יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:49

וויגינס עלה לפסגת הדירוג לאחר שהגיע שלישי

טור דה פראנס, היום השמיני: הרוכב הבריטי ראשון לאחר שניצל את יכולת הטיפוס של קנצ'לרה. פרום ניצח בקטע וילבש את החולצה המנוקדת. אוואנס שני

|
בראדלי וויגינס לאחר העליה לפסגה (רויטרס)
בראדלי וויגינס לאחר העליה לפסגה (רויטרס)

העליות הגיעו ואיתן מוביל חדש לטור דה פראנס 2012. בארדלי וויגינס הבריטי, שלפני המירוץ נחשב לאחד המועמדים הבכירים להיות הזוכה הכללי בסיום, הגיע שלישי בקטע השביעי, ניצל את יכולת הטיפוס הדלה של פביאן קנצ'לרה וטיפס, תרתי משמע, למקום הראשון בדירוג.

הוא הקדים בעשר שניות את מתחרו העיקרי על התואר, אלוף השנה שעברה, קאדל אוואנס, שחצה איתו את קו הסיום. בקטע עצמו ניצח כריסטופר פרום שעבר את קו הסיום בזמן של 4:58:35 שעות, קטף את ראש דירוג המטפסים וילבש בקטע הבא את החולצה המנוקדת.

אל יומו השמיני של הטור ה-99 יצאו הרוכבים מטומבליין לקטע באורך 199 קילומטרים שכלל שתי עליות מדרגת הקושי שלוש וסיום בעליה השניה בדרגת הקושי (מסומנת 1, HC היא הקשה ביותר), בה קטע עם שיפוע של 14%. שבעה רוכבים הרכיבו את חבורת הפריצה, אך בתחילתה של עליית הסיום איבדו את הכוח ולראשונה השנה נפתחו פערים משמעותיים לקראת סיומו של הקטע.

כריסטופר פרום. המנצח של היום השמיני (רויטרס)
כריסטופר פרום. המנצח של היום השמיני (רויטרס)
 

מארק קאבנדיש, אנדרי גרייפל ושאר הספרינטרים נשארו מאחור כבר בשלב מוקדם. קנצ'לרה שמוביל את הטור עד כה, נשאר גם הוא הרבה אחרי המוליכים ובסופו של דבר חצה את קו הסיום 1:52 דקה אחרי המנצח. לקראת סיומו של הקטע היו אלו אוונאס, וויגינס, פרום וניבלי שהוליכו, אך פריצה קצת מוקדמת של אלוף השנה שעברה אפשרה לפרום לעשות את המאמץ האחרון, לעבור אותו ולזכות בתהילה.

קאדל אוואנס. במקום השני (רויטרס)
קאדל אוואנס. במקום השני (רויטרס)
 

גם בקטע השמיני ימשיכו העליות לדבר והפערים בדירוג הכללי בין המטפסים לספרינטרים צפויים לגדול. 157.5 הקילומטרים שיחלו בעיר בלפור ויסתיימו בפוראנטרווי שבשווייץ, יכללו לא פחות משבע עליות מסומנות. הטיפוס האחרון, 3.7 קילומטרים בשיפוע ממוצע של 9.2% ושיא בשיפוע של 17%, יהיה מפחיד במיוחד.

צמרת הדירוג לאחר יומו השמיני של המירוץ:
1. בראדלי וויגינס – 34:21:20 שעות.
2. קאדל אוונס - 34:21:30 שעות.
3. וינצ'נצו ניבאלי – 34:21:36 שעות.
4. ריין טאראמאה – 34:21:52 שעות.
5. דניס מנצ'וב – 34:22:14 שעות.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */