יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:51

ריבלין קיבל את עיטור הוועד האולימפי הבינלאומי

יו"ר הכנסת פגש את המשלחת לאולימפיאדה, קיבל את הכבוד ופרגן: "בטוחים שתזכו במדליות". על ציון זכרם של נופלי מינכן: "עמלים על דקת דומייה"

|
רובי ריבלין.
רובי ריבלין. "סומכים עליכם" (יניב גונן)

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, הופיע הערב (ראשון) בפני חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת לונדון 2012, במלון הרודס בתל אביב. בפתיחת הערב קיבל ריבלין את עיטור הוועד האולימפי הבינלאומי.

בין הנימוקים למתן העיטור היוקרתי נכתב כי העיטור ניתן לריבלין "כביטוי להערכה על תרומתו ותמיכתו רבת השנים לקידום ופיתוח הספורט בישראל. ריבלין היה מהיוזמים והתומכים העיקריים בהקצאת משאבים כספיים להכנות האולימפית למשחקים האולימפיים". בין מקבלי עיטור זה בעבר היו ראשי הממשלה יצחק רבין ז"ל, אהוד ברק, אריאל שרון ואהוד אולמרט.

באירוע אמר ריבלין לספורטאים: "עבור ספורטאים ברמתכם, סופה של האולימפיאדה הקודמת, מסמל את תחילתה של האולימפיאדה הבאה. אנשים רגילים יודעים להעריך את הזמן בימים או בשעות, ולכל היותר בדקות ספורות,  אבל  אתם למדתם להעריך זמן במושגי מאיות השנייה. ההבדל בין 9.7 ל-9.58, השיא הבלתי נתפס של אוסיין בולט בריצת 100 מטרים, הוא כל ההבדל בין ניצחון להפסד".

"בשביל לנצח בשברירי שנייה צריך להתכונן כל החיים או לפחות ארבע שנים מראש. אני רואה אתכם דרוכים אך נינוחים, מסוגלים לעמוד באתגר. אנחנו סומכים עליכם, ויודעים שאתם יכולים. אנחנו בטוחים שתביאו מדליות הביתה", הוסיף.

יו"ר הכנסת התייחס לציון זכרם של 11 הספורטאים במינכן באולימפיאדת לונדון ואמר: "רק באולימפיאדות האחרונות נראה שהמשלחת שלנו מצליחה להשתחרר מטראומת מינכן. אנחנו כעם וכלאום, לא ניתן לשכוח, לא ניתן להשכיח את הפצע הנורא הזה. אנחנו עדיין עמלים על הכרה רשמית ודקת דומיה לזכרם של יקירנו. מדינות רבות הצטרפו אלינו בקריאה להכרה זו ואנו מודים להם על הפגנת סולידריות אנושית".

רובי ריבלין (יניב גונן)
רובי ריבלין. כבוד גדול ליו"ר (יניב גונן)
 

בסיום דבריו הודה ריבלין לוועד האולימפי הישראלי על הענקת העיטור: "אני אוהב ספורט ואוהב את הספורטאים האולימפיים שלנו. אעשה הכל למען טיפוחו של הספורט האולימפי בישראל".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */