יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:43

פינו הצרפתי ניצח בקטע ה-8 בטור דה פראנס

הרוכב נעזר בדחיפה של הקהל המקומי וסיים בזמן של 3:56:10 שעות. אוואנס שני, וויגינס שמר על החולצה הצהובה ועל פער עשר השניות מאלוף השנה שעברה

|
תיבו פינו חוגג ניצחון (GettyImages)
תיבו פינו חוגג ניצחון (GettyImages)

עוד יום עליות במירוץ האופניים הגדול בעולם, הטור דה פראנס, הסתיים ואיתו מנצח קטע חדש. תיבו פינו הצרפתי הסב הרבה אושר לאוהדים המקומיים כשחצה ראשון את קו הסיום של קטע השמיני בזמן של 3:56:10 שעות. קאדל אוונאס הגיע שני, אך לא הצליח לברוח לבראדלי וויגינס, ששמר על החולצה הצהובה ועל פער עשר השניות מאלוף השנה שעברה.

אל יומו התשיעי של הטור יצאו הרוכבים מהעיר בלפור ולאחר 157.5 קילומטרים שכללו שבע עליות לא פשוטות, הגיעו לקו הסיום בפוראנטרווי שבשווייץ. פרדריק קסייאקוף ילבש בקטע הבא את חולצת הנקודות המסמלת את המטפס הטוב ביותר, לאחר שהוביל במירוץ בשלבים רבים. רק לקראת סיומה של העלייה האחרונה פרץ פינו, עקף את השבדי ומשם שעט קדימה, תוך שהוא זוכה לעידוד רב מהקהל המקומי בצידי הדרך ומצוות הקבוצה שנסע במכונית לידו.

בקבוצה שרדפה אחרי הצרפתי היו אוונאס, וויגינס, וינצ'נסו ניבאלי, פרנק שלק ומנצח הקטע הקודם, כריסטופר פרום, אך פינו היה מהיר מדי עבורם והצליח לשמור על הפער. לאורך הקילומטרים האחרונים היו בתוך הקבוצה הרודפת ניסיונות בריחה רבים, אך בסופו של דבר הגיעה הקבוצה יחד ושלישיית הצמרת נשמרה.

הקטע התשיעי של הטור ייתן לרוכבים מנוחה קלה מהטיפוסים, אך אין זה אומר שהם לא יעבדו קשה. יומו העשירי של המירוץ יהיה ספרינט של 41.5 קילומטרים בקטע השני השנה נגד השעון. וויגינס ואוואנס, שמלבד יכולת הטיפוס אותה הראו בקטעים האחרונים, ידועים גם בתור ספרינטרים לא רעים וירצו לנצל את הקטע כדי לפתוח פער ממתחריהם על הניצחון הכולל בטור דה פראנס ה-99. למחרת הקטע יזכו הרוכבים ליום המנוחה הכל כך נחוץ להם.

פרש מנסה להשיג את הרוכבים (רויטרס)
פרש מנסה להשיג את הרוכבים (רויטרס)
 

צמרת הדירוג לאחר יומו התשיעי של המירוץ:
בראדלי וויגינס – 38:17:56 שעות.
קאדל אוונס - 38:18:06 שעות.
וינצ'נצו ניבאלי – 38:18:12 שעות.
דניס מנצ'וב – 38:18:50 שעות.
היימאר זובלדיה - 38:18:55 שעות. 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */