יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:25
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

צביקה ליבר: קופל ואנשיו מפחדים מסיעת עוז

יו"ר נתניה מתפוצץ עקב המצב בכדורסל הישראלי: "בז לאנשים שחושבים על תפקידים בעתיד, יושבי הראש יעשו חשבון נפש וילכו איתי. די לקדם קומבינות"

|
צביקה ליבר. הגיעו מים עד נפש (יניב גונן)
צביקה ליבר. הגיעו מים עד נפש (יניב גונן)

איגוד הכדורסל עובר את הקיץ הסוער בתולדותיו והכל בשל המאבק הסוער על ראשות האיגוד בין היו"ר הזמני המכהן, אבנר קופל, למאמן הנבחרת הלאומית לשעבר, צביקה שרף וסיעת עוז, שעד הקיץ הנוכחי כלל לא הייתה מוכרת לחובבי הכדורסל הישראלי.

ההפיכה באיגוד הכדורסל בחודש ינואר האחרון, אשר גרמה לעזיבתו של היו"ר האחרון, שי שני, נולדה ע"י מהלך שבו כל הסיעות באיגוד חברו לקופל. הסיעות הותירו לא מעט סימני שאלה לא ברורים כשהגדול מכולם הוא למה התאגדו ראשי הפועל, מכבי ובית"ר והחליטו לתמוך יחדיו באבנר קופל?

כמעט כל הסיעות עשו את אותו הדבר. כל הסיעות מלבד אחת - סיעת עוז המדוברת, שהחליטה להיאבק בכל הכוח למען שינוי שיטת הבחירות שהונהגה ולאפשר למנהיגם, צביקה שרף, להתמודד מול אבנר קופל על תפקיד ראשות האיגוד. 

מלבד שרף, סיעת עוז מורכבת בין היתר מאנשים המוכרים לחובבי הכדורסל כדוגמת שאול אייזנברג, אורנה אוסטפלד ויו"ר ברק נתניה, צביקה ליבר, אשר הוא היו"ר היחידי בליגת העל שתומך בגלוי במועמדותו של שרף. בראיון ל-ONE סיפר ליבר על הסיבות שבגינן החליט לתמוך דווקא בשרף וטוען כי הוא התקווה הגדולה של הכדורסל הישראלי.

"40 שנה לא היו בחירות אמיתיות באיגוד הכדורסל". טען ליבר והסביר את שיטת ייפויי הכוח שבוטלה לאחרונה בהחלטת ראש רשות התאגידים ורשם העמותות, עו"ד אלון בכר וזאת בעקבות העתירה של שרף וסיעת עוז: "עד היום בבחירות, נציג המרכז היה מגיע לאגודה עם טופס מוכן שבו כתוב שהאגודה מסמיכה את נציג המרכז לבחור בשבילה. לנציג האגודה לא היה שום שיקול דעת להפעיל במהלך הזה. אם הוא היה מתנגד מיד היו מפעילים עליו סנקציות כי למרכזים יש את כל הכוח ולא הייתה ברירה אלא לחתום. היום המרכזים לא יכולים להחתים שום אדם. האגודה חייבת לשלוח מישהו לקלפי ופה המהלך הגדול. זה הצעד הראשון לחיסול המרכזים. האגודות רוצות את הכוח אצלהם ולא המרכזים כי הם חיות את הכדורסל בשטח ולא המרכזים שחיים במשרדים. זאת הזדמנות לשנות את הכדורסל. עכשיו זה בידיים שלהם והם צריכים להבין את זה. זאת הזדמנות ראשונה להשפיע על ניהול הכדורסל". 

 
 אני בז לכל האנשים האלה שחושבים על מה שיהיה מחר אם הם לא ייבחרו ולא מעיזים להגיד את דעתם. לאנשים כאלה אין מה לחפש בציבוריות 
 
 
 

מה הסיבה לכל המהומה סביב הבחירות?
"אני חושב שפה נפרצו כבר כל הגבולות, כי הרי סה"כ מדובר בהתמודדות דמוקרטית ובמדינה דמוקרטית ולא היה קורה שום דבר אם היו ניגשות שתי מפלגות מלכתחילה להתמודד על ראשות האיגוד. חבל על כל ההתנהלות הזאת. אני חושב שהסיבה שמנסים לפסול אותנו מלהתמודד היא שהם מפחדים כי יכול להיות שהמועמדות של צביקה פשוט טרפה את כל הקלפים".

איך יכול להיות שאתה היו"ר היחיד שתומך בגלוי בצביקה שרף? 
"אני מקווה שבחשאי יהיו עוד כמה שיצביעו עבור צביקה.  מפתיע אותי שאני היחיד כי אני לא יודע אם אנשים עושים את השיקולים האמיתיים ועומדים מול המראה וחושבים שהם פועלים נכון. אנחנו קבוצות ליגת העל שתמיד מחפשות לקדם ישראלים וצעירים יש לנו פה הזדמנות לתת פתח חדש של איש מקצוע בכיר מהענף וכל קבוצות ליגת העל יראו בזה ברכה. נוכל לעשות את החוק הרוסי באהבה ונוכל לשתף יותר ישראלים, אבל צריך סבלנות זה לא קורה ביום אחד. אם יושבי הראש יעשו חשבון נפש עם עצמם הם יילכו איתי". 

צביקה שרף (עוז מועלם, ידיעות אחרונות)
"אנשי קופל מפחדים מהמועמדות של צביקה" (עוז מועלם, ידיעות אחרונות)
 
למה החלטת לתמוך בשרף ולא בקופל?
"צביקה עשה מהלך שלדעתי שינה את הספורט בישראל לטובה כשלמעשה ביטל את שיטת ייפויי הכוח. זה תקדים בכל מרכזי הספורט ואני חושב שהיום האגודות מבינות שהכוח בידיים שלהן. לעומת זאת, האנשים שנלחמים בצביקה מבינים שהאנשים בשטח, שזה אומר באגודות, דורשים איש כדורסל וכנראה יש להם פחד שעכשיו צביקה ינצח כי אחרת אני לא רואה סיבה שהרשימה של קופל לא יסכימו ללכת לבחירות. אם תמכו בכם אז למה אתם מפחדים מבחירות? כנראה שה-90 אחוז האלה שאתם טוענים שתומכים בכם הוחתמו בדרך לא דרך. למה בן אדם כזה מפחד להתמודד בבחירות? זכותו של כל אחד לתמוך בקופל ולדעתי הוא אדם ראוי ואין לי משהו אישי נגדו. הוא תרם המון גם לברק נתניה אבל צריך לעשות את ההבחנות בין מה הקבוצות צריכות ומה איגוד הכדורסל צריך ולדעתי הוא צריך איש כדורסל כמו צביקה ואת אנשי הניהול שיש כרגע מסביבו".

יכול להיות שאתה יוצא נגד קופל כי לא קיבלת תפקיד אצלו?
"אחרי ההפיכה באיגוד ולפני שצביקה נכנס לתמונה, תמכתי בקופל ויש לי הסכם חתום איתו אבל הוא לא קיים את הבטחותיו והוא יודע שהוא לא קיים אותן ואז נכנס צביקה לתמונה ואני חשבתי שלא ראוי לתמוך בבן אדם שהפר הבטחות כתובות וחתומות". 

אבנר קופל (יוסי ציפקיס)
"לא ראוי לתמוך בבן אדם שהפר הבטחות כתובות וחתומות" (יוסי ציפקיס)
 
ואולי חוסר הניסיון של שרף בנושא הופך אותו ללא ראוי?
"מלבד היותו מאמן כדורסל, צביקה הוא אדם עם ניסיון ניהולי שמנהל חברות שחלקם נסחרות בבורסה אבל איגוד הכדורסל צריך לשדר קודם כל כדורסל והוא לא צריך לשדר כסף. אנחנו דואגים לכדורסל ובניהול יש לו אנשים ברשימה שיכולים לעזור לו להתרכז בצד הכספי ובצד הניהולי. יש לנו אנשים טובים שרוצים לתרום. יש לנו אנשים צעירים שלא באו לידי ביטוי בשום רשימה והגיע הזמן לשנות את הדברים ולהגיד את האמת כי הדברים לא מתנהלים בצורה כל כך טובה היום. בוא ניתן צ'אנס לצעירים ולאנשים שרוצים לשנות. יש לנו ברשימה את שי גליקשטיין, תומר ברזילאי, אורנה אוסטפלד, שאול אייזנברג, שעשה עבודה טובה בשיווק ובסה"כ הוא הקים את הסיעה הזאת".

קשה להתעלם ממה ששמו של אייזנברג מייצג.
"שאול יהיה בסדר גמור. כשאני קושר את השם שלי לרשימה שיש בה הרבה אנשים וצביקה שרף שינהיג אותה ולא ייתן לאף אחד לסטות מדרך הישר. אני בטוח שהוא איש ישר ואין ספק בזה המנהיגות והיושר שלו יהיו הסמן הימני באיגוד. יש לנו את יעקב הרן מהפועל חולון, איציק דבש מבאר יעקב. גבי גולן מלב השרון. יש אנשים טובים אנחנו מסתכלים על זה ככוורת של אנשים שכל אחד יוכל לתרום את מה שהוא מסוגל מנסיונו האישי לאיגוד הכדורסל" .

שאול אייזנברג (יניב גונן)
"שאול יהיה בסדר גמור, יכול לתרום" (יניב גונן)
 
אז איך אתה הקול היחידי מליגת העל שיוצא נגד קופל?
"אני בז לכל האנשים האלה שחושבים על מה שיהיה מחר אם הם לא ייבחרו ולא מעיזים להגיד את דעתם. לאנשים כאלה אין מה לחפש בציבוריות. כשאתה מחזיק בתפקיד ציבורי צריך להיות עם מצפון נקי וידיים נקיות. אין מה לפחד מאף אחד. איש ציבור לא יכול לעשות את החשבונות האלה. אני שומע המון רמיזות על היום של המחר וזה לא מפחיד אותי. אם מישהו חושב שהוא עושה איתנו חשבון אז יתברר לו שהוא עושה טעות גדולה. מכל הלב נכנסתי לתפקיד ציבורי ואני רואה את זה כשליחות ציבורית כי הזמן שלי יקר, הכדורסל זה תחביב. אין לך מה לחפש בעסק הזה אם אתה לא בא לטובת הציבור". 

מאיפה אתה שואב את האמונה שתנצחו את הבחירות?
"הפעם זאת ההזדמנות הראשונה שנציגי אגודות יכולים לבוא לקלפי ולשים פתק על בן אדם שיקדם את הכדורסל בישראל ולא את כל הקומבינות. אני מאמין שברגע האמת אנשים ישימו את הפתק של צביקה שרף. אני מאמין שהוא הבן אדם הנכון לעשות מהפך. הוא דמות לחיקוי ואני חושב שהוא ייתן תרומה אדירה לענף. זה רגע היסטורי. צביקה הוא בן אדם שיזעזע כי הוא מלא להט ואמונה בכדורסל. הגיע הזמן שבן אדם כזה יהיה יו"ר האיגוד".  

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */