפגוש את המארחת בלארוס, רומניה ואוקראינה בימים שלישי עד חמישי.

הכחולים לבנים נאלצו להסתדר ללא שלושה שחקנים חשובים - יותם הלפרין הפצוע, גל מקל שסובל ממתיחה קלה בשריר התאומים וכן ללא שחקנה של מכבי תל אביב, גיא פניני, שסובל אף הוא מפציעה קלה בקרסול. בנבחרת בחרו שלא להשתמש בו לשם כך.

באימון הערב החליט המאמן אריק שיבק לקחת איתו לטורניר ההכנה באוקראינה 14 שחקנים ובעקבות כך ניפה בסופו של דבר מהסגל את שון דניאל שהתאמן עם הנבחרת בשבוע האחרון מאז פתיחת האימונים הרשמיים. מי שישאר בארץ בעקבות הפציעה הוא דווקא הקפטן יותם הלפרין שזקוק לעוד עשרה ימי מנוחה כדי לחזור לעניינים.
הסגל המורחב שייסע לאוקראינה: מורן רוט, יוגב אוחיון, יובל נעימי, גל מקל, אפיק נסים, רביב לימונד, דגן יבזורי, גיא פניני, ניצן חנוכי, אלכס טיוס, עידו קוז'יקרו, רוברט רות'בארט, אלישי כדיר ואורי קוקיה.

קוז'יקרו:גאה ללבוש את מדי הנבחרת

אימון הבוקר היה פתוח לקהל הרחב וילדי קייטנות רבים הגיעו אליו על מנת לצפות בביצועיהם של הכוכבים הישראלים. מי שהשתלט על העניינים היה דווקא המאמן, אריק שיבק, שלקח את המיקרופון ודאג לעשות סדר באולם בהדר יוסף ואף הסביר לקהל הרחב על ההתנהלות באימון ועל כל מה שקורה על הפרקט.

שחקנה הוותיק של הנבחרת, עידו קוז'יקרו, סיפר בפתיחת מסיבת העיתונאים על ההתרגשות לשוב לנבחרת ועל התפקיד שהוא הולך למלא במדים הלאומיים: "אני באופן אישי מאוד שמח להיות פה ולחזור לנבחרת, אני לא מרגיש שבאתי כקישוט או אתנחתא קומית אלא כשחקן שאמור לתרום. עבדתי מאוד קשה בקיץ כדי לבוא בכושר טוב וגם עכשיו אני ביכולת הכי טובה שאני יכול ורוצה לעזור לנבחרת".

עידו קוז´יקרו (יניב גונן)
עידו קוז´יקרו. "שמח לעזור לנבחרת" (יניב גונן)
 

"אני מאוד נהנה פה מהביחד, אין אצלנו מחנאות, אני אוהב את כל השחקנים כולל אלכס טיוס שהוא בחור יוצא מן הכלל עם גישה חיובית. זה שבוע ראשון רק, אבל מבחינה חברתית הנבחרת מחוברת ואני מקווה שזה יהיה גם על המגרש. לא משנה כמה סנטרים נביא, עדיין תהיה לנו בעיה בקו הקדמי, אין לנו את המימדים שיש ברמות הגבוהות ואפילו הבינוניות באירופה, אנחנו מחפים על זה כי יש לנו נבחרת מוכשרת. ההבדלים לא כאלה גדולים, בכל יום נתון נוכל להפסיד גם לנבחרות פחות טובות ולנצח יותר טובות ואני מקווה שנעשה את העבודה כמו שצריך".

דגן יבזורי נראה מיואש (יניב גונן)
דגן יבזורי נראה מיואש (יניב גונן)
 

על חברו לסגל הנבחרת, יניב גרין, שהחל להתאמן עם הנבחרת ונחשב לשחקן גיבוי נכון להיום אמר קוז'יקרו: "אני מאושר מאוד לראות את יניב גרין לנבחרת, גם בעיני מצבו כרגע הוא חידה כי אני לא יודע מה הוא עבר בעונה האחרונה, אבל שכהוא מפוקס והוא בכושר טוב ולנו אין את הפריבלגיה לוותר עליו, לא בהיבט המקצועי ולא בהיבט החברתי".

מורן רוט. יכול להיות רגוע מבחינת קבוצה לעונה הבאה (יניב גונן)
מורן רוט. יכול להיות רגוע מבחינת קבוצה לעונה הבאה (יניב גונן)
 

לסיום התייחס קוז'יקרו גם לחזרתו לנבחרת לאחר שנתיים של היעדרות: "היו לי המון שיחות עם אריק על החזרה לנבחרת, לפני שנה היה תהליך שאריק רצה להמשיך עם הנבחרת שכבר היתה, אבל באופן אישי אני עדיין רואה עצמי שחקן מוביל בכדורסל הישראלי וככה אני גם מתאמן, אחרי שבוע אימונים אני אומר לעצמי שאני בן 34 ועדין נותן אימונים טובים אז אולי אני יכול להמשיך עוד בנבחרת. לא היה שחקן בגיל שלי ב-20 השנים האחרונות בנבחרת וזו גאווה".

גיא פניני מקבל טיפול (יניב גונן)
גיא פניני מקבל טיפול (יניב גונן)
 

מאמן הנבחרת, אריק שיבק, סיפר בסיום אימון הבוקר על ההתקדמות בהכנות לקמפיין: "בשבוע הזה הספקנו ועשינו די הרבה דברים גם הגנתית וגם התקפית בקבוצות זה לוקח שלושה או ארבעה שבועות להגיע להספק כזה. מבחינת הרמה אנחנו צריכים עוד לתרגל עד שנגיע לרמת כימיה טובה, בנבחרות בסופו של דבר המטרה של השחקנים/מאמנים זה לעשות את המקסימום בחמישה שבועות שיש".

אלכס טיוס. גם לו יש קבוצה, אבל זו לא מכבי ת&qout;א (יניב גונן)
אלכס טיוס. גם לו יש קבוצה, אבל זו לא מכבי ת"א (יניב גונן)
 

במהלך מסיבת העיתונאים התייחס שיבק גם לעניין היעדרותם של שניים משחקני הנבחרת, ליאור אליהו ועומרי כספי, שנמצאים בימים אלה במחנה אימונים ב-NBA והחל מהערב גם בליגת הקיץ בלאס וגאס: "עומרי וליאור נמצאים בווגאס, הם מתאמנים ואנחנו בקשר עם שניהם, הם נותנים לי מידע על מצבם ועל מה שהם עושים כך שכשהם ינחתו פה מבחינת כושר משחק לא תהיה בעיה ואז יהיו לנו כמה ימים להדביק אותם לקבוצה. הם שחקנים ברמה אינטליגנטית גבוהה. צריך לשחק ביחד וכמה ימים לאחר מכן אנחנו נוסעים לטורניר באוסטריה".

אריק שיבק מסביר ליובל נעימי (יניב גונן)
אריק שיבק מסביר ליובל נעימי (יניב גונן)
 

על מצבת הפצועים למיניהם אמר המאמן הלאומי: "עם יותם אנחנו פשוט מחכים את ה-12 יום הנוספים כדי לראות מה קורה, הוא עובר טיפולים ואימוני כושר כדי לשמור על כושר אירובי. לגל מקל היתה מתיחה בתאומים והחלטנו לא לקחת סיכון ולכן הוא נח באימון הבוקר. פניני עיקם את הקרסול קצת לפני תחילת האימונים אז אנחנו שומרים עליו ועד שיגיעו השחקנים האחרים לגיא יהיה תפקיד מרכזי בקבוצה ולכן אנחנו צריכים לשמור אותו רענן לקראת הטורניר. נתתי לשחקנים של מכבי אקסטרות נוספות, זה לא סוד שהיתה להם עונה ארוכה".

יותם הלפרין וגל מקל צופים באימון מהצד (יניב גונן)
יותם הלפרין וגל מקל צופים באימון מהצד (יניב גונן)
 

עוד הוסיף שיבק: "היריבות בטורניר הראשון לא מעניינות, אנחנו נוסעים במטרה לחזור טובים יותר בעוד ארבעה ימים, בעיקר בנושא של כימיה ותיאומים בהגנה ובהתקפה, בתזמונים של התרגילים. נכון להיום ליאור צפוי להגיע בזמן, אבל כבר נתקלתי באירועים בלתי צפויים שמגיעים כאשר נמצאים שם".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */