יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:43

רוסיה קרובה לאולימפיאדה, יוון הודחה במפתיע

בלאט וחניכיו גברו 65:80 על אנגולה ועלו לחצי גמר הטורניר הקדם אולימפי. 79:80 מדהים לניגריה על יוון. גם ליטא והרפובליקה הדומיניקית עלו

|
דייויד בלאט מסמן תרגיל. עבד לו (GettyImages)
דייויד בלאט מסמן תרגיל. עבד לו (GettyImages)

נבחרת רוסיה ודייויד בלאט העפילו לחצי גמר הטורניר הקדם אולימפי לאחר ניצחון מרשים על נבחרת אנגולה בתוצאה 65:80 בשלב רבע הגמר של הטורניר הנערך בקראקס, בירת ונצואלה, וכעת רחוקים ניצחון אחד מההעפלה למשחקים האולימפיים בלונדון.

אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים ב-21:25 לרוסים, הצליחו חניכיו של בלאט להכריע את המשחק בעזרת רבע שני הגנתי מצוין שבו עצרו את הנבחרת האפריקאית על חמש נקודות בלבד וירדו למחצית ביתרון 26:43. במחצית השנייה הצליחה רוסיה לשמור על יתרונה ולשייט לניצחון.

הגארד, ויטאלי פרידזון, הוביל את קלעי המנצחת עם 18 נקודות במאה אחוזים מהשדה (5 מ-5 לשתיים ו-2 מ-2 לשלוש). הסנטר, סשה קאון, הוסיף 17 נקודות ואנדריי קירילנקו סיים עם 14 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. אדוארדו מינגאס קלע 20 נקודות לאנגולה.

על ההפתעה הגדולה של רבעי הגמר אחראית נבחרת ניגריה, שהדהימה את נבחרת יוון כשגברה עליה 79:80 בסיומו של מותחין הפכפך ודרמטי. הסנטר, אייק דיוגו, הוביל את הניגרים עם 17 נקודות ו-12 ריבאונדים. ערב אישי מצוין של וסיליס ספאנוליס (25 נקודות,7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), לא עזר ליוונים, שלא יהיו בלונדון.

ספאנוליס. משחק טוב שלו לא עזר (רויטרס)
ספאנוליס. משחק טוב שלו לא עזר (רויטרס)
 
שתי העולות הנוספות לחצי הגמר הן ליטא, שניצחה את פורטו ריקו 72:76 בעזרת תצוגה של שאראס, והרפובליקה הדומינקנית, שגברה על מקדוניה 76:86. חצי הגמר הראשון יפגיש את רוסיה וניגריה והשני בין ליטא לדומינקנים כאשר רק שלוש מתוך ארבע הנבחרות יעפילו ללונדון.
         

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */