יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:58

מכבי תפתח במלאגה ובמחזור ה-2 תארח את סיינה

הצהובים בספרד ב-11 או ב-12 באוקטובר, האיטלקים בת"א שבוע לאחר מכן. עוד בבית הנוח: אלבה, פרוקום ושאלון. לוח המשחקים ומידע על היריבות בפנים

|
פניני, בלאט והיריבות. בית נוח למכבי ת
פניני, בלאט והיריבות. בית נוח למכבי ת"א

מונטפסקי סיינה, אלבה ברלין, אוניקאחה מלאגה, פרוקום גדיניה ושאלון יהיו יריבות מכבי ת"א בשלב הבתים של היורוליג לעונת 2012/13, כך נקבע בהגרלה שנערכה היום (שישי) בצהריים במדיאפרו אודיטוריום בברצלונה.

רוצים להכיר את הרכש החדש של הצהובים ניק קיינר מדלי? צפו בו בפייסבוק

הקבוצות חולקו בהגרלה לארבעה בתים, כאשר בכל בית שש קבוצות, אחת מכל דרג. יש לציין כי בניגוד לשנה שעברה, השנה בטופ 16 יחולקו הקבוצות לשני בתים של 8 לפי המיקום שלהן בשלב הבתים הראשוני.

הצהובים הגיעו להגרלה כשהם נמצאים בדרג הראשון בעקבות ההישגים שלהם בשנים האחרונות ולכן עוד לפני פתיחתה של הביצה הראשונה בברצלונה, דייויד בלאט וחניכיו ידעו שהם לא יפגשו בשלב הראשון את אלופת אירופה, אולימפיאקוס, פנאתינאיקוס ובארסה שאף הן היו בדרג הראשון.

למרות זאת, מכבי הייתה יכולה לקבל כבר בשלב הראשון יריבות חזקות בדמות צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד וארמאני מילאנו, מה שלא קרה בסופו של דבר. למעשה, כשסיינה שובצה לבית 2 של מכבי, כבר באותו רגע, הצהובים ידעו שהם לא יפגשו את הרוסים והבלאנקוס שאף הם היו בדרג השני, וגם את קבוצתם של קית' לנגפורד וריצ'ארד הנדריקס מכיוון שלפי חוקי ההגרלה, באותו בית לא יכולות להיות שתי קבוצות מאותה מדינה.

במכבי עדיין עומלים על השלמת הסגל לעונה הבאה, כאשר לא מעט שחקנים כבר עזבו את הקבוצה ולעומת זאת הצטרפו שחקנים חדשים דוגמת גיורגי שרמאדיני, ריקי היקמן, ניק קיינר מדלי וסילבן לנדסברג, שעדיין מנסה את מזלו במחנות האימונים של ה-NBA.

דייויד בלאט (שי לוי)
דייויד בלאט. מכבי לא צפויה להתקשות בדרך לטופ 16 (שי לוי)
 

לוח המשחקים של מכבי ת"א בשלב הבתים הראשון:
מחזור 1, 11-12.10, מלאגה (חוץ)
מחזור 2, 18-19.10, סיינה (בית)
מחזור 3, 25-26.10, שאלון (חוץ)
מחזור 4, 1-2.11, פרוקום (בית)
מחזור 5, 8-9.11, אלבה (חוץ)
מחזור 6, 15-16.11, מלאגה (בית)
מחזור 7, 22-23.11, סיינה (חוץ)
מחזור 8, 29-30.11, שאלון (בית)
מחזור 9, 6-7.12, פרוקום (חוץ)
מחזור 10, 13-14.12, אלבה (בית)

הכירו את היריבות של מכבי ת"א
סיינה זכתה בעונה האחרונה באליפות שישית ברציפות באיטליה אחרי ניצחון בסדרת הגמר על ארמני מילאנו, כאשר ה-MVP של סדרת הגמר הוא גם השחקן המצטיין של הקבוצה, בו מקאלב, אחד הגארדים הטובים ביותר ביורוליג בשנים האחרונות. כרגע עדייו לא ברור אם מקאלב ימשיך בקבוצה בעונה הבאה.

בו מקאלב (יוסי ציפקיס)
בו מקאלב. יגיע להיכל? (יוסי ציפקיס)
 

סיינה ספגה מכה לא קלה בקיץ, כאשר מאמנה בשש השנים האחרונות, סימונה פיאנג'יאני, עזב אותה. מי שמחליף אותו בתפקיד הוא העוזר שלו, לוקה באנצ'י.

אלבה ברלין נחשבת לקבוצה הכי נוחה מקבוצת הדירוג השלישית, כאשר את העונה האחרונה סיימה במקום החמישי בלבד בליגה הגרמנית והודחה ברבע גמר הפלייאוף.

מדובר בקבוצה עם מסורת מפוארת, שבאמתחתה לא פחות משמונה אליפויות גרמניה, שבשנים האחרונות ירדה מגדולתה. המאמן הוא סשה אובראדוביץ' הסרבי, בעבר שחקן בקבוצה.

פיאנג´יאני (יוסי ציפקיס)
פיאנג´יאני. עזב את סיינה בקיץ (יוסי ציפקיס)
 

מלאגה היא אחת מקבוצות הביניים בליגה הספרדית שנחלה כישלון חרוץ בעונה שעברה ולא הצליחה לסיים אפילו בין 9 הראשונות בספרד. גם בגביע היא לא הגיעה רחוק והודחה ברבע הגמר.

בשל כך, הביאה הקבוצה את המאמן הקרואטי הוותיק, יסמין רפשה, על מנת שיבנה את הקבוצה מחדש. הכוכב הגדול של מלאגה, ג'ואל פרילנד הבריטי, צפוי לעזוב הקיץ ומי שעשוי להגיע במקומו הוא מילאן מצ'באן, השייך למכבי תל אביב.

רפשה (רויטרס)
רפשה. הגיע כדי לשקם את מלאגה (רויטרס)
 

פרוקום גדיניה אמנם השתלטה על הליגה הפולנית וזכתה באליפות בתשע השנים האחרונות, אך לא הצליחה לבסס את עצמה כמעצמה ביורוליג ובשנתיים האחרונות לא העפילה משלב הבתים. מאמן הקבוצה הוא אנדרז'יי אדאמק הפולני, שהחליף את תומאס פצ'אצ'ס, שחקנה לשעבר של מכבי ראשל"צ. בפרוקום משחק גם רכז נוסף של ראשל"צ בעבר, ג'רל בלסינגיים, שימשיך שם גם בעונה הבאה.

שאלון הצנועה הצליחה להפתיע בעונה שעברה ולזכות באליפות צרפת אחרי ניצחון בגמר בצורה חד צדדית על לה מאן (76:95). זו האליפות הראשונה בתולדות המועדון שנוסד ב-1970 ואולמו הביתי מכיל 4,000 מקומות בלבד. בעבר שיחק בקבוצה הפורוורד אורי כהן מינץ.

אורי כהן מינץ. שיחק בשאלון (מתן להב)
אורי כהן מינץ. שיחק בשאלון (מתן להב)
 

ההגרלה המלאה
בית 1: פנאתינאיקוס, ריאל מדריד, חימקי מוסקבה, פנרבחצ'ה אולקר, אולימפיה לובליאנה ועולה מהמוקדמות.
בית 2: מכבי ת"א, סיינה, אלבה ברלין, מלאגה, פרוקום גדיניה ושאלון.
בית 3: אולימפיאקוס, קאחה לבוראל, אנאדולו אפס, ז'לגיריס קובנה, ארמאני מילאנו וצ'דביטה זאגרב.
בית 4: ברצלונה, צסק"א מוסקבה, פרטיזן בלגרד, ריטאס וילנה, באמברג ובשיקטאש.

התאריכים, ההצלבה והמתכונת החדשה של היורוליג
המחזור הראשון של עונת היורוליג 2012/13 ייערך ב-11.10.12, לוח המשחקים יתפרסם היום מאוחר יותר. שלב הבתים יימשך עד ה-14.12 והטופ 16 במתכונתו החדשה (14 משחקים) יתקיים בין ה-27.12 עד ה-5.4. סדרות ההצלבה ייערכו בין ה-9 ל-25 באפריל והפיינל פור 2013 ייערך בלונדון ב-10-12 במאי. משחקי היורוליג השנה ייערכו בימים חמישי ושישי, בניגוד לרביעי וחמישי בשנים האחרונות.

דווין סמית´ (שי לוי)
דווין סמית´. הואהדים יהנו ממנו בבית 12 פעמים אם מכבי תגיע לטופ 16 (שי לוי)
 

הגרלת הבתים שנערכה היום בברצלונה היא ההגרלה היחידה העונה ביורוליג, בגלל שינוי השיטה בטופ 16 - שני בתים של 8 קבוצות, על פי המקום שסיימו בשלב הבתים הראשון. בכל בית בטופ 16 יהיו שתי ראשונות, שתיים שסיימו במקום השני, שתיים שסיימו במקום השלישי ושתיים שסיימו במקום הרביעי.

השיבוץ לטופ 16:
A1, B2, C3, D4, C1, D2, A3, B4
B1, C2, D3, A4, D1, A2, B3, C4

לאחר מכן ייערך שלב ההצלבה, הראשונות מול המדורגות 4 והמדורגות 2 מול המדורגות 3, בסדרה של הטוב מ-5 משחקים. למדורגות גבוה יותר תהיה הביתיות. 4 המנצחות בסדרות ההצלבה ייפגשו בפיינל פור. קבוצה שתעפיל לטופ 16 תבטיח לעצמה לפחות 24 משחקי (12 בבית) יורוליג בעונה. בזכות השיטה החדשה, הקבוצות שיגיעו השנה לפיינל פור ישחקו 29-31 משחקים ביורוליג.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */