יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:57

רוסיה של בלאט תהיה בלונדון עם 77:85 על ניגריה

מאמן מכבי ונבחרתו רשמו הישג מכובד כשניצחו בחצי גמר הטורניר הקדם אולימפי בדרך לאולימפיאדה. שבד הוביל עם 22. ניגריה לא איבדה סיכוי, ליטא עלתה

|
דייויד בלאט חוגג בדרך ללונדון (רויטרס)
דייויד בלאט חוגג בדרך ללונדון (רויטרס)

דייויד בלאט ונבחרת רוסיה חגגו הלילה (בין שבת לראשון) את העפלתם למשחקים האולימפיים בלונדון לאחר שגברו בחצי גמר הטורניר הקדם אולימפי על נבחרת ניגריה 77:85 בקומפלקס הענק בקראקס, בירת ונצואלה.

יכולת התקפית טובה של הרוסים בפתיחה נתנה להם יתרון 23:26 ברבע הראשון כשברבע השני הצליחו חניכיו של בלאט לברוח בעזרת יכולת הגנתית מצויינת שעצרה את הניגרים על 8 נקודות בלבד בדרך ליתרון מבטיח של 31:46 במחצית.

הפער גדל בפתיחת המחצית השנייה והגיע בשיאו ל-21 נקודות עם שלשה של סרגיי מוניה. הניגרים הראו שוב הרבה אופי ולא נשברו. שלשות של אקס אשקלון, טוני סקין, וצ'מברליין אוגוצ'י החזירו אותם לפער חד-ספרתי באמצע הרבע האחרון, אבל אנדריי קירלנקו הנהדר דאג להרגע את בלאט והבטיח את הניצחון.

קירילנקו, שסיים את המשחק עם 19 נקודות ו-8 ריבאונדים, היה כרגיל השחקן הבולט של הרוסים, שנהנו גם מערב קליעה מצוין של רוב שחקני הסגל ובעיקר של אלכסיי שבד, שהוביל את הקלעים עם 22 נקודות ו-6 אסיסטים, ו-ויטאלי פרידזון, שהוסיף 15 נקודות עם חמש שלשות.

אייק דיוגו סיים עם דאבל-דאבל של 16 נקודות ו-14 ריבאונדים אצל הניגרים, שיכולים עדיין להשיג את הכרטיס ללונדון אם ינצחו במשחק על המקום השלישי נגד הרפובליקה הדומיניקנית, שהובסה בחצי הגמר השני 109:83 על-ידי נבחרת ליטא, שהצטרפה לרוסים ותשחק בטורניר האולימפי.

חריאפה וקירילנקו חוגגים על חשבון ניגריה (רויטרס)
חריאפה וקירילנקו חוגגים על חשבון ניגריה (רויטרס)
 

שני משחקי חצי הגמר הראו למעשה את העליונות של הנבחרות האירופיות בטורניר הנוכחי. הליטאים שלטו לחלוטין במפגש מול הנבחרת של ג'ון קליפארי והציגו כדורסל פשוט מושלם. שאראס וחבריו סיימו את המחצית ראשונה ביתרון של 36:50 כשיונאס מאסיוליס בולט עם 17 נקודות. הנבחרת של קסטוטיס קמזורה לא נתנה לזאת של קליפארי להתקרב במחצית השנייה ורק הגדילה את יתרונה ככל שנקפו הדקות בדרך לניצחון המשכנע, שהעניק לה את הכרטיס ללונדון.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */