יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:57

קליף ריצ'רד, הגג בווימבלדון וטכנולוגיית קו השער

ב-1996 סחף הזמר את המגרש המרכזי בלונדון להופעה ספונטנית של 20 דקות. ב-2009, עם הקמת הגג, הופסקה השירה. ואיך כל זה קשור להחלטת פיפ"א?

|
קליף ריצ´רד בווימבלדון. רגע שיא (GettyImages)
קליף ריצ´רד בווימבלדון. רגע שיא (GettyImages)

זה שאנחנו חיים בעידן מיידי (אינסטנט אם תרצו) זה לא חדש. מוזיקה, אוכל, רגשות, על הכל אנחנו עונים מהר מאוד וביעילות מפחידה. אם זה השיר שהכי רצינו לשמוע, סיפוק הקיבה בארוחה המושלמת או שיחת הרגעה עם הקרובים לנו בכל דרך שהיא, מכל מקום.

את העידן הזה, על כל המשמעות שלו, אנחנו עדיין מעכלים, אך גם העולם מתעצב לפי הרצונות האלו כשלא מעט ייאבד לנו בדרך.

אמנם כבר מטורניר ווימבלדון 2009 היה גג למגרש המרכזי, אך בטורניר ב-2012 (על אף מספר טענות), ענייני הגשם הפכו להיות דבר שבשגרה ואז: מכסים את המגרש במספר דקות ויאללה חזרה לטניס.

הרצון שמשחקים יימשכו ולא יהיו תלויים באמא טבע הוא דבר מובן אך אם היה הדבר קורה כבר ב-1996, אחד הרגעים הקסומים של הטורניר הזה, בתולדותיו, לא היה קורה.

לפני 16 שנים בדיוק, קליף ריצ'רד הבריטי נכח ברבע הגמר במשחק המרכזי בווימלבדון כשהגשם עצר את המשחק. הרבה אנשים עוד טוענים לאחריות לרעיון אך ריצ'רד קיבל את המיקרופון והיה אפשר לראות בשבריר שניה מה סולן ה'שאדוז' מכין.

צפו בריצ'רד בקטע הנדיר והמרגש דרך דף ה-Facebook של ONE

ריצ'רד נתן נאמבר ראשון כשהוא בחר ב-'סאמר הולידיי' (באופן אירוני משהו) מהסרט בו הוא עצמו כיכב מ-1963. מחיאות הכפיים היו חזקות מכל נקודת מערכה או ראלי יפה. “אני יודע שזה רק בגלל שיש גשם אבל אני מעריך את זה", ריצ'רד סינן כשבמוחו הוא כבר מבין שההופעה רחוקה מלהסתיים.

בנות הסבב, וירג'ינה וויד, מרטינה נבריטלובה, גיג'י פרננדז וקונצ'יטה מרטינז הגיעו לעזור כשגם פם שרייבר, שבדיוק הייתה בטיפול, שמעה על המתרחש ורצה לכיוון האירוע.

קליף ריצ´רד: &qout;בריטים יודעים להפוך רגע רע לנחמד&qout; (GettyImages)
קליף ריצ´רד: "בריטים יודעים להפוך רגע רע לנחמד" (GettyImages)
 

“אתם זוכרים את השיר 'יאנג וואנז?”, שאל ריצ'רד לפני שהחל לשיר את הלהיט מתחילת שנות ה-60. “פעם בכל תקופת חיים מגיעה אהבה כמו זו", אומר השיר כשהקהל כבר הבין שפעם בכל תקופת חיים קורה גם רגע מדהים כמו שהם חווים בדקות האלו.

ריצ'רד סחף חזק יותר מכל גשם את הקהל ומחיאות הכפיים הבהירו לו שההופעה רחוקה מלהגמר. “כתבתי את השיר הזה לפני הרבה שנים ולא דמיינתי כמה שהוא יהיה פתטי", אמר לפני ששר את 'בצ'לר בוי' אחרי שריצ'רד מעולם לא התחתן, למרות שהעיד כי חשב למסד נישואין עם שחקני הטניס, סו בייקר.

ריצ'רד עבר לשיר אלביס, עוד שיר שלו ושל הצלליות ואז שיר ששר באירוויזיון של 1968. אחרי כ-20 דקות של הופעה החזיר ריצ'רד את המיקרופון, רק כשנראה היה שהגשם פסק.

קליף ריצ´ארד בודד ביציע. הגג החליף את הזמר (GettyImages)
קליף ריצ´רד בודד ביציע. הגג החליף את הזמר (GettyImages)
 
בראיון שאחרי אמר: “אנחנו הבריטים טובים בזה אה? לעשות משהו נחמד ממשהו גרוע. כולם יודעים שאנחנו מחכים לאותו הדבר, אין מה לעשות עם מזג האוויר. במצב כזה כולם באותה סירה".

הגג של ווימבלדון והקשר לטכנולוגית קו השער
כל זמר עכשווי יגיד לכם שזו התאבדות לקריירה. לשיר בלי ליווי, בלי מוניטור, בלי בדיקת סאונד ובלי כל רשתות האבטחה המוזיקליות. ההופעות של ריצ'רד בווימבלדון המשיכו, אך ב-2009, עם הקמת הגג, אנשי ווימבלדון הודיעו לזמר כי שירותיו אינם נחוצים עוד.

במעבר חד (או שלא), השבוע אושרה טכנולוגיית קו השער למשחקי כדורגל. הוויכוח האינסופי על החדרת אמצעי שיפוט שכאלו הגיע לסופו, הרומנטיקנים הפסידו לדורשי הקידמה וההרגשה היא שמכאן לא תהיה דרך אחורה.

מה אתם יודעים על המונדיאל ב-1966? (רויטרס)
מה אתם יודעים על המונדיאל ב-1966? (רויטרס)
 
מי שרץ קדימה לפעמים מפספס תחנות בדרך. למשל, רובכם לא נולדתם בכלל קרוב ל-1966 כשהכדור של ג'ף הרסט עבר או לא עבר את הקו בגמר המונדיאל, מי מכם לא שמע את הסיפור?

מראדונה, גילי לנדאו וכל כך הרבה אחריהם ולפניהם נכנסו לספרי ההיסטוריה עם 'גניבות' לא חוקיות שנידונות עד היום.

הקש ששבר את גב הגמל היה השער של מרקו דביץ' ביורו עם אוקראינה מול אנגליה. הכדור עבר את הקו בבירור והשופט החמישי נכשל בתפקידו החדש. אנשים שוכחים שאם טכנולוגיית קו השער הייתה מיושמת במשחק הזה, היה בעצם מאושר שער לא חוקי, שכן קודם לכן מילבסקי נתפס בנבדל.

ג´ון טרי מציל ולא מציל. שער לא חוקי שהיה מאושר (GettyImages)
ג´ון טרי מציל ולא מציל. שער לא חוקי שהיה מאושר (GettyImages)
 
הריצה תימשך, אין דרך אחרת. קודם עושים ואחרי זה חושבים על המשמעויות והאם באמת נפתרת כאן בעיה.

ג'ון לנון כתב בשיר ערש ששר לבנו שון: “החיים הם מה שקורה לך כשאתה עסוק בלעשות תוכניות אחרות", אירועים כמו זה של ריצ'רד בווימבלדון ואי הצדק שנעשה לעיתים בכדורגל הם החיים, אנחנו נשאר כנראה עם התוכניות האחרות.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */