יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:25

סאגן ניצח גם בקטע השישי, קנצ'לרה עדיין בצהוב

טור דה פראנס: הסלובקי רשם ניצחון 3 ב-6 קטעים ושמר על החולצה הירוקה, השוויצרי לא סיים הרחק מאחור והוא מוליך. שלק, קאבנדיש והאגן נעצרו בתאונה

|
פטר סאגן. יש לו סיבות להיות מרוצה (GettyImages)
פטר סאגן. יש לו סיבות להיות מרוצה (GettyImages)

פטר סאגן, תתחילו לשנן את השם הזה. הספרינטר הסלובקי הנהדר זכה היום (שישי) בניצחון השלישי שלו בטור דה פראנס השנה, כשעצר את השעון בקטע השישי על 4:37:00 שעות. פביאן קנצ'לרה, שיחד עם רוב חבורת הצמרת הגיע ביחד עם המנצח, שמר על החולצה הצהובה ליום נוסף.

205 הקילומטרים שעברו הרוכבים בקצב מסחרר של כ-50 קמ"ש בממוצע, התחילו באופן דומה לקטעי הטור הקודמים, כשארבעה רוכבים פרצו כבר מהפתיחה. 26 קילומטרים מקו הסיום תאונה נוספת הכתה בפלוטון ובין הנפגעים הרבים היו גם פרנק שלק, מארק קאבנדיש, שעכב כך איבד נקודות ספרינט יקרות ואדוואלד בואסון האגן, שאיבד את מקומו בצמרת הדירוג הכללי. מיכאל אסטרלוזה הספרדי, נפגע גם הוא ונאלץ לפרוש מהמירוץ.

לאחר התאונה התפצלה קבוצת הרוכבים הגדולה ואלה שהצליחו להתחמק שעטו קדימה. לאחר כשני קילומטרים חבורת הפריצה סיימה את תפקידה היומי ומתיו גוס, אנדרי גרייפל, שזכה בשני הקטעים הקודמים, פטר סאגן וספרינטרים נוספים התחילו במאוץ המרתק אל עבר קו הסיום.

בעקבות ניצחנו השלישי פתח סאגן מחדש את הפער בצמרת דירוג הספרינטרים וכמובן שגם השאיר ברשותו את החולצה הירוקה. ארבעת הראשונים בדירוג הכללי שמרו על מקומם, אך האגן איבד את המקום החמישי לטובת דניס מנצ'וב. אלוף השנה שעברה, קאדל אוונאס הגיע גם הוא עם החבורה הראשונה ושמר על פער 17 השניות מהמוביל.

מארק קאבנדיש. היה חלק מהתאונה (GettyImages)
מארק קאבנדיש. היה חלק מהתאונה (GettyImages)
 

הקטע השביעי של הטור ה-99 ייצא מטובליין ויהיה קטע הטיפוס הראשון עם שתי עליות מדרגת הקושי שלוש וסיום בעלייה מדרגת הקושי אחד. ב-199 הקילומטרים שיעברו, יצטרכו הרוכבים להתמודד לראשונה בטור עם קטעי טיפוס קשים שיגיעו לשיפועים של 8.5 אחוז ו-14 אחוז.

צמרת הדירוג לאחר יומו השביעי של הטור:
פביאן קנצ'לרה –  22:29:36 שעות. 
בראדלי וויגנס - 22:29:43 שעות.
סילבן צ'באנל - 22:29:43 שעות.
טאג'י ואן גארדרן - 22:29:46 שעות.
דניס מנצ'וב - 22:29:49 שעות.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */